2007-07-09, 17:01
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Med en sån monstertoelarns kommer du nog behöva betydligt mer sub för att få en skön stund, hur mycket överlåter jag till nån annan. Betänk att 2000 mg kodein motsvarar ca 200 mg morfin, det är ju en del det.

ok, jag provar med att lägga in resten av halva sub8:an under tungan nu, få se om det händer ngt, totalt 4mg nu då. det kan väll inte vara att jag tog kodein för 2 dygn sen som spökar?
Citera
2007-07-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
ok, jag provar med att lägga in resten av halva sub8:an under tungan nu, få se om det händer ngt, totalt 4mg nu då. det kan väll inte vara att jag tog kodein för 2 dygn sen som spökar?

Nej, det är ute ur kroppen vid det här laget.
Citera
2007-07-09, 18:18
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Nej, det är ute ur kroppen vid det här laget.

ok tack för svaret!
har snortat på lite mer nu så är väll uppe i 5mg totalt nu, och nu har i varje fall abstinensen avtagit, känns ju lite drygt om jag första gången på sub skall behöva 8mg för att bli nice i dojorna.... hade tänkt mig att 1,5mg skulle räcka fin fint.
Citera
2007-07-10, 15:49
Medlem
Imperialisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Sirdalud finns inte i Sverige, men det kan beställas under namnet Zanaflex på internet... Tror inte det är narkotikaklassat heller, det ger inte mycket eufori eller så, även om det i början kan kännas lite bensoaktigt och väldigt dåsigt...

Åhå vilka tips, tackar så väldans!
Nejdå jag skulle inte ha det för att få någon eufori eller som bensosubstitut utan enbart använda det mot krypningarna. Tyckte cataprezan hjälpte helt otroligt bra mot krypningarna och det höga blodtrycket.
Citera
2007-07-10, 16:15
Medlem
canibuss avatar
har tagit 8mg sub nu och känner inget? är det så att sub inte fungerar på vissa personer, för jag borde väll känna av den dosen???
Citera
2007-07-10, 18:17
Medlem
Citat:
har tagit 8mg sub nu och känner inget? är det så att sub inte fungerar på vissa personer, för jag borde väll känna av den dosen???

hur har du tatt subben?
har du någon opiattolerans?
Citera
2007-07-10, 18:28
Bannlyst
Måste vara kodeinet som soökar ändå!

Har jag kört på högre doser kodein tex i 1v eller mer innan suben osen det går 2dar sen sub, får jag ytterst dålig effekt på subutex!
Citera
2007-07-10, 19:53
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
hur har du tatt subben?
har du någon opiattolerans?
jag har snortat hälften och tagit hälften under tungan
jag är beroende av kodein, behöver ta +2000mg för att bli skön, och ca 300mg för att inte bli "sjuk".

Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Måste vara kodeinet som soökar ändå!

Har jag kört på högre doser kodein tex i 1v eller mer innan suben osen det går 2dar sen sub, får jag ytterst dålig effekt på subutex!

Jasså, åfan så kodein kan altså spöka så länge, var ju över 3 dygn sedan jag tog sist. jag har altså kastat bort 13mg sub i onödan.... Hur länge är din erfarenhet att man måste vänta ifrån kodeinet innan man tar sub?

Hur mycket sub skulle ni tro jag behöver ta i "vanliga" fall för att bli skön, utifrån den mängd kod jag tar?
Citera
2007-07-10, 20:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Tja, om 2000mg kodein motsvarar 200mg morfin, och gatuheroin är kring 20% rent så är det ju som om du går på 1g heroin om dan... Så du har nog ganska hög opioidtolerans, och har man hög tolerans får man ju ingen rus av sub... Ja, vissa har ju t.o.m. så hög tolerans att sub inte ens lindrar abstinensen ordentligt...
Citera
2007-07-11, 17:10
Medlem
Imperialisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nall0ts
Shit, är det sant? Tjaa, asså, dag 36 (har jag för mig) börjar nu, och även om jag skulle vilja, så kan jag inte hävda att jag mår bra än. Det värsta suget är borta, och de flesta fysiska besvären har trubbats av en aning, men jag har fortfarande lite frossa, och, som du själv sa, tröttheten/utmattningen... Det blir till ett projekt att resa sig upp ur soffan för att gå på muggen eller liknande; musklerna är så svaga att det är svårt att ställa sig, och när jag sitter i soffan så är det blodtrycket (eller kanske snarare stressen), känner mig inte tillfreds med någonting, kan inte slappna av, och kan inte njuta av att äntligen få lägga mig och slappa efter en lång arbetsdag.
Sedan är det ju psyket. Känns som att min emotionella förmåga har stympats; saknar hela tiden någonting, men kan inte sätta fingret på vad, och alla mina känslor verkar puts väck. Jag är ju van vid att känna eufori någon enstaka gång, då jag har råd att dra upp dosen ordentligt, van vid att sitta o klia mig överallt... I digress.. Och nu kan jag helt plötsligt inte känna riktigt stark glädje längre.
En klar förbättring kan jag dock rapportera: jag kan sova nu, till skillnad från de tre första veckorna, då jag sov sammanlagt 10 timmar (plus/minus en timme).

ja, det är helt sant. 3 månader. Men som sagt, jag vet ingen utöver mej, där den fysiska abstinensen suttit i så länge. Ja tröttheten/mattheten är jobbig. Man orkar ingenting, bara gå och ta ett glas vatten känns oöverstigligt. Samma med blodtrycket, det är ett utav de värsta symtomen tycker jag. Kännas som hela huvudet dunkar och hjärtat rusar.
Jag fick förresten betablockerare av min läkare sist. Har inte hämtat ut dom än men kan ju vara värt att testa iaf.

Skönt att du kan sova bättre nu. Det är viktigt att se alla små framsteg man gör, som tex med din sömn. Då märker man att det går åt rätt håll och det är viktigt för att orka fortsätta. Snart kommer tröttheten börja lätta lite och man orkar ta sej iväg till affären/jobbet eller vad man nu behöver.

En kille sa till mej under avtändningen "känner du inte att du mår absolut sämre när du går upp på morgonen, så mår du troligen lite bättre".
Och jag tror det är så. För det är så lätt att glömma bort alla pyttesteg man gör framåt och bara koncentrera sej på och känna allt det dåliga o jobbiga man upplever, vilket är helt naturligt.

Jag skrev ner från dag till dag hur jag mådde, vad jag hade orkat göra (bäddat sängen, handlat, osv), hur jag hade sovit, osv. Inte för att jag mådde något bättre av det direkt, men just för att se de små framstegen som man uppenbarligen gjorde.

Hoppas det går bra för dej fortfarande och att du mår bättre!
Citera
2007-07-11, 18:45
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tja, om 2000mg kodein motsvarar 200mg morfin, och gatuheroin är kring 20% rent så är det ju som om du går på 1g heroin om dan... Så du har nog ganska hög opioidtolerans, och har man hög tolerans får man ju ingen rus av sub... Ja, vissa har ju t.o.m. så hög tolerans att sub inte ens lindrar abstinensen ordentligt...

När du lägger fram det på det sättet blir jag nästan lite chockad.

Men stämmer det verkligen?
skulle en horsare som går på 1 g 20%:igt horse om dagen, verkligen klara sig på 2g kodein??

men du är helt säker på att 2000mg kod = 200mg moffe? fan då måste jag skärpa till mig.

jag lägger ner sub försöket nu, inget för mig helt enkelt, lika bra det kanske...
nu var det ca 24h jag tog sub sist, jag har läst att det är 37h halveringstid. Jag undrar måste jag vänta 3-4 dygn innan jag kan ta kod igen utan att få abstinens pga av suben?
eller är det lugnt om jag tar imorgon? 50h efter intag senaste sub intag?
eller vågar jag ta redan ikväll?
Citera
2007-07-11, 22:05
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
När du lägger fram det på det sättet blir jag nästan lite chockad.

Men stämmer det verkligen?
skulle en horsare som går på 1 g 20%:igt horse om dagen, verkligen klara sig på 2g kodein??

Nej, det där stämmer inte. Diacetylmorfin (heroin) är flera gånger starkare än vanligt morfin per viktenhet i ren form. Vi är visserligen OT, men jag måste varna så att ingen beräknar fel och tar en överdos av heroin.

Ang. kod efter sub så brukar det iregel gå bra att ta vanliga opiater ett dygn efter suben. Men det är säkert inviduellt, beroende på hur mkt man känner av buprenorfinets antagonistiska effekt på kappa-receptorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in