Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tjabba, har lite funderingar kring sub.
Jag har tagit sub totalt 5-6gånger kanske, men varenda gång har jag känt ett jävla illamående och spykänslor. Oftast har jag kunnat hålla inne spyan, men igår gick det inte. Spydde totalt 4gånger ungefär.
Jag upplever inte samma sköna känsla på sub som på andra opiater/opioder. Blir inte sådär varm/mysig som man brukar bli, får inte heller någon eufori. Blir mest bara grötig i skallen och får lite lätt klåda.
Många kommer säkert säga att jag är ovan osv. Men fan jag har testat tram, kodein, etylmorfin, ketogan, oxy osv utan att känna det minsta illamående alls på någon av dom.
Har läst att postafen ska hjälpa bra mot illamående. Hade tillgång till en halv postafen som jag tog i samband med suben igår. Den verkade då inte hjälpa nånting.
Jag undrar därför om sub helt enkelt inte är min typ av opiat/opiod ? Eller bör jag skaffa mer postafen och ge det en till chans?
Jag har tagit sub totalt 5-6gånger kanske, men varenda gång har jag känt ett jävla illamående och spykänslor. Oftast har jag kunnat hålla inne spyan, men igår gick det inte. Spydde totalt 4gånger ungefär.
Jag upplever inte samma sköna känsla på sub som på andra opiater/opioder. Blir inte sådär varm/mysig som man brukar bli, får inte heller någon eufori. Blir mest bara grötig i skallen och får lite lätt klåda.
Många kommer säkert säga att jag är ovan osv. Men fan jag har testat tram, kodein, etylmorfin, ketogan, oxy osv utan att känna det minsta illamående alls på någon av dom.
Har läst att postafen ska hjälpa bra mot illamående. Hade tillgång till en halv postafen som jag tog i samband med suben igår. Den verkade då inte hjälpa nånting.
Jag undrar därför om sub helt enkelt inte är min typ av opiat/opiod ? Eller bör jag skaffa mer postafen och ge det en till chans?
Håller med "Unbalanced"... Sub är annorlunda jämfört med de andra grejerna, iaf för väldigt många eller de flesta.
Jag får inte den här typiska opioidvärmen eller bomullen av Sub utan det är mer som ett eget annorlunda rus. När jag började med Sub så blev jag riktigt besviken på att det inte kändes som jag var van vid men jag gick tillslut in mig på Suben och började gilla det också... men på ett annat vis då. Tog bra lång tid innan jag började älska det.
Ang värmen (eller utebliven värme då) så kan väldigt många bli svettiga på Sub men det betyder inte att det är samma värme som t. ex. Morfin ger. När jag blir varm av en opioid så är det ju en inre värme på något vis... på Suben är jag alltid kall, får inte ens de "typiska" svettningarna. Tyngden som Sub kan ge är inte heller samma slags tyngd som andra opioider kan ge.
Jag har alltid haft extremt svårt för att förklara ett rus på Sub medan jag mycket enklare kan beskriva ett mer typiskt opioidrus. För mig har Suben ett mer diffust rus, även om det såklart är fysiskt också... bara det att det fysiska är så svårförklarat. Tycker också att Subens rus känns mer i huvudet än i kroppen, och det är mer ytligt på något vis.
Väldigt många tycker att Sub är "uppåt"... mycket mer än andra mer typiska opioider även om man kan bli "uppåt" på dom också. Sub är speciellt... men det går att "lära" sig gilla det om man inte gillar det från första början. Frågan är ju om det är värt det att "lära" sig gilla det...