2011-04-28, 15:27
Medlem
HentaiMannens avatar
Dags å flyga iväg igen då! Var ju ett tag sen igen! See ya on the other side! Hej då verkligheten!
Citera
2011-04-29, 15:15
Medlem
Santadunks avatar
Villka dagar hämtar de som går på programmet ut sina Sub? Är de inte oftast samma dagar?
Citera
2011-04-29, 15:36
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Villka dagar hämtar de som går på programmet ut sina Sub? Är de inte oftast samma dagar?

Första 6 månaderna får man hämta varje dag & oftast hämtar man mellan 08.00-11.00.
Efter 6 månader så är det ganska individuellt beroende på om man har jobb osv.

Det kanske skiljer från ställe till ställe men så har det varit för alla jag träffat & pratat med (inklusive mig själv).
Senast redigerad av thrown-out 2011-04-29 kl. 15:39.
Citera
2011-04-29, 19:11
Medlem
HentaiMannens avatar
Alla säger ju att Postafen är en gudagåva när mn tar Sub. Bestämde mig för att se om det stämde och... Ja.. Verkligen. Ingen yrsel, inget illamående alls. Bara allt det som är bra med ett subrus!

Postafen, det är grejer det.
Citera
2011-04-30, 00:15
Medlem
Här omkring i de Värmländska skogarna har de kostat 600kr ibland vet jag billigast 300kr (Subutex 8).
Vanligare med Subuxone fkt och dom varierar väldigt i pris billigast 250kr och dyrast 500kr.

Har inte kört sub på väldigt länge men köpte idag fkt för att landa lite softare från tjacket.

Idag betalade jag 200kr för en halva Subutex 8...

Lite Off:
...Vilket var helt klart värt pengarna.
Valde att köra IV denna gång (1:a gången med sub) och jag blev sjukt förvånad!
Har läst mycket om det då jag gillar att skjuta oxyn (& alla andra jävla droger! ) och har kommit fram till att det är både farligt, onödigt, ingen kick m.m. med just sub.

Mitt val till att köra IV var väl mest att det skulle gå snabbare med att lindra min smärta m.m. Mådde inte alls bra, skakig som ett asplöv.

Gjorde en lösning på kanske 0,7-1,0mg...
Satan va det slog på, jag kunde inte ens trycka av hela lösningen innan jag fick ta bort och luta mig tillbaka till min stora förvåning.
Från min hyperpuls så kände jag slag för slag hur hjärtat saktade ner blixtsnabbt och alla muskler som tidigare stod i givakt från senaste dygnet bara lossnade. Jag hade inte alls räknat med den "kick-effekten" som kom efter 2 sekunder.

Sjukt skönt var det iaf och nu är jag jävligt subbad!

Uppmanar verkligen ingen till IV-bruk men...
Någon annan som upplevt ngn typ av "kick" av det?
Eller var det bara min abstinens, slitna kropp och psyke som tog åt sig av substansen direkt?
Citera
2011-04-30, 01:38
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
suboxone och buprenotex är extremt ovanligt här
bara stött på dem 1 gång var.
vanlig sub är det som finns och det kostar oftast 150 kr som är standard sen kan vissa ta 200 om det e besvärligt att fixa tex

350 kr är ju helt sinnessjuka priser, värsta jag nånsin hört.
ALDRIG över 200

Så jävla sant ju. Fattar faktiskt inte hur folk kan ta mer.
Citera
2011-04-30, 01:53
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just-For-The-Rush
Här omkring i de Värmländska skogarna har de kostat 600kr ibland vet jag billigast 300kr (Subutex 8).
Vanligare med Subuxone fkt och dom varierar väldigt i pris billigast 250kr och dyrast 500kr.

Har inte kört sub på väldigt länge men köpte idag fkt för att landa lite softare från tjacket.

Lite Off:
Har läst mycket om det då jag gillar att skjuta oxyn (& alla andra jävla droger! ) och har kommit fram till att det är både farligt, onödigt, ingen kick m.m. med just sub.

Mitt val till att köra IV var väl mest att det skulle gå snabbare med att lindra min smärta m.m. Mådde inte alls bra, skakig som ett asplöv.

Satan va det slog på, jag kunde inte ens trycka av hela lösningen innan jag fick ta bort och luta mig tillbaka till min stora förvåning.
Från min hyperpuls så kände jag slag för slag hur hjärtat saktade ner blixtsnabbt och alla muskler som tidigare stod i givakt från senaste dygnet bara lossnade. Jag hade inte alls räknat med den "kick-effekten" som kom efter 2 sekunder.

Eller var det bara min abstinens, slitna kropp och psyke som tog åt sig av substansen direkt?

Okej! Jag vet hur gött det är att landa på sub etc, Bor du i Karlstad eller??..
Citera
2011-04-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Okej! Jag vet hur gött det är att landa på sub etc, Bor du i Karlstad eller??..

Inte riktigt men i närheten på sätt och vis.
Tar väl kanske 45-60min att åka dit med bil.

Jag mår toppen idag så den landningen va inga fel alls, sen någon liten holk och någon Xanor på det.
Sov som ett barn...

Ni andra runt om Karlstad-trakterna... Vad betalar ni?
Sjuka skillnader i landet hör man ju alltså.
Citera
2011-04-30, 10:23
Medlem
Bullsquids avatar
fyfan vilka hemska priser 600 osv själv tycker man det e lite dyrt med 200 för en 8a
Citera
2011-04-30, 10:52
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just-For-The-Rush

Lite Off:

Har väl hört talas om vissa som känt iaf något när de IV:at Bupre men har aldrig hört talas om någon som upplevt det du upplevde. De allra flesta upplever ju ingen skjuts alls på det men det du beskriver låter ju som värsta horset... typ

Iofs så beskriver du ju mest abstinensbefriande känslor så det kanske är som du själv var inne på... att du upplevde det sköna med att bli frisk som en skjuts...

Jag vet faktiskt inte hur det funkar med Sub IV när det gäller att bli frisk (från abs då)... om man blir frisk direkt efter intag trots att det inte ska börja funka (ge ett rus) förrän efter ett tag. Alltså... en person som inte känner av Suben förrän efter typ 5 minuter, blir den personen frisk efter bara några sekunder då eller blir man frisk först när ruset börjar komma, efter 5 minuter?

Är det så att man kan bli frisk innan ruset kommer så kan det ju vara det du upplevde som en kick då...
Citera
2011-04-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Har väl hört talas om vissa som känt iaf något när de IV:at Bupre men har aldrig hört talas om någon som upplevt det du upplevde. De allra flesta upplever ju ingen skjuts alls på det men det du beskriver låter ju som värsta horset... typ

Iofs så beskriver du ju mest abstinensbefriande känslor så det kanske är som du själv var inne på... att du upplevde det sköna med att bli frisk som en skjuts...

Jag vet faktiskt inte hur det funkar med Sub IV när det gäller att bli frisk (från abs då)... om man blir frisk direkt efter intag trots att det inte ska börja funka (ge ett rus) förrän efter ett tag. Alltså... en person som inte känner av Suben förrän efter typ 5 minuter, blir den personen frisk efter bara några sekunder då eller blir man frisk först när ruset börjar komma, efter 5 minuter?

Är det så att man kan bli frisk innan ruset kommer så kan det ju vara det du upplevde som en kick då...

Det är nog mycket möjligt det. Har aldrig IV:at det förut så.
Bra mådde jag iaf och det hjälpte mig grymt bra från att slippa må dåligt av tjacket.
Ska testa här fram emot veckan igen i "nyktert" tillstånd så får vi se hur det funkar då.
Om jag inte har oxy, då får subben ligga i viloläge ett tag.

Men jag upplevde iaf välbehag->subbad på högst minuten.
Välbehaget kom redan vid andra sekunden, då allt släppte.

Men det var nog abs och övertrötthet/spändheten som gjorde det.
Darrade ju så jag knappt kunde sätta den... så förmodligen var det så.

Konstig upplevelse var det iaf, enligt mig väldigt bra, hoppas jag känner samma nästa gång.
Vilket jag troligtvis inte kommer göra. Hehe.

Idag mår jag ju toppen iaf.
Och jag har bara rökt morgonholken så nu blir det inget alls förän tis kanske. :P
Citera
2011-04-30, 14:28
Medlem
Lilabanans avatar
Sub var länge sen! Funderar på att klippa en 8a ensam idag, trots allt valborg och jag räknar på att det blir mest sub imorn när man är lite sliten, men annars, om jag drar något milligram på fyllan är det riskabelt? Hur mycket blir absolut för mycket om man har druckit?

Väger cirkus 60-70kg, ingen som helst tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in