2011-01-17, 09:27
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Jag har en tanke som jag haft länge och det är om beroende.

Just opiater verkar ju väldigt starkt på beroende och många fastnar i det, men hur mycket av en vanlig brukare kan man egentligen vara utan att fastna? eller är det alltid så att man för sent inser hur djupt ner man sitter i skiten?

Varför jag undrar är ju självklart att jag njuter av opiater väldigt bra, men vill inte gå längre än vad jag gör nu, jag tar sub då och då.. senast var väl för 2 veckor sedan och tog ikväll min sista dos, ganska svag dos och är mest snurrig egentligen.

Kan man ta sub 1 gång i veckan utan att bli beroende? (för att ställa en konkret fråga)

Ja kan kan man ju alltid, frågan är bara hur länge man klarar av att hålla det på den nivån. Jag började själv köra det ibland och tänkte att jag inte skulle för ofta, sen blev det helt plötsligt en gång i veckan och nu den senaste tiden har det blivit två gånger i veckan (fre-lör). Grejen är att man måste hålla reglerna stenhårt för att det ska gå. För om man gör ett endaste undantag så kan det vara det som ändrar allt.
Citera
2011-01-17, 15:52
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Ja kan kan man ju alltid, frågan är bara hur länge man klarar av att hålla det på den nivån. Jag började själv köra det ibland och tänkte att jag inte skulle för ofta, sen blev det helt plötsligt en gång i veckan och nu den senaste tiden har det blivit två gånger i veckan (fre-lör). Grejen är att man måste hålla reglerna stenhårt för att det ska gå. För om man gör ett endaste undantag så kan det vara det som ändrar allt.

Mjo förstår, jag har ju tagit 6/8, och det har varit uppdelat på 2-3 månader kanske, så är ganska sällan och ganska lite tror jag, nu kommer det inte bli på iaf 2-3 veckor och ska hålla det så, och det där med sug.. jag har inget sug direkt utan mer att jag vill
Citera
2011-01-17, 18:57
Medlem
Dax att dra en 4a får vi se hur det efter att vart utan i två dagar. Borde ge nåt va?? =)
Ja du borde kunna ta sub en gång/ v utan att ha/ få några abstinensbesvär.
Citera
2011-01-17, 20:33
Medlem
asdf011s avatar
Hur lång tid bör man vänta med att snyta sig efter att ha intagit buprenorfin nasalt?

Innan jag snyter mig vill jag nämligen att 100% av det jag snortat är i systemet. Skulle verkligen vilja veta, för jag gillar verkligen inte känslan av att ha en massa torkat snor i näsan. Normalt snyter man sig ju vid behov.
Citera
2011-01-17, 20:44
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Hur lång tid bör man vänta med att snyta sig efter att ha intagit buprenorfin nasalt?

Innan jag snyter mig vill jag nämligen att 100% av det jag snortat är i systemet. Skulle verkligen vilja veta, för jag gillar verkligen inte känslan av att ha en massa torkat snor i näsan. Normalt snyter man sig ju vid behov.

Nu vet jag verkligen inte alls, men jag brukar undvika att snyta mig minst 1½ timme efter, oftast längre.
Citera
2011-01-17, 22:22
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Nu vet jag verkligen inte alls, men jag brukar undvika att snyta mig minst 1½ timme efter, oftast längre.
Jag gör faktiskt likadant, och det är inte så värst trevligt. Just därför vill jag verkligen veta hur lång tid det tar innan snoret "irriterar i onödan". Någon här måste ju baserat på kunskap och fakta kunna besvara den frågan.
Citera
2011-01-17, 23:54
Medlem
Citat:

Hade varit intressant att veta faktiskt.
Fick världens panik idag när jag fick en nys-attack typ tio minuter en kvart efter doseringen.. men det gick bra ändå
Citera
2011-01-18, 01:46
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Hade varit intressant att veta faktiskt.
Fick världens panik idag när jag fick en nys-attack typ tio minuter en kvart efter doseringen.. men det gick bra ändå
Vilken jävla tur då.
Citera
2011-01-18, 02:12
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Skumt, jag har aldrig känt några behov av att nysa eller snyta mig efter intag av sub, känner ingen skillnad i näsan.
Citera
2011-01-18, 06:26
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:

Svår fråga men tänker man logiskt så borde det vara när du börjar komma ner från ruset som subben har tagits upp fullt av näsan och det är säkert att snyta sig utan att något skulle gå till spillo. Själv snyter jag mig bara om jag inte kan andas fritt ur näsan med röret i.

OT: Drog i mig 2mg för 15min sen men blev skit, kändes som halva mängden kom rakt ner i halsen..
Citera
2011-01-18, 12:53
Medlem
skjutsnutens avatar
Byta metadon mot subutex, svårt?

Är det nån som bytat sin metadon mot subutex/suboxone? Är det svårt? Hur går det till när man bytar? Hur långt trappar dom ner en på metadonet innan man byter till sub? Finns det risk att metadonet och subbet krockar dom dagarna man byter. Hur har ni mått på subben efter bytet??

Skulle uppskatta svar från alla som bytat metadon mot sub (i underhållsbehandling, inte intresserad av nån lallare som tagit metta en vecka o sen sub)

mvh
Citera
2011-01-18, 13:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Är det nån som bytat sin metadon mot subutex/suboxone? Är det svårt? Hur går det till när man bytar? Hur långt trappar dom ner en på metadonet innan man byter till sub? Finns det risk att metadonet och subbet krockar dom dagarna man byter. Hur har ni mått på subben efter bytet??

Skulle uppskatta svar från alla som bytat metadon mot sub (i underhållsbehandling, inte intresserad av nån lallare som tagit metta en vecka o sen sub)

mvh

Jag har inte själv gjort det men när jag låg inne på avgiftningen så var det en kille som gjorde det han hade legat på 120 mg metadon tror jag det var och han hade gått på det i 8 år och han trappade ner jävligt sakta tror det var 10 mg i veckan tills han var nere på 20 mg sen tog dom bort 5 mg år gången kommer inte ihåg hur ofta dom gick ner men när han hade legat på 5 mg några dagar så tog dom bort det helt i 2 dagar har jag för mig det var som han inte fick nått innan dom gav han sub. Han mådde jävligt dåligt dom sista 2 veckorna när han låg på så liten dos för han hade ju tagit metadon i 8 år och sen när dom tog bort det helt i 2 dagar så var han helt galen för han hade sån abstinens, men sen när han fick subben så hjälpte det väldigt bra vad jag vet fast jag drog ju efter nån dag så jag vet inte hur det gick sen med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in