2011-02-08, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Jäkligt bra när du ska kliva av oxycontin/metadon, fungerar utmärkt i min situation iallafall.

Är inte det lite som att sluta med hasch och börja med grönt?
Citera
2011-02-08, 21:29
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Lär testa sub inom en snar framtid, undrar bara lite hur länge jag behöver vänta för att kunna uppnå full effekt.
Tog 1000mg tramadol för en knapp vecka sedan. Vad tror ni?
Citera
2011-02-08, 21:44
Medlem
Knivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Lär testa sub inom en snar framtid, undrar bara lite hur länge jag behöver vänta för att kunna uppnå full effekt.
Tog 1000mg tramadol för en knapp vecka sedan. Vad tror ni?

Tramadolen lär nog inte vara några större problem.
Börja med 0.5mg om du vill vara säker, eller 1mg för en rätt påtaglig effekt. Kan rekommendera postafen för att undvika kaskadspyorna.
Citera
2011-02-08, 21:54
Bannlyst
Hejsan har bara testat subutex förrut. Men tänkte inhandla och testa subxone Stavning? Och undrar hur mycket jag ska ta? Kör det nasalt , när jag kör sub brukar jag bara ta 1-2mg. så är det samma på det här? Och sen undrar jag om man eventuellt skulle få pissa hur länge sitter det i blodet? Mvh
Citera
2011-02-08, 23:51
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusman
Hejsan har bara testat subutex förrut. Men tänkte inhandla och testa subxone Stavning? Och undrar hur mycket jag ska ta? Kör det nasalt , när jag kör sub brukar jag bara ta 1-2mg. så är det samma på det här? Och sen undrar jag om man eventuellt skulle få pissa hur länge sitter det i blodet? Mvh

Suboxone är enligt många den sämre varianten av Subutex. Bupret är ju "lika starkt" i båda sorterna (samma sak ju) men väldigt många tycker att de behöver typ dubbelt så mycket av oxonen jämfört med utexen bara för att det är Naloxon i Suboxonen. Naloxon är ju något man som opioidmissbrukare inte vill ha i sig. Vissa anser dock att det är placebo att Naloxonet skulle motarbeta bupret när man snortar eller tar under tungan men andra hävdar ju bestämt att det är så.

Jag vet inte hur det är jag... har inte tagit Suboxone så många ggr. Den första gången jag tog det var jag abstinent och då märkte jag dock att jag behövde mer än vanligt för att bli frisk. Fick fylla på några ggr innan något hände. När jag väl blivit frisk så tyckte jag inte att jag märkte någon skillnad. Sist jag tog det tog jag inte mina normala doser så kan inte säga hur det funkade riktigt då heller.

Hur som helst så kan det alltså bli så att du måste ta mer av Suboxonen för att få samma effekt som vanligt. Pga det dåliga ryktet så är Suboxonen ofta billigare än Subutex också. Där jag bor skiljer det 50 kr i pris på dem.
Citera
2011-02-09, 11:10
Medlem
Urbanoroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzmannen
Är inte det lite som att sluta med hasch och börja med grönt?

Absolut inte, visst man mår inte hundra men jag personligen känner att jag går i en "bättre" riktning nu för mig själv. Nästa steg är att hitta en balans där jag kan få TILLRÄCKLIGT med medicin så att jag kan klara av vardagen. Vill fan inte sitta i denna skit.

Även med plåstrena är det inte lika lätt att ta "lite" mer hela tiden om du förstår vad jag menar.
Citera
2011-02-10, 00:23
Bannlyst
Sitter här med en riktigt bra polare och har tagit 6.5mg nasalt och jag mår asbra, blandade det med 6st 10mg diazepam. Ska köpa lite öl nu också, tror ni det blir bra? Eller något anant som boostar subutexen?

Tacksam för svar. Vill ju nodda lite mer
Citera
2011-02-10, 00:27
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladonizz
Sitter här med en riktigt bra polare och har tagit 6.5mg nasalt och jag mår asbra, blandade det med 6st 10mg diazepam. Ska köpa lite öl nu också, tror ni det blir bra? Eller något anant som boostar subutexen?

Tacksam för svar. Vill ju nodda lite mer

beror väl på vad man anser är bra
Citera
2011-02-10, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
beror väl på vad man anser är bra

Nu i denna definitionen så är välmående och rus mitt mål, vilket jag tycker borde vara underförstått.
Citera
2011-02-10, 02:25
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Okej, lär börja med 0,5mg som förstados för en färsking, är det något speciellt jag bör tänka på? Eftersom jag bara är hemma med tramadol så vet jag ju att tramadol har en del tråkiga sidor, kramprisker och andningsdepp osv. Som jag har fattat det så kan man varken krampa eller få andningsdepp (förutsatt att du inte kombinerar med alkohol eller benso).
Citera
2011-02-10, 05:22
Medlem
tog min sista dos vid 14:50 igår och jag undrar hur länge man har yx mördar ögonen? har ett viktigt möte idag vid 15:00
Citera
2011-02-10, 14:45
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladonizz
Nu i denna definitionen så är välmående och rus mitt mål, vilket jag tycker borde vara underförstått.

Nej, det är inte underförstått då den där blandningen kan vara dödlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in