2011-10-19, 19:22
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtax
Hej bubbar i opi-etern. Första gången på sub, har snortat ungefär 1mg. Farligt att ta lite xanor till detta?

Om det är första gången så kanske jag skulle avråda, annars så är det inte farligt att blanda lite benzo med sub om man är van och vet vad man tål.
Citera
2011-10-19, 19:34
Medlem
Lowtaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo
Om det är första gången så kanske jag skulle avråda, annars så är det inte farligt att blanda lite benzo med sub om man är van och vet vad man tål.

Okej, ingen större risk för andningsdep. och så? Tack.
Citera
2011-10-19, 19:56
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:

Risken för andningsdepression ökar såklart, men man kan få andningsdepression av att bara ta sub också så allt gäller att sköta dosering bra. Och eftersom det är första gången du tar sub så är du inte så van att dosera dig
Så jag skulle spara din xanor tills du känner dig säker att blanda det med rätt dos sub.
Citera
2011-10-19, 20:14
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Såvida du inte sitter och noddar på 1mg sub redan så är det knappast nån fara med 1mg xanor, om du inte är överkänslig för xanor..
Citera
2011-10-19, 20:14
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Brukar starta med 2mg och snorta typ 0.5 linor en gång i timmen/varannan timme kanske.. Aja får lugna mig lite

Jag gillade också att ta många ggr förr... hellre flera mindre doser än 1-2 stora. Var som ett "sidoberoende"... själva snortandet. Det var alltså inte bara ett rus jag var ute efter utan jag hade ett behov av att känna "brännet" i näsan, snora och få rinn i halsen.

Första dosen på morgonen brukade vara 4 mg, sedan fyllde jag på med allt från 1-5 mg/dos... typ hela tiden. Framåt kvällen brukade jag börja nodda av alla doser jag tagit under dagen. Vissa perioder blev det 28 mg/dag, utspritt på bra många intag då.

De flesta jag känner vill ha fler ggr än 1-2/dag... minst 4-5 ggr iaf. Känner en person som brukade köra 4 mg/dos, 2 ggr/dag... morgon och eftermiddag.
Citera
2011-10-19, 20:26
Medlem
Lowtaxs avatar
Citat:
Såvida du inte sitter och noddar på 1mg sub redan så är det knappast nån fara med 1mg xanor, om du inte är överkänslig för xanor..

Det är inte så direkt att jag har svårt att hålla mig vaken, men skulle somna ganska lätt o skönt nu om jag kände för det. Tog 2mg xanor så jag ska nog vänta med att somna ett tag.

Edit: känner mig alltså inte så starkt påverkad av suben, typ som ett klassiskt tramrus. Har gått 2-3 timmar sedan intaget.
Senast redigerad av Lowtax 2011-10-19 kl. 20:29.
Citera
2011-10-19, 23:00
Medlem
Lowtaxs avatar
Ok, subruset har försvunnit nästan helt. Försöker nu kunna somna med xanor. Har tagit 12 (!) mg under kvällen utan någon som helst ångestlindring. Kan sub blockera andra rus eller något? Xanoren är garanterat svenska 2mg stavar direkt från apoteket. Har inte ens någon större tolerans mot benso.
Citera
2011-10-20, 01:45
Medlem
Fick bra effekt av sub första gången i fredags. Körde upp en åtta fram tills idag. Alltså vart mysig nästan en vecka... haha vad tänkte jag med? Nu är det slut och tur är väl det. Var lätt värt det. Vad kostar en biobiljett liksom och hur kul har man för den? Nu har jag känt mig go i 5 dagar här.
Citera
2011-10-20, 12:45
Medlem
masterior26s avatar
ja precis bubrenotexen måste ju finnas kvar även om jag inte gillar dom så mycket men jag tar hellre dom än subuxone iaf. Och om gravida inte kan ta subuxone så måste ju bubrenotex finnas kvar helt enkelt.
Citera
2011-10-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Fick bra effekt av sub första gången i fredags. Körde upp en åtta fram tills idag. Alltså vart mysig nästan en vecka... haha vad tänkte jag med? Nu är det slut och tur är väl det. Var lätt värt det. Vad kostar en biobiljett liksom och hur kul har man för den? Nu har jag känt mig go i 5 dagar här.

Jo, men när man sabbar toleransen efter ett tag (vilket man oundvikligt gör förr eller senare) så kan man ta hur mycket sub som helst utan att känna någonting. Personligen tkr jag inte att det är värt det alls längre, det blir helt enkelt för dyrt att gå på sub. Så jag går på metadon istället. Men det fanns en tid då jag gick på sub och mådde så jävla bra på hur lite som helst. Tyvärr är det ju dom ggr man mår bra som man skadar hjärnan (belöningssystemet) mer och mer för varje gång Synd att allt måste ha en fucking baksida ..
Citera
2011-10-20, 13:20
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ok, subruset har försvunnit nästan helt. Försöker nu kunna somna med xanor. Har tagit 12 (!) mg under kvällen utan någon som helst ångestlindring. Kan sub blockera andra rus eller något? Xanoren är garanterat svenska 2mg stavar direkt från apoteket. Har inte ens någon större tolerans mot benso.
Subuxone innehåller naloxon som blockar vissa opiater. Xanoren borde snarare ge starkare effekt om du har sub i systemet, det bör iaf inte blockera något alls. 12mg utan tolerans låter ju helt sjukt.
Citera
2011-10-20, 13:37
Medlem
Citat:
Subuxone innehåller naloxon som blockar vissa opiater. Xanoren borde snarare ge starkare effekt om du har sub i systemet, det bör iaf inte blockera något alls. 12mg utan tolerans låter ju helt sjukt.

Fast man upplever sällan sig själv som speciellt påverkad av benz när man tar det, utan man tycker snarare att man kan ta lite till..
Iallafall är det så för mig med benz, att jag själv inte märker av hur jävla drabbad jag blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in