2011-05-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
har hört att man kan köpa subtex recept fritt i thailand.
någon som vet ifall det stämmer?
Det är inget som är en allmän föreskrift att Buprenorfin är receptfritt i Thailand.
Men som med många andra njutningsbara substanser så går det alltid att hitta dom hos endel läkare som mot betalning skriver ut åt dig.
Kanske är chanserna större i Thailand att detta händer - kanske inte. Men en sak är säker - du vill inte bli tagen av polis i dom länderna däromkring med narkotika på dig.
Citera
2011-05-10, 18:50
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
har hört att man kan köpa subtex recept fritt i thailand.
någon som vet ifall det stämmer?

Det stämmer inte. Men det går ibland att muta personalen på apoteken i Thailand. Då kan man få tag i det mesta man söker.
Citera
2011-05-12, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smartzo
Ta tramadolet någon timme innan suben. Tycker själv om man har kört sub innan trad så blir effekt mycket sämre. Nästan illamående?

Vad konstigt... Det är ju liksom meningen att Subutex ska ta bort effekterna av opioder, t.o.m. ge direkt "AT".
Citera
2011-05-12, 14:57
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Vad konstigt... Det är ju liksom meningen att Subutex ska ta bort effekterna av opioder, t.o.m. ge direkt "AT".

Finns undantag, tramadol, fentanyl möjligt några fler som jag inte kommer ihåg.
Citera
2011-05-12, 17:15
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Tur är väll detta också, tänk om man annars skulle in på t.ex en akut operation och går på subprogramet. Då hade man antingen fått klara sig på Buprenorfin som Smärtstillande och det hjälper inte speciellt mycket. Inte mot benbrott iaf. Ketogan har jag hört skall komma runt buprenorfin också. Även Metadon.
Citera
2011-05-12, 18:20
Medlem
HentaiMannens avatar
Sitter här och har dragit en för mig rejäl lina sub (3mg, jag brukar annars ta 0.5-1.5mg) och är uppe flyger högt bland molnen.
Grejen är den att jag är så förbannat törstig, haha. Har druckit en liter mjölk, en halv liter Fanta och en halvliter vatten på typ en timme. Hur kommer det sig? Jag brukar bli törstig men detta är fan galet. Är det så för flera här?
Citera
2011-05-12, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan

Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Tur är väll detta också, tänk om man annars skulle in på t.ex en akut operation och går på subprogramet. Då hade man antingen fått klara sig på Buprenorfin som Smärtstillande och det hjälper inte speciellt mycket. Inte mot benbrott iaf. Ketogan har jag hört skall komma runt buprenorfin också. Även Metadon.

Det visste jag faktiskt inte. Men jag har funderat ibland på vad som skulle hända om man måste in akut o opereras för brott med sub i kroppen... Men då finns det lösningar på problemet alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Sitter här och har dragit en för mig rejäl lina sub (3mg, jag brukar annars ta 0.5-1.5mg) och är uppe flyger högt bland molnen.
Grejen är den att jag är så förbannat törstig, haha. Har druckit en liter mjölk, en halv liter Fanta och en halvliter vatten på typ en timme. Hur kommer det sig? Jag brukar bli törstig men detta är fan galet. Är det så för flera här?

Hur ofta tar du, undrar jag, om 0,5mg ger dig ett rus? Jag får inte effekt på det, ens om jag haft uppehåll på månader. 2mg måste jag ha i mig minst. Med lite tolerans 8mg. Måste jag ta mer än så skiter jag i det alltså, det e bara slöseri...
Citera
2011-05-12, 19:06
Medlem
flygandApans avatar
Verkligen tur, jobbigt läge annars

Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief

Jag blir också galet törstig ibland, som nu, är iofs förkyld med så det kanske bidrar. Mjölk funkar väldigt bra, vatten med. Av läsk blir iaf jag mer törstig, speciellt av energidrycker.

Citat:
Citera
2011-05-12, 19:36
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran

Hur ofta tar du, undrar jag, om 0,5mg ger dig ett rus? Jag får inte effekt på det, ens om jag haft uppehåll på månader. 2mg måste jag ha i mig minst. Med lite tolerans 8mg. Måste jag ta mer än så skiter jag i det alltså, det e bara slöseri...

0.5mg ger mig inte ett rus direkt, utan snarare en skön liten buzz i bakgrunden som inte känns alltför mycket. Trevlig dos att jobba på, tycker jag.
Sen har jag alltid varit känslig för droger. Testade inte alkhol förrens jag var 19 år, så min kropp hade aldrig fått en drog innan.

Jag kör på sub i ungefär en vecka, sen har jag paus en vecka, sen kör jag en vecka igen. Har gjort så i några månader nu. Funkar fint.
Citera
2011-05-13, 12:31
Medlem
Citat:
0.5mg ger mig inte ett rus direkt, utan snarare en skön liten buzz i bakgrunden som inte känns alltför mycket. Trevlig dos att jobba på, tycker jag.
Sen har jag alltid varit känslig för droger. Testade inte alkhol förrens jag var 19 år, så min kropp hade aldrig fått en drog innan.

Jag kör på sub i ungefär en vecka, sen har jag paus en vecka, sen kör jag en vecka igen. Har gjort så i några månader nu. Funkar fint.

Ajdå tror du ja. Köra båt varannan vecka det kommer gå illa sluta medans du kan. Men men dom flesta börjar ju så. Kom ihåg mig nu. Om 3-4 månader så sitter du inte trycker i dig sub varenda dag.
Citera
2011-05-13, 17:14
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sway3
Ajdå tror du ja. Köra båt varannan vecka det kommer gå illa sluta medans du kan. Men men dom flesta börjar ju så. Kom ihåg mig nu. Om 3-4 månader så sitter du inte trycker i dig sub varenda dag.

Yep håller med dig fullständigt.. Jag började också så, varannan vecka bara på helgerna. Fungerade ganska länge men sakta men säkert bröjade man ta oftare, även fast jag tog det varje vecka 2 gånger ungefär så kunde jag få abstinens, feber, diaréer, svettningar och ångest. ör att bli av med dom så tar man ännu oftare, toleransen ökar och så är man där jag är nu. 3 år senare och så torsk på sub man kan bli..

Så sluta medans du kan!!!
Citera
2011-05-13, 17:17
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:

Precis så körde jag, en varning bara!

När det börjar krypa i benen och du är mycket lättretlig veckan du inte tar så lägg ner omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in