2010-11-26, 07:13
Bannlyst
Nån som vill berätta mer om psykos och hur man förebygger det?
  • Kliar mig
  • Svårt att pissa
  • Förstoppad
  • Noddar ibland när jag är trött
  • Sällan hungrig

Det där e opiatgrejer som jag känner av, trots att jag inte använt nåt på flera dagar. Måste försöka ta reda på exakt hur länge jag varit ren.

God nyhet dock. Morgonpissen gick att genomföra som folk. Stod och pissade ner i toaletten, siktade med hjälp av handen. Detta ger mig självförtroende, och det tror jag är viktigt. Jag tror att det liksom satt sig i huvudet lite.
Senast redigerad av Svartmyran 2010-11-26 kl. 07:23.
Citera
2010-11-26, 07:30
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
  • Kliar mig
  • Svårt att pissa
  • Förstoppad
  • Sällan hungrig

Det där e opiatgrejer som jag känner av, trots att jag inte använt nåt på flera dagar. Måste försöka ta reda på exakt hur länge jag varit ren.

God nyhet dock. Morgonpissen gick att genomföra som folk. Stod och pissade ner i toaletten, siktade med hjälp av handen. Detta ger mig självförtroende, och det tror jag är viktigt. Jag tror att det liksom satt sig i huvudet lite.

Du är på gränsen till hypokondrisk. Allt det där är typiska aspekter av opioidbruk, och så länge substansen finns kvar i kroppen ligger det ju nära till hands att anta att det är där symptomen härstammar från. Buprenorfin har en ökänt lång halveringstid.

Om du fortfarande känner dig illa till mods, är det en god idé att tänka över bruket av opioider. Är man mån om sin kropp och psykiska hälsa är det något kontraproduktivt att knarka tunga narkotiska preparat...
Citera
2010-11-26, 12:19
Medlem
Fatcaesars avatar
Någon som vet vad sub 8mg ligger på i pris ca i dagsläget?
Citera
2010-11-26, 12:36
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar

Det är nog ganska olika. Här där jag bor kostar dom 250-300kr tyvär.
Citera
2010-11-26, 12:50
Medlem
Fatcaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Det är nog ganska olika. Här där jag bor kostar dom 250-300kr tyvär.
'
Jag fick ett pris på 300+ nyss så därför jag kollar lite, men känns ändå som en okej summa
Citera
2010-11-26, 13:36
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:

Mellan svinbilligt och hur jäkla dyrt som helst beroende på geografi och kontakter? du får specificera lite

Men folk brukar väl normalt betala ca 150-200 här (medelstor stad, södra svealand). I GBG blir det ~100. Om du läser tråden så betalar folk upp till 500 i norrland tydligen, beror ju såklart på hur nära källan du kommer, skulle du vara bästa polare med nån i subprogrammet i Kiruna (om det nu existerar) som inte behöver allt själv så kan du säkert få Malmöpriser om han inte är en girig jävel.
Senast redigerad av Petrucciani 2010-11-26 kl. 13:37. Anledning: syftningsfel
Citera
2010-11-26, 14:30
Medlem
Fatcaesars avatar
Jag bor i gbg, och fick höra "kompis pris" var 300kr+ vilket lät skumt.. och ja det är ju dyrt som jag ser
Citera
2010-11-26, 15:18
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
  • Kliar mig
  • Svårt att pissa
  • Förstoppad
  • Sällan hungrig

Inget av det där är tecken på att du håller på att bli psykotisk så sluta oroa dig om det är dom "symptom" du upplever. När jag skrev att du kanske var på väg in i en psykos så baserade jag det på de du tidigare hade skrivit om blixtrar i skallen m.m.

Grattis till pisset förresten. Ett tecken på att allt börjar återgå till det normala
Citera
2010-11-26, 15:20
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Extremt olika beroende på var man bor, som någon redan skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Mellan svinbilligt och hur jäkla dyrt som helst beroende på geografi och kontakter? du får specificera lite

Men folk brukar väl normalt betala ca 150-200 här (medelstor stad, södra svealand). I GBG blir det ~100. Om du läser tråden så betalar folk upp till 500 i norrland tydligen, beror ju såklart på hur nära källan du kommer, skulle du vara bästa polare med nån i subprogrammet i Kiruna (om det nu existerar) som inte behöver allt själv så kan du säkert få Malmöpriser om han inte är en girig jävel.

Har t.o.m. hört så höga priser som 800 för en B8 högt upp i Sverige =/

Citat:
Jag bor i gbg, och fick höra "kompis pris" var 300kr+ vilket lät skumt.. och ja det är ju dyrt som jag ser

Ja, det var jävligt skumt faktiskt. Inte för att jag bor i Göteborg men inte ens vanligt standardpris ska vara 300 kr där, än mindre "kompispris" då.

I södra Norrland är standard 300 kr. Lite längre ned, som Stockholm, så tycker jag standard verkar vara 200-300 kr... ibland lite lägre också. Priserna där varierar mer än t. ex. i södra Norrland.

Ännu längre ned blir de ju billigare. Jag har köpt för 95 kr/st i Skåne t. ex.

Och högre upp än södra Norrland kan det alltså vara allt från 400-800 kr.

Men 300 kr i Göteborg, kompispris... aldrig i livet.
Citera
2010-11-26, 15:21
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:

Som alla droger så beror det på vart du bor och vilka du känner.

100 - 200kr är billigt
250 - 300kr är acceptabelt.
350 - 400kr är för rika knarkare eller dom som använder nån gång om året.
450 - 500kr är rena rånet och personligen skulle jag byta drog.
Citera
2010-11-26, 15:33
Medlem
Fatcaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Som alla droger så beror det på vart du bor och vilka du känner.

100 - 200kr är billigt
250 - 300kr är acceptabelt.
350 - 400kr är för rika knarkare eller dom som använder nån gång om året.
450 - 500kr är rena rånet och personligen skulle jag byta drog.

Grymt bra svar, precis vad man ville höra!

Tack!
Citera
2010-11-26, 15:44
Medlem
bausts avatar
Citat:
  • Sluta Knarka
  • Sluta Knarka
  • Sluta Knarka
  • Sluta Knarka
  • Sluta Knarka

Bara det fakto att du beskriver självförtroende som en viktig aspekt i att du kan kissa, och att det hjälper att sikta med handen.... dude, du låter lite smått psykotiskt im afraid

Hur man förebygger : se lista ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in