Citat:
Ursprungligen postat av whatelse
Skulle man kunna jämföra sin subdos man har per dag med heroin per dag? I toleranssyfte.
Om man skulle kunna säga att en sub8a om dagen motsvarar 0.5g heroin om dagen? Det låter jävligt lätt nu kanske när jag frågar men jag förstår att det är jävligt komplicerat att jämföra så, men det måste ju gå på ett litet ungefär.
Jag tycker det är väldigt svårt att jämföra just dessa för de är så himla olika... trots allt. Förr (kanske nu också, vet ej) så trodde många att Sub var som heroin (lika kraftigt/starkt), eftersom man gav det till heroinister, men så är det ju inte. Det skulle vara som nåt slags "konstgjort heroin". Jag har hört det flera ggr... typ "Tänk på att det är ett substitut för heroin, inga svaga grejer"... Personligen tycker jag Sub är långt ifrån H i styrka.
Men nu var det ju inte riktigt det du frågade, men iaf =) Jag tycker iaf det skulle vara enklare att jämföra t. ex. morfin eller oxy med heroin. Sub är en mellanstark opioid... tycker jag iaf. Och en väldigt speciell sådan. Därför blir det så svårt att jämföra också. Folks sub-doser kan ju se så grymt olika ut. Vissa behöver 0,5 medan andra tar 24.
Abstinenser är ju enklare att jämföra tycker jag, men de är ju väldigt individuella. En person som går på Sub kan må sämre i en abs än en heroinist, och tvärtom. Beror ju på mängd, känslighet och hur länge man gått på det.