2012-01-06, 10:42
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ok, ja... något måste det ju vara i alla fall, eftersom så himla många hävdar att det ÄR skillnad.

Ja dom flesta tycker ju dom vanliga Subutex'n funkar bättre än Suboxone, men vet några som tycker tvärtom.

Själv kände jag ingen skillnad när jag byte från Subutex till Suboxone, fast jag tror Suboxone sabbar tändernas emalj mer än dom vanliga B8 eftersom dom är smaksatta med citrus-smak, det trodde i alla fall min tandläkare då efter bytet från Subutex till Suboxone så efter ett par år med apelsinerna så märkte min tandläkare att det hade frätigt på min emalj, så jävla dumt att dom bytte till Suboxone för att att minska läkningen från programmen...men det läcker lika mycket Suboxone & dom andra små.
Senast redigerad av Jungle 2012-01-06 kl. 10:44.
Citera
2012-01-06, 12:30
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Hur länge efter ett morfin-intag bör jag vänta innan jag tar lite sub för att ta bort det värsta av AT'n?
Citera
2012-01-06, 21:06
Medlem
Barnflods avatar
Rekommendera en reko nybörjardos! Vad i subväg motsvarar typ 0,5 mg krypton? Jag vill helst inte omkullkastas av ruset.
Citera
2012-01-06, 21:42
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Rekommendera en reko nybörjardos! Vad i subväg motsvarar typ 0,5 mg krypton? Jag vill helst inte omkullkastas av ruset.
0.5-1mg är bra nybörjardos.

Kan vara svårt att få till, men dela på mitten och igen och igen etc. tills du har vad som bör vara ~1mg. (Oftast är tabletterna på 8mg, men finns även i 2mg. (Finns andra storlekar också, men dessa upplever jag som vanligast).

Skaffa gärna postafen innan också (åksjuketabletter, hjälper mot eventuellt illamående) och ta en c:a 15-30 min innan sub och sedan en i samband med intaget så bör du nästan garanterat slippa illamående.
Senast redigerad av chaoswithin 2012-01-06 kl. 21:44.
Citera
2012-01-07, 00:21
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Hur länge efter ett morfin-intag bör jag vänta innan jag tar lite sub för att ta bort det värsta av AT'n?

Tolerans?

Iaf 24 timmar
Citera
2012-01-07, 02:42
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Tolerans?

Iaf 24 timmar

140mg morfin rektalt totalt under kvällen, började 16,00 och tog sista dosen kl 21.
Citera
2012-01-07, 04:42
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
140mg morfin rektalt totalt under kvällen, började 16,00 och tog sista dosen kl 21.

vänta 24 timmar efter sista intaget, jag kan inga siffror direkt men det bör du vänta iaf, du vill inte bli sjuk.
Om någon som vet bättre kan säga en bättre siffra så gärna.

Lycka till
Citera
2012-01-08, 13:35
Medlem
rochsteins avatar
Finns det alltid sub tillgängligt på plattan??? är det lätt att bli blåst eller blåsa dem? (dra kniv typ)

priset ligger väl på 200-300 kr? Är det röv eller munsmugglad skit då eller? Vill fan inte få aids. Snabbt svar tack!
Citera
2012-01-08, 13:52
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Finns det alltid sub tillgängligt på plattan??? är det lätt att bli blåst eller blåsa dem? (dra kniv typ)

priset ligger väl på 200-300 kr? Är det röv eller munsmugglad skit då eller? Vill fan inte få aids. Snabbt svar tack!
Alltid är väl lite överdrivet, men 90% av tiden finns det.

Priserna varierar från 100:- - 400:- beroende på tillgång och efterfrågan, normalt pris ligger på 150-250:-.

Överlägset vanligast när jag har varit där har varit helt osmugglade svenska sub, hur lätt det är att bli blåst beror ju helt på dig. (Är du nybörjare eller bara allmänt blåögd kommer det bli en tråkig upplevelse), skulle inte rekomendera att försöka blåsa någon d det här är personer som kan dra kniv för 50:--
Citera
2012-01-08, 13:59
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Alltid är väl lite överdrivet, men 90% av tiden finns det.

Priserna varierar från 100:- - 400:- beroende på tillgång och efterfrågan, normalt pris ligger på 150-250:-.

Överlägset vanligast när jag har varit där har varit helt osmugglade svenska sub, hur lätt det är att bli blåst beror ju helt på dig. (Är du nybörjare eller bara allmänt blåögd kommer det bli en tråkig upplevelse), skulle inte rekomendera att försöka blåsa någon d det här är personer som kan dra kniv för 50:--

tack för tipsen. drar dit snart. ere kvällen elller dan som gäller? e svenska Suben kantiga (kommer ej på ordet) o gulorangea? samt står det nåt på dom?
Citera
2012-01-08, 14:26
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
tack för tipsen. drar dit snart. ere kvällen elller dan som gäller? e svenska Suben kantiga (kommer ej på ordet) o gulorangea? samt står det nåt på dom?
Våra svenska subutex 8mg ser ut såhär: https://members.kaiserpermanente.org/kpweb/image/feature/026drugency/drugphotos/RBK13100.JPG

Suboxone 8mg ser ut såhär: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Suboxone.jpg (Fast våra svenska är vita)

Står det en 2:a istället för en 8:a på är det 2mg's.
Ena sidan är det ett svärd på, andra sidan står det B8 (subutex) eller N8 (Suboxone)

Sen finns även buprenotex: http://d2d665fk1gw9oe.cloudfront.net/d3/95/i34903507._szw425h320_.jpg

Kolla igenom plattantråden för mer tips.
Citera
2012-01-08, 14:26
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Svenska Subutex ser ut så här: https://members.kaiserpermanente.org/kpweb/image/feature/026drugency/drugphotos/RBK13100.JPG

Svenska Suboxone (jag har bara sett vita svenska, vet ej om de andra är det): http://www.steroider.net/bildegalleri/albums/userpics/normal_Suboxone8mgBuprenorphine2mgNaloxone28stkRec kittBenckiserHealthcareUk3.jpg

Svenska Buprenotex: http://d2d665fk1gw9oe.cloudfront.net/d3/95/i34903507._szw425h320_.jpg

Det finns ju 2 mg också. Och Suboxone (den 6-kantiga) brukar vara billigare än de andra. Subutex brukar vara dyrast, sedan Buprenotex och billigast Suboxone. Men ibland kostar Buprenotex lika mycket som Subutex.

Edit: chaoswithin var några sekunder snabbare än mig =)
Senast redigerad av Dolcontina 2012-01-08 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in