2011-08-18, 17:46
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Jag testade snorta och nu kan jag konstatera att detta är äkta vara. Smakade inte alls så illa som jag skulle ha trott.
Nu mår jag bra .
Ska nu lägga mig i sängen och lyssna på musik.

Bra det då =)

Tycker det smakar annorlunda när man snortar det, jämfört med under tungan då. När man snortar, om det rinner i halsen, smakar det bara gott. Under tungan smakar det äckligt.
Citera
2011-08-18, 18:40
Medlem
slaeshs avatar
nu har helt ren i 3 månader och imorgon påbörjar jag suboxonebehandling.. har ju inte tagit ett jävla dugg under denna tid då jag haft LVM, men har förstått att man börjar på 2mg sublingualt. Kommer jag att känna av detta när det gått så lång tid? Innan avgiftning gick jag runt på ca 0,5-1g heroin + 40-60mg stesolid.
Citera
2011-08-18, 19:46
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
nu har helt ren i 3 månader och imorgon påbörjar jag suboxonebehandling.. har ju inte tagit ett jävla dugg under denna tid då jag haft LVM, men har förstått att man börjar på 2mg sublingualt. Kommer jag att känna av detta när det gått så lång tid? Innan avgiftning gick jag runt på ca 0,5-1g heroin + 40-60mg stesolid.

Jag tycker att tolerasen sjunker otroligt mycket snabbare när man går på heroin än bupr tex. Så du kommer nog känna av att du blir avslappnad och lite småskön. Men du kommer nog absolut inte bli väck eller känna av det särskilt markant.
Citera
2011-08-18, 19:57
Medlem
slaeshs avatar
sist ja använde bupe gick det ca 8mg sublingualt för att bli frisk.. men vet att när jag gått på sub länge och sen vart ren en månad att toleransen inte sjunkit tillbaks dit den en gång var., om 10 dgr äre dock 4mån sen ja tog det sist så borde rimligtvis vara nollställd nu
Citera
2011-08-18, 19:58
Medlem
whatelses avatar
Skulle man kunna jämföra sin subdos man har per dag med heroin per dag? I toleranssyfte.
Om man skulle kunna säga att en sub8a om dagen motsvarar 0.5g heroin om dagen? Det låter jävligt lätt nu kanske när jag frågar men jag förstår att det är jävligt komplicerat att jämföra så, men det måste ju gå på ett litet ungefär.
Citera
2011-08-18, 20:14
Bannlyst
s u b i u m e å ? : )
Citera
2011-08-18, 20:46
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatelse
Skulle man kunna jämföra sin subdos man har per dag med heroin per dag? I toleranssyfte.
Om man skulle kunna säga att en sub8a om dagen motsvarar 0.5g heroin om dagen? Det låter jävligt lätt nu kanske när jag frågar men jag förstår att det är jävligt komplicerat att jämföra så, men det måste ju gå på ett litet ungefär.

Jag tycker det är väldigt svårt att jämföra just dessa för de är så himla olika... trots allt. Förr (kanske nu också, vet ej) så trodde många att Sub var som heroin (lika kraftigt/starkt), eftersom man gav det till heroinister, men så är det ju inte. Det skulle vara som nåt slags "konstgjort heroin". Jag har hört det flera ggr... typ "Tänk på att det är ett substitut för heroin, inga svaga grejer"... Personligen tycker jag Sub är långt ifrån H i styrka.

Men nu var det ju inte riktigt det du frågade, men iaf =) Jag tycker iaf det skulle vara enklare att jämföra t. ex. morfin eller oxy med heroin. Sub är en mellanstark opioid... tycker jag iaf. Och en väldigt speciell sådan. Därför blir det så svårt att jämföra också. Folks sub-doser kan ju se så grymt olika ut. Vissa behöver 0,5 medan andra tar 24.

Abstinenser är ju enklare att jämföra tycker jag, men de är ju väldigt individuella. En person som går på Sub kan må sämre i en abs än en heroinist, och tvärtom. Beror ju på mängd, känslighet och hur länge man gått på det.
Citera
2011-08-18, 21:00
Bannlyst
När jag hade tagit tram och benzo och åkte på pissprov så visade det på bup, konstigt?

Förövrigt har jag inte testat sub, skulle gärna vilja testa det men är nästan omöjligt att få tag i

Sub är mysigare än tram? Borde vara då den är starkare
Citera
2011-08-18, 22:09
Medlem
slaeshs avatar
när jag tände av från sub tog det mig 5 veckor innan jag var "helt återställd".. gjorde det cold turkey förutom 100mg dexofen 3 dagar.. Helt klart min värsta AT någonsin.. Hade bytt mot heroinAT direkt om jag inte var inlåst. På så vis tkr jag sub är ett jävla rävgift och precis som metadon äre kemiska handbojor.

fast ja är lättad äre ändå med vemod ja påbörjar subprogrammet då ja vet att det mer eller mindre är för evigt som gäller för mig..

ska man jämföra sub med någon opiod så tycker jag att den delar egenskaper med tramadol: uppiggande, antideppressiv etc etc. Fast den är såklart MYCKET starkare.
Många ser den som jävligt tunga grejer eftersom att folk helt utan tolerans i princip kan dela en 8a i 8 doser tror ja
Citera
2011-08-19, 00:09
Bannlyst
Jag hade tänkt ta min andra dos och denna gång hade jag tänkt ta mig en fet jävla lina.
Min fråga lyder följande: Är det inte bäst att ta i den näsborren som är mest täppt då chansen är större att dosen verkligen fastnar där och man riskerar mindre chans att den rinner ner?
Citera
2011-08-19, 11:41
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Jag hade tänkt ta min andra dos och denna gång hade jag tänkt ta mig en fet jävla lina.
Min fråga lyder följande: Är det inte bäst att ta i den näsborren som är mest täppt då chansen är större att dosen verkligen fastnar där och man riskerar mindre chans att den rinner ner?

Jag tror faktiskt inte det spelar så stor roll. Det har aldrig gjort det för mig iaf, eller nån kompis. SÅ himla noga är det inte. Det går fort för pulvret att smälta in i slemhinnorna... när det börjar rinna så har man redan tagit upp det man vill ta upp.

Så funkar det för mig iaf och för mig börjar det rinna ganska snabbt.
Citera
2011-08-19, 18:01
Medlem
Nu är jag inte där ännu men... Om man är rejält beroende av sub och söker hjälp på akuten, vad händer då? Jag har varit på avgiftning för benso och då trappar man ju ut det långsamt (eller egentligen åt helvete för fort för att man ska må hyfsat bra). Jag skulle tro att jag klarar en avgiftning själv, jag menar - abstinensen är för jävlig men man dör ju inte av den. Men om man åker till psykakuten och säger att man behöver hjälp för att man är beroende av buprenorfin, vad händer då? Trappar man ner med sub eller?

Nu är jag inte så beroende just nu (klarar mig fint på låga doser), men om jag skulle hamna där. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in