Citat:
Ursprungligen postat av anusman
Hejsan har bara testat subutex förrut. Men tänkte inhandla och testa subxone Stavning? Och undrar hur mycket jag ska ta? Kör det nasalt , när jag kör sub brukar jag bara ta 1-2mg. så är det samma på det här? Och sen undrar jag om man eventuellt skulle få pissa hur länge sitter det i blodet? Mvh
Suboxone är enligt många den sämre varianten av Subutex. Bupret är ju "lika starkt" i båda sorterna (samma sak ju) men väldigt många tycker att de behöver typ dubbelt så mycket av oxonen jämfört med utexen bara för att det är Naloxon i Suboxonen. Naloxon är ju något man som opioidmissbrukare inte vill ha i sig. Vissa anser dock att det är placebo att Naloxonet skulle motarbeta bupret när man snortar eller tar under tungan men andra hävdar ju bestämt att det är så.
Jag vet inte hur det är jag... har inte tagit Suboxone så många ggr. Den första gången jag tog det var jag abstinent och då märkte jag dock att jag behövde mer än vanligt för att bli frisk. Fick fylla på några ggr innan något hände. När jag väl blivit frisk så tyckte jag inte att jag märkte någon skillnad. Sist jag tog det tog jag inte mina normala doser så kan inte säga hur det funkade riktigt då heller.
Hur som helst så kan det alltså bli så att du måste ta mer av Suboxonen för att få samma effekt som vanligt. Pga det dåliga ryktet så är Suboxonen ofta billigare än Subutex också. Där jag bor skiljer det 50 kr i pris på dem.