2008-04-11, 16:49
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Tror inte mqa menar "Det är fel, sluta"... Han är som inte rätt person för det och han är inte så dum så han skulle gnälla på andra då han gör det själv

Hehe nej jag upptäckte det senare att mga också brukar droger.

Men jag står fasst vid att vissa droger borde faktiskt vara lagliga, det funkar ju tydligen i länder som Nederländerna såvitt jag vet.

Jag tror dom gamla fördomarna kommer från innan det fanns riktiga vetenskapliga grunder på effekter och biverkningar. Men tyvärr är det inte många som bryr sig eftersom dom fått det inprogrammerat att det är fel ända sedans barndomen.

Jag stöder inte dom som missbrukar på det viset att det går ut över andra, och inte i viss del heller om det går ut över dom själva.

Men jag tycker som sagt att det är en hel del dubbelmoral både från folket och staten. Och skrämselpropaganda är i mina ögon bara dumt, då folk nu kan få tag i information som hävdar raka motsatsen till vad som sägs i skolorna.

Ber om ursäkt till mga om h*n tog illa upp, menade inget personligen utan ville bara få fram min åsikt.
Citera
2008-04-11, 17:26
Medlem
zerxezs avatar
Tror dom ska illegalisera svamp i Holland efter att nåra utbytesstudenter tog livet av sig eller nåt sånt. Men att droger som MDMA ska va så demoniserade e ju bara patetiskt, aldrig hört nån som inte uppskattar den drogen, så länge man inte tar för ofta
Citera
2008-04-16, 12:04
Medlem
Corvs avatar
Jag undrar om buprenorfinets antagonisteffekter, jag tog sub senast i söndags (ungefär 1mg), innan dess så var det varannan dag i en vecka. Men det är alltså ca 3 dygn sen jag tog det senast. Skulle jag kunna ta lite fentanyl idag och inte gå miste om nån märkbar del av effekten?
Citera
2008-04-16, 16:30
Medlem
Spoilsburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jag undrar om buprenorfinets antagonisteffekter, jag tog sub senast i söndags (ungefär 1mg), innan dess så var det varannan dag i en vecka. Men det är alltså ca 3 dygn sen jag tog det senast. Skulle jag kunna ta lite fentanyl idag och inte gå miste om nån märkbar del av effekten?

det är på håret så vitt jag vet, och jag kan enbart tala för mina erfarenheter/mina bekantas osv..
En del kan ta något dagen efter, och det fungerar kanon, andra måste vänta 4 dygn. osv..
men jag är inte klar i skallen, så för att få säkrare svar bör du få någon flers åsikt.. :P
Citera
2008-04-16, 16:37
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoilsbury
det är på håret så vitt jag vet, och jag kan enbart tala för mina erfarenheter/mina bekantas osv..
En del kan ta något dagen efter, och det fungerar kanon, andra måste vänta 4 dygn. osv..
men jag är inte klar i skallen, så för att få säkrare svar bör du få någon flers åsikt.. :P
Fick svar av Nemesis via msn, den mesta toleransen borde vara borta trodde han, så jag kör på det.
Citera
2008-04-16, 16:46
Medlem
Spoilsburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Fick svar av Nemesis via msn, den mesta toleransen borde vara borta trodde han, så jag kör på det.

Kanon!
Citera
2008-04-21, 06:48
Bannlyst
Finns det några riktlinjer för hur mycket benso i samband med sub som kan - leder till andingsdepression?
Citera
2008-04-21, 06:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Finns det några riktlinjer för hur mycket benso i samband med sub som kan - leder till andingsdepression?
Tag aldrig mer om dagen än en doktor skulle kunna skriva ut som daglig dos om du inte har tolerans... Fast jag garanterar inte att det här är helt säkert för alla, det beror väl också på hur mycket sub du har tagit... Men det är hur som helst bra mycket säkrare än att överskrida läkarnas maxdoser iaf, och om du vill vara helt trygg kan du ju ta ännu mindre (eller inget alls)...
Citera
2008-04-21, 16:06
Medlem
boms avatar
Ska inte sub vara skönare än tramadol fan? Jag har dragit sub i näsan nu en del gånger och jag har tyckt att jag blir skönare på tram ruset....

För sub är väl starkare än tram? Kan man tycka så olika då att jag blir sönare av tram ruset? :S

Känns inte som att nån skulle kunna tycka tram är skönare än morfin lixom
Citera
2008-04-21, 16:11
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ska inte sub vara skönare än tramadol fan? Jag har dragit sub i näsan nu en del gånger och jag har tyckt att jag blir skönare på tram ruset....

För sub är väl starkare än tram? Kan man tycka så olika då att jag blir sönare av tram ruset? :S

Det där är ju en smaksak... Statistiskt sett tycker de flesta att morfin är skönare än sub som i sin tur är skönare än tramadol, men jag har hört de som tyckt sub är skönare än morfin och även ett par som tyckt tramadol är skönare än sub...
Citera
2008-04-21, 16:25
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom

Tramadol brukar vara väldigt skönt till en början, men man blir snabbt tolerant mot effekterna.
Citera
2008-04-21, 16:47
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Tramadol brukar vara väldigt skönt till en början, men man blir snabbt tolerant mot effekterna.

Ja jo... har tagit sub igen nu för det. men är tyvärr inte så jätteimponerad av ruset

Vad ska jag testa för opiat då... Det kanske är morfin som gäller? Vill gärna ha något som håller i sig länge så man inte behöver fylla på.

Asso jag tyckte lixom mycket hostmedicin var skönare än suben(då satt jag 4-5 timmar vid datan gjorde ingenting och klia mig)... nu kanske jag är ute och cyklar för det var längesen jag drack det, men ett tips på opiat skulle sitta fint så kan jag dra från sub tråden sen och sluta klaga på det hehe. fast det är ju trots allt en trevlig drog ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in