2012-01-22, 18:38
Medlem
flygandApans avatar
Intressant. Jag har aldrig testat temgesic men blev sugen på att testa de nu. Men det är väl i suboxone som innehåller naloxone som kan blockera lite av buprenorfinet, inte i vanliga subutex så det är konstigt att du upplever mer effekt av tem än vanliga B8.

Citat:
Ursprungligen postat av Jspaceman
(Har självklart inte läst igenom hela tråden så ni vet)

En sak jag undrar över bara, temgesic vs subutex. Jag känner mycket mer på fyra temmar än 4mg sub vilket är märkligt!

4temmar = 1,6mg bubrenorfin Blir Shöön

4mg sub = 4mg bubrenorfin! Blir normal

Men efter som att suben ska blocka ''riktiga'' opiater så som hors osv, då lär den ju blocka sig själv också. Det betyder alltså att det finns nått i suben som de inte finns i temmarna efter som att jag känner mycket mer på mindre buprenorfin när jag snortar temmarna än suben.

Har nån tänkt på de?

Kanske redan jätte många som diskuterat detta men jag kan inte läsa igenom hela tråden.
Citera
2012-01-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Intressant. Jag har aldrig testat temgesic men blev sugen på att testa de nu. Men det är väl i suboxone som innehåller naloxone som kan blockera lite av buprenorfinet, inte i vanliga subutex så det är konstigt att du upplever mer effekt av tem än vanliga B8.

Jag vet det är skit skumt!
Men det är vanliga franska och svenska subutex 8 jag menar. Tar man in suboxone i samtalet så är det ju självklart att de blockar.
Men det är väldigt väldigt konstigt. Temmar och subutex SKA innehålla samma sak, men efter mina och mina vänners erfarenheter så är det inte riktigt så. Man blir mycket mycket mer moffad på temmar än vanlig båt.
Det kan ju ha med att göra att temmar är till för smärta (som vanliga svensons kan få) och att sub är enbart till för knarkare, och att de inte har den riktiga smärtstillande effekten (iaf för mig och tjejen som har gått på de ett bra tag).
Men det underliga är ju att det är samma ämne och det står att det ska vara samma ämne i båda.

Förr trodde jag att det va buprenorfinet i sig som blocka riktiga ops, men jag börjar tvivla lite på det. Jag tror inte att temmar blockar andra opiater på samma sätt som subutex. Hade käkat 4 temmar dagen innan jag tog metta och mettan slog på bra som fan! Jag vet inte riktigt, men jag tror inte att mettan skulle slagit på lika bra om jag hade tagit subutex dagen innan.

Ajaaa, vi får klura på det här.
Citera
2012-01-23, 16:41
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Jag vet det är skit skumt!
Men det är vanliga franska och svenska subutex 8 jag menar. Tar man in suboxone i samtalet så är det ju självklart att de blockar.
Men det är väldigt väldigt konstigt. Temmar och subutex SKA innehålla samma sak, men efter mina och mina vänners erfarenheter så är det inte riktigt så. Man blir mycket mycket mer moffad på temmar än vanlig båt.
Det kan ju ha med att göra att temmar är till för smärta (som vanliga svensons kan få) och att sub är enbart till för knarkare, och att de inte har den riktiga smärtstillande effekten (iaf för mig och tjejen som har gått på de ett bra tag).
Men det underliga är ju att det är samma ämne och det står att det ska vara samma ämne i båda.

Förr trodde jag att det va buprenorfinet i sig som blocka riktiga ops, men jag börjar tvivla lite på det. Jag tror inte att temmar blockar andra opiater på samma sätt som subutex. Hade käkat 4 temmar dagen innan jag tog metta och mettan slog på bra som fan! Jag vet inte riktigt, men jag tror inte att mettan skulle slagit på lika bra om jag hade tagit subutex dagen innan.

Ajaaa, vi får klura på det här.

Det ÄR ju bupre i sig som blockar.

Och när det gäller det smärtstillande... menar du att de skulle lägga till något i Tem som gör det mer smärtstillande? Eller att man tagit bort något ur Suben som gör det mindre smärtstillande? Eftersom Suben är för opiatberoende?

Däremot så verkar ju vissa tycka (om det är placebo eller ej vet jag inte) att vissa mediciner ger bättre smärtstillande effekt eller bättre rus än andra trots att det är samma verksamma ämne i, och då tror man att det är pga de olika tillsatsämnena, bindemedel och sådant. Det har iaf inget att göra med att "temmar är till för smärta (som vanliga svensons kan få) och att sub är enbart till för knarkare". Då skulle ju alla få bättre effekt av Tem, och så är det ju inte.

Har t. ex. en kompis som ALLTID hävdar att en viss sort är bättre än en annan. Hon har normalt ingen koll alls och har inte ens vetat att det är samma mediciner hon tagit. T. ex. så tyckte hon förr att Citodon med 30 mg Kodein och 500 mg paracetamol sög, men Kodein recip med 25 mg Kodein och Alvedon ihop med det (löst då) var så himla bra! Jävlar vilket drag! När hon fick veta att det var MER Kodein i Citodon så började de funka de också. Tramadol 50 mg var skitbra medan hon av Tradolan 50 mg inte fick något rus, och hon fick dessutom kramp av dem... i benen.

Hon tyckte dessutom tvärtom när det gäller Sub och Tem, när det gällde ruset iaf. Tem var ju så svaga så de var ju mycket sämre, även om man tog lika mycket. Men innan hon ens visste att det var samma sak så var Tem smärtstillande men Sub var det inte. Finns tusen exempel på hur just den här kompisen kunde tycka om det ena och det andra och i hennes fall var det definitivt placebo.

Sedan det du skrev om att Sub ska blockera opiater och att det därför borde blockera sig själv också... det funkar inte riktigt så. Det är ju bupre som blockerar opiater men eftersom bupre inte är t. ex. Heroin så blockerar det inte sig själv. Du får googla eller något på det där så ser du hur det funkar. Jag kan det inte själv jag heller, exakt hur det funkar.

Att du kunnat blanda är inte heller så konstigt... Väldigt många kan blanda bupre med t. ex. morfin utan att något händer. Det sägs att bupre blir bortstötande/blockerande först vid en viss dos och därför kan många lågdosare blanda utan blockering eller akut abstinens (som det blir åt andra hållet). Ju mer ingådd man är, och ju större doser man tar... ju värre blir det.
Citera
2012-01-23, 19:26
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Kod:
Var det länge sedan du klev av det förr? Och tog du mindre då?

Jag vet inte men jag har varit med om liknande när jag legat högt i dos och har legat där länge... Normalt (innan den konstiga gången) så blev jag dålig bra fort, började känna av det redan dagen efter när jag blev utan. Då låg jag på mindre doser. Men så skulle jag frivilligt sluta med Suben för att kliva på Oxy en gång när jag låg mycket högre i dos och då jag blev fan aldrig sjuk. 

Jag hade Tram, Kodein och Dexo som jag tog de dagarna jag inte tog Sub men de lättare opioiderna har inte tagit bort abstinensen förr så... jag vet inte varför jag inte blev dålig den gången. Tillslut började jag med Oxyn iaf. Målet var ju egentligen att vara utan Sub så länge att jag blev dålig, och sedan kliva på Oxyn. 

Jag misstänker att det berodde på de höga doserna jag hade gått på då, jämfört med de andra gångerna (när jag blev utan Sub, ett par tillfällen var det). Ju högre man ligger, ju längre tid tar det att bli ren liksom. 

Så funkar det även när det gäller Oxy för mig. När jag bara tog små doser ett par ggr/dag så blev jag snabbt dålig. Framåt 18-20 började jag bli absig och fyllde då på. På morgonen nästa dag var jag rejält absig igen och behövde ta på en gång. Men... när jag senare tog större doser flera ggr/dag så hann jag ju aldrig bli sjuk. När Oxyn väl tar slut så tar det ganska lång tid innan obehaget börjar. Kan ta den sista lilla dosen på morgonen (en mikrodos jämfört med normalt) och ändå fungera på kvällen. Fungerar t.o.m. på morgonen 1 dygn efter, sedan börjar det bli obehagligt. 

Och Sub har ju betydligt längre halveringstid så om man ligger högt där så...

Det är det enda jag kan komma på faktiskt. Det är iaf så jag har tänkt när det gäller mig själv. Märker av det hela tiden, att doserna påverkar hur länge man håller sig (vilket ju är ganska självklart) men man börjar ju fundera när det går nära 1 vecka och man inte ens blivit riktigt sjuk. Så jag vet inte...

Men om det tagit säg 3 dagar förr... och nu har det gått 5... så skulle det ju kunna vara doseringen, att det är därför. I mitt fall gick det ju från 1 dag till 6-7.. ännu mer extremt alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Kod:
Etizolam är i min uppfattning tämligen muskelavslappnade och har en dokumenterat mycket stark effekt mot ångest (ca. sex gånger mer effektivt än diazepam), vilket kanske har tagit dig igenom delar av avtändningen utan att du varit särskilt medveten om det.
Om du inte har några större känningar än är det nog bara att gratulera. Men ta inte ut en seger i förskott, eftersom det ju ännu kan komma. Å andra sidan tycker jag det låter orimligt att Subutexen skulle ha ackumulerats i din kropp såpass att du orkat hålla dig i stort sett frisk i fem dagar. Uppdatera gärna med vad som händer framöver.
Ptja, nog hade avtändningen börjat i vart fall, det var ett som var säkert.

Nåväl, får hoppas det härgår vägen.

Lyckades se att jag fuckade upp hela posthelvetet, det får ni ursäkta för tangenterna och huvudet tänker inte riktigt samma saker.
Senast redigerad av chaoswithin 2012-01-23 kl. 19:53.
Citera
2012-01-25, 16:05
Medlem
Hej!

Råkar sitta på 3 norspanplåster 5mg. Kan jag klistra på dom och vara lite skön i en vecka eller hur funkar det? Är helt n00b på det här och har ingen tolerans. Är det farligt att käka en flunis till natten som jag brukar om jag skulle ta plåsterna?
Citera
2012-01-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11-11-11
Hej!

Råkar sitta på 3 norspanplåster 5mg. Kan jag klistra på dom och vara lite skön i en vecka eller hur funkar det? Är helt n00b på det här och har ingen tolerans. Är det farligt att käka en flunis till natten som jag brukar om jag skulle ta plåsterna?

Att applicera 3 5mg plåster gör inte mkt alls, de du kan göra är att riva av den där genomskilninga "plattan" på baksidan av plåstret, sedan klippar du upp det i ungefär 3 delar, sen tar du en del och tuggar du på de då och då, låter de ligga under tungan osv, efter cirka 2 timmar kommer du känna av effekten, hoppa över din flunis kvällen du äter Norspan plåstret, inte bra och leka med benzo och opis på sin jungru färd, kan sluta mycket illa!

LYcka till

/Mvh
Citera
2012-01-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Att applicera 3 5mg plåster gör inte mkt alls, de du kan göra är att riva av den där genomskilninga "plattan" på baksidan av plåstret, sedan klippar du upp det i ungefär 3 delar, sen tar du en del och tuggar du på de då och då, låter de ligga under tungan osv, efter cirka 2 timmar kommer du känna av effekten, hoppa över din flunis kvällen du äter Norspan plåstret, inte bra och leka med benzo och opis på sin jungru färd, kan sluta mycket illa!

LYcka till

/Mvh

Tackar för svaret!
Citera
2012-01-25, 19:26
Bannlyst
Tja!

Behöver snabbt svar!

Har 2mg'are buprenotex, 3 st, och vet att dfe räcker med 0.5mg för mig för o bli bäng typ. Har tramadol också.

Men frågan är vad biotillgängligheten nasalt är jämfört med rektalt?

Jag har 2ml pumpar och 5ml pumpar.

Och hur ska jag göra när jag kör det rektalt?

Jag testade en gång, ståendes, och då kändes det som att det rann ut lite, men det slog på lite mer. Hade inte tillgång till mer än 0.2mg då, så ruset varade väldigt kort.

Hur gör jag/ni när ni tar det rektalt? Eller är det bara onödigt? Tänkte på biotillgängligheten..
Citera
2012-01-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Tja!

Behöver snabbt svar!

Har 2mg'are buprenotex, 3 st, och vet att dfe räcker med 0.5mg för mig för o bli bäng typ. Har tramadol också.

Men frågan är vad biotillgängligheten nasalt är jämfört med rektalt?

Jag har 2ml pumpar och 5ml pumpar.

Och hur ska jag göra när jag kör det rektalt?

Jag testade en gång, ståendes, och då kändes det som att det rann ut lite, men det slog på lite mer. Hade inte tillgång till mer än 0.2mg då, så ruset varade väldigt kort.

Hur gör jag/ni när ni tar det rektalt? Eller är det bara onödigt? Tänkte på biotillgängligheten..

Gillar du att panga skott me lösning i rumpan så visst, vet inte exackta % men de är bra mer iaf, men nu har ju buprenorfin bra biotillgänglighet nasalt också, men jag gör som sådan när jag tar rövpanna, att jag tar kanske 2-3mg buprenorfin med 2,5 meter vatten beror lite på, du märker oftast hur mkt du ska ta, sedan lägger jag mig på sängen med benen i vädret (luften) sen tvålar jag in pumpen, sen för jag sakta in, när jag har den ungefär halvvägs innuti så pangar jag av, låter den sitta kanske 20 sek, för att sedan sakta dra ut den, sen kan du ju sätta lite papper runt om så du inte får lösningen i kalsongerna sen lycka till
Citera
2012-01-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Gillar du att panga skott me lösning i rumpan så visst, vet inte exackta % men de är bra mer iaf, men nu har ju buprenorfin bra biotillgänglighet nasalt också, men jag gör som sådan när jag tar rövpanna, att jag tar kanske 2-3mg buprenorfin med 2,5 meter vatten beror lite på, du märker oftast hur mkt du ska ta, sedan lägger jag mig på sängen med benen i vädret (luften) sen tvålar jag in pumpen, sen för jag sakta in, när jag har den ungefär halvvägs innuti så pangar jag av, låter den sitta kanske 20 sek, för att sedan sakta dra ut den, sen kan du ju sätta lite papper runt om så du inte får lösningen i kalsongerna sen lycka till

Och det är värt besväret att pumpa in sub i rumpan? Får man mycket bättre effekt för det lär väl inte vara en sån stor skillnad som att dra i snoken? Det jag undrar är om det är värt för mig att prova, gillar inte riktigt iden med att stoppa saker i skjärten men blir man mer bäng så varför inte.. Har ju faktiskt en pump nu.
Citera
2012-01-26, 09:28
Medlem
Har nu vart uppe hela natten och städat gjort frukost till tjejen, hängt tvätt och pumpat knart i rumpan för rösta gången. Känns lite som att jag måste dela min upplevelse.

Jag bestämde mig för att prova med 1mg sub och 2ml ljummet vatten för att inte slösa på min ända båt om det misslyckas.
Satte upp ett fint pumprum på toan med spegel, rakblad, sked å pump. Tror bara att jag inte gick djupt nog och blev lite orolig för att det hade runnit ut. Har nämligen en 20ml pump tjock och stor som fan med en jätte jätte liten ''spruta'' ca 1cm kanske mindre (i plast förstås)
Blev lite blöt i skärten men tror faktiskt att det funka ändå va nog bara vattenblandade tvålen som jag smörjde på.
Blev lite piggare och jo man kände nog av det.
Tog precis en till och de verka funka lite bättre inge blött (använde handkräm istället) men det är skit jobbigt att sitta och trycka ihop skinkorna i 40minuter för att vara säker på att inget går till spillo.
Nu hade jag tänkt att dra ner till apoteken och fråga om lite lämpligare pumpar.

Hur är det egentligen, man behöver komma in mer än 1cm va? Det kanske går med en sån liten men lite risky kanske.

Tyvärr så är det här inlägget helt onödigt för jag kan fortfarande inte säga om det var bättre eller sämre än att ta en borre. Men min känsla säger att det kan vara liiite bättre. Sen är ju själva prossesen rätt rolig. Får kolla upp det om några dar när man kan pumpa på lite mer!

Nu har jag skämt ut mig. Nu får ni dela era experience!
Är det värt att pumpa sub? Vad tycker ni som gjort de?

Edit
Släppte trycket på skinkorna nu och det kändes liiite blött i svarta hålet. FAN tror man måste in längre. Hoppas att det inte har vart helt förgäves.
Senast redigerad av Jspaceman 2012-01-26 kl. 09:33. Anledning: Märkte en sak.
Citera
2012-01-26, 10:29
Medlem
Citat:
Har nu vart uppe hela natten och städat gjort frukost till tjejen, hängt tvätt och pumpat knart i rumpan för rösta gången. Känns lite som att jag måste dela min upplevelse.

Jag bestämde mig för att prova med 1mg sub och 2ml ljummet vatten för att inte slösa på min ända båt om det misslyckas.
Satte upp ett fint pumprum på toan med spegel, rakblad, sked å pump. Tror bara att jag inte gick djupt nog och blev lite orolig för att det hade runnit ut. Har nämligen en 20ml pump tjock och stor som fan med en jätte jätte liten ''spruta'' ca 1cm kanske mindre (i plast förstås)
Blev lite blöt i skärten men tror faktiskt att det funka ändå va nog bara vattenblandade tvålen som jag smörjde på.
Blev lite piggare och jo man kände nog av det.
Tog precis en till och de verka funka lite bättre inge blött (använde handkräm istället) men det är skit jobbigt att sitta och trycka ihop skinkorna i 40minuter för att vara säker på att inget går till spillo.
Nu hade jag tänkt att dra ner till apoteken och fråga om lite lämpligare pumpar.

Hur är det egentligen, man behöver komma in mer än 1cm va? Det kanske går med en sån liten men lite risky kanske.

Tyvärr så är det här inlägget helt onödigt för jag kan fortfarande inte säga om det var bättre eller sämre än att ta en borre. Men min känsla säger att det kan vara liiite bättre. Sen är ju själva prossesen rätt rolig. Får kolla upp det om några dar när man kan pumpa på lite mer!

Nu har jag skämt ut mig. Nu får ni dela era experience!
Är det värt att pumpa sub? Vad tycker ni som gjort de?

Edit
Släppte trycket på skinkorna nu och det kändes liiite blött i svarta hålet. FAN tror man måste in längre. Hoppas att det inte har vart helt förgäves.

Låter härligt som fan mannen skott i råttan som man brukar säga.. Men 20Meters pump? Herregud byt jag kör med en 2,5 meters de fungerar UTMÄRKT men visst, behöver man en större lösning på en o samma gång så är väl iaf en 5 meters att rekomendera, men annars kan man ju alltid återdosera på en 2,5 meters de är egentligen inga större problem, nästa gång du provar så kör sängvarianten, den tkr jag är bekväm, kan man titta på tv samtidigt , sen ger ju SUB som bekant ingen RUS iv/nastalt/Rekalt, bara att de kickar igång snabbare och man slipper platån för att nå peaken vid IV/rektalt iaf för min egen del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in