2011-05-29, 18:18
  #6265
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Pratade med en vän som fick med sig sub och metta uppåt i landet av mig sist hon var här. Hon hävdar att hon fick ut upp till 400 kr !?! per subåtta och sexhundra spänn för den lilla mettadosen (80mg) och 800 för den stora (120mg). Detta är i Ö-vik kan jag lägga till. Undrar bara lite smått om det är sanning i detta el om det är en överdrift?

Standardpriset vad man får här i malmö om man säljer sina doser är 50-80 kr för en subåtta (ännu mindre om man säljer flera åt gången, då kanske man får så lite som 30spänn styck) och 200-300kr för en flaska metadon beroende på dos (aldrig över 300kr dock, och ska man få ut det ska det vara typ 120mg dos i så fall).

Jag vet ju sen förr att ni betalar flera gånger om högre pris där uppe än i malmö, men detta är ju dels vansinnigt och sen så gäller ju det droger, detta är ju doser som folk ändå får ut gratis... Och det finns väl underhållsprogram uppåt i landet också, på samma sätt som söderut. Så tillgången borde ju vara samma tänker jag!?


Det var rätt saftigt. Här där jag bor så är standardpriset 300 för B8 och 250 för N8. Vägrar betala mer än så. Jag bodde uppe i Övik en period och andra droger kostade lika mycket som här (17-20 mil norr om sthlm tror jag), 500 för brass, 20-25 för benzo, 20 kr st för tramadol. Stötte aldrig på sub där så kanske därför det är så dyrt.
Citera
2011-05-29, 18:19
  #6266
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Har haft ett litet race på subutex nu i 5 dagar, har gått åt ungefär 2 och en halv 8mg under den perioden. Tror ni jag kommer uppleva någon form av avtändning efter den här tiden?


Jag tror det är lugnt, kanske att du känner dig lite irriterad och rastlös men inte mer än så.
Citera
2011-05-29, 23:34
  #6267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Jag tror det är lugnt, kanske att du känner dig lite irriterad och rastlös men inte mer än så.


Aa jag tänkte ta en paus nu efter ikväll eftersom jag fått så hög tolerans på denna korta tiden känns det bara som slöseri, har aldrig riktigt blivit superhög under dessa 5 dagar, har mest varit småsubad hela dagarna. Har aldrig upplevt en opiat at men hoppas heller inte att jag får känna på en heller.

Finns det något sätt att motverka eventuell at?

Vet att dem flesta säger att man inte får at på så kort tid men det är det längsta racet jag haft på sub hitils. Har som mest kört kanske 3dagar, sedan 1 dags paus sedan 1-2 dagar till
Citera
2011-05-30, 00:38
  #6268
Medlem
Har under kvällen tagit~1mg sub. för 30min sen tog jag 0,5mg flunitrazepam. Lugnt att ta en 0.5a fluni till ?
Känner att ruset inte är tillräckligt skönt just nu
Citera
2011-05-30, 04:07
  #6269
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Aa jag tänkte ta en paus nu efter ikväll eftersom jag fått så hög tolerans på denna korta tiden känns det bara som slöseri, har aldrig riktigt blivit superhög under dessa 5 dagar, har mest varit småsubad hela dagarna. Har aldrig upplevt en opiat at men hoppas heller inte att jag får känna på en heller.

Finns det något sätt att motverka eventuell at?

Vet att dem flesta säger att man inte får at på så kort tid men det är det längsta racet jag haft på sub hitils. Har som mest kört kanske 3dagar, sedan 1 dags paus sedan 1-2 dagar till


Nej, en at på opi är inte kul på något sätt :/ För att lindra så kan ju lite alkohol och benzo passa, själv så skulle jag gå över på en annat opioid att trappa ned på men du är nog inte i samma sits som mig. Har du hållt på så länge? För om du bara tagit några få dagars uppehåll och sen fortsatt igen så kan det ligga en mindre avtändning som väntar.
Citera
2011-05-30, 12:26
  #6270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Nej, en at på opi är inte kul på något sätt :/ För att lindra så kan ju lite alkohol och benzo passa, själv så skulle jag gå över på en annat opioid att trappa ned på men du är nog inte i samma sits som mig. Har du hållt på så länge? För om du bara tagit några få dagars uppehåll och sen fortsatt igen så kan det ligga en mindre avtändning som väntar.


Mitt opiat intag ser ut som, lite morfin i vintras, oxycontin en gång i våras och nu sub i 5 dagar. Har tagit kodein för nån vecka sedan men de var bara en endagsgrej.
Citera
2011-05-30, 17:11
  #6271
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Mitt opiat intag ser ut som, lite morfin i vintras, oxycontin en gång i våras och nu sub i 5 dagar. Har tagit kodein för nån vecka sedan men de var bara en endagsgrej.


Okej. Då klarar du dig utan jobbiga besvär
Citera
2011-05-30, 20:00
  #6272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Okej. Då klarar du dig utan jobbiga besvär


Fan nu blev det en lina till på kvällskvisten ändå, så svårt att hålla fingrarna i styr när man väl har hemma =/
Citera
2011-05-30, 23:14
  #6273
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Fan nu blev det en lina till på kvällskvisten ändå, så svårt att hålla fingrarna i styr när man väl har hemma =/


Visst är det så, tog en fet lina nyss jag med. Men ta mina ord seriöst, du vill inte bli beroende av subutex, jag har försökt sluta i ett år men det är helt omöjligt pga den långa och utdragna ATn. Om jag hade chansen så skulle jag byta ut mot morfin och ta den ATn istället, för då vet man att det värsta är över på en vecka åtminstone. På subutexen så har det knappt börjat vid dag 3 typ, det blir bara värre. Iallfall för mig, har inte klarat längre än så och jag blir helt galen, kraftiga ångestattacker, kryper i skinnet och skelettet, magen krånglar, spyr osv osv.
Citera
2011-05-31, 00:00
  #6274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Visst är det så, tog en fet lina nyss jag med. Men ta mina ord seriöst, du vill inte bli beroende av subutex, jag har försökt sluta i ett år men det är helt omöjligt pga den långa och utdragna ATn. Om jag hade chansen så skulle jag byta ut mot morfin och ta den ATn istället, för då vet man att det värsta är över på en vecka åtminstone. På subutexen så har det knappt börjat vid dag 3 typ, det blir bara värre. Iallfall för mig, har inte klarat längre än så och jag blir helt galen, kraftiga ångestattacker, kryper i skinnet och skelettet, magen krånglar, spyr osv osv.


Dina ord väger tungt, är livrädd för att bli beroende och få lida genom en riktig at. Har aldrig haft någon och hoppas att jag slipper, vet folk som gått på subutex i 3veckor utan at men inget jag vågar riskera själv.

Har bara en halv kvar efter ikväll så då kommer den sparas till bakfyllan som kommer slå mig på torsdag.
Citera
2011-05-31, 00:11
  #6275
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Visst är det så, tog en fet lina nyss jag med. Men ta mina ord seriöst, du vill inte bli beroende av subutex, jag har försökt sluta i ett år men det är helt omöjligt pga den långa och utdragna ATn. Om jag hade chansen så skulle jag byta ut mot morfin och ta den ATn istället, för då vet man att det värsta är över på en vecka åtminstone. På subutexen så har det knappt börjat vid dag 3 typ, det blir bara värre. Iallfall för mig, har inte klarat längre än så och jag blir helt galen, kraftiga ångestattacker, kryper i skinnet och skelettet, magen krånglar, spyr osv osv.
Skriver under på detta.

Ska fan leta upp något gammalt inlägg från mig från tiden innan jag blev beroende, så jag kan skämmas riktigt.

Har dock fått proffshjälp nu, men är livrädd för vad som komma skall.

(2mg's nedtrappning var 14:e dag från 8 mg/dag)

Ser inte fram emot när nedtrappningen är klar
Citera
2011-05-31, 04:41
  #6276
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Skriver under på detta.

Ska fan leta upp något gammalt inlägg från mig från tiden innan jag blev beroende, så jag kan skämmas riktigt.

Har dock fått proffshjälp nu, men är livrädd för vad som komma skall.

(2mg's nedtrappning var 14:e dag från 8 mg/dag)

Ser inte fram emot när nedtrappningen är klar

Får man lov att fråga vad för hjälp du får? Vill oxå lägga ner mitt sub-beroende. Har vart på i 2 år ca. så känns som det är dags, delvis så har det gått 2 år, och delvis får jag inte ut ett skit från subben längre. Ligger normalt på 2-4mg/dag så inga jättedoser. Men även om jag tar mer så får jag typ ingen mer effekt, bara mer bieffekter. Har tom börjat må psykist dåligt utav subben nu, får oro,ångest,nojja osv. dagligen.

Har vart utan sub några ggr så vet hur jävlig ATn är. Senast i mars detta året va jag utan i 8 dagar för jag inte fick tag i nya. Vill klara det själv och slippa blanda in utomstående folk, men sammtidigt tänker man ibland på hur skönt det hade varit att få temgesic utskrivet av läkare så man lättare kan trappa ner dosen till 0.2mg och sluta där. Eller bli inlagd på nåt ställe och kunna koncentrera sig till 100% på att bli ren och ha proffesionell hjälp. Känns även som att det hade vart positivt att ha fler omkring sig som upplever samma/liknande sak som man kan prata med osv. Har inga vänner som missbrukar direkt, utan dom flesta sköter sig, krökar på helgen osv.

1. Iaf, blev lite mycket nu kanske. Men lite tips på vägar man kan gå hade vart uppskattat. Typ om hur man går till väga för att lägga in sig på avgiftning? Blir man stämplad missbrukare direkt? Vad händer på ett sånt ställe...? Blir man bara inslängd i ett litet rum och får ligga i en säng i 2-3v. och en sjuksköterska kommer med lite meds morgon/middag/kväll sen utsparkad så känns det som jag lika gärna kan göra det hemma.

2. Finns det några special läkare som tar hand om såna här fall? Tänkte mest på om man väljer att trappa ner innan man slutar. Även om 4mg/dag inte är 24mg, så hade det helt klart vart lättare att trappa ner till minsta möjliga (0.1-0.2mg) och sedan sluta. Men då krävs ju temgesic istället för subutex, och ett recept från läkare som följer nedtrappningen och är medveten om situationen. Känns dock som att kontakta närmsta vårdcentralen och förklara för random läkare inte är aktuellt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in