2010-10-14, 02:59
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Har för mig att alla sådana liknande trådar om dom olika substanserna lades ihop till en universell i laidback.
Hittade inget i varken laidback eller evighetsdiscussioner, kanske har blivigt ersatt med chatter? (suger om det är så)
Citera
2010-10-14, 10:02
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
Hittade inget i varken laidback eller evighetsdiscussioner, kanske har blivigt ersatt med chatter? (suger om det är så)

Ja, dom tog bort alla "Vilka går på"-trådar.
Citera
2010-10-14, 13:08
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ja, dom tog bort alla "Vilka går på"-trådar.
Nu känns det jävla OT men varför tog de bort dem? det är ju stor skillnad på en chatt och på en tråd, i trådar känner man ju igen folk och "lär känna dem", sånt händer ju inte i en chat.. eller kanske om man sitter där flera timmar dagligen men ja, det är ju mycket trevligare att browsa en tråd på kvällen en att sitta sänkt i en chat och försöka hänga med <.<

EDIT: Ett svar från en mod (eller någon annan som vet) skulle vara riktigt uppskattat..
Citera
2010-10-15, 13:19
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flohult1
Att sub skulle ha ett TAK på 24 mg låter osannolikt eftersom läkare rekommenderar 32 mg om dagen för vissa patienter. Tror knappast detta skulle rekommenderas i onödan faktiskt.
Du har sååå rätt!!
Det finns inget "Tak"......en läkare hade sagt till en patient att över 2mg är att elda till kråkorna, det stämmer inte alls en som har en hög tol. drar i sig 60 mg innan han/hon känner något, det är som på alla andra preparat man ökar sin tol. men något tak finns bara i läkarnas fantasier.
Citera
2010-10-15, 16:28
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Du har sååå rätt!!
Det finns inget "Tak"......en läkare hade sagt till en patient att över 2mg är att elda till kråkorna, det stämmer inte alls en som har en hög tol. drar i sig 60 mg innan han/hon känner något, det är som på alla andra preparat man ökar sin tol. men något tak finns bara i läkarnas fantasier.

Du har fel. Buprenorfin är en partiell opioidagonist och har därigenom en s.k. takeffekt vid 32 mg, vilket betyder att effekterna av drogen når en platå där de inte längre blir starkare av ökad dos.

Källa: http://buprenorphine.samhsa.gov/about.html
Citera
2010-10-15, 17:14
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Jag har en fråga gällande dosering oralt.
Det är nämligen så att jag har kronisk bihåleinflammation och vill inte förvärra det genom att ta nasalt.

Har ingen nämnvärd resistans då jag endast missbrukar på helger.
Då ligger jag på c.a 1g Krypton och 5 - 10 Citodon per missbruksdag.
Allt som allt 2 dagar i veckan.

Vad är en "lagom" dos oralt?
Eller ska man satsa på rektalt?
Skulle vilja hamna i det stadiet då man kan nodda, fast gå en sväng på stan om det skulle det skulle behövas.

Tips på tid/dos mellan påfyllningar utan löpa risk för att somna skulle också vara tacksamt!
Citera
2010-10-15, 23:16
Medlem
flohult1s avatar
ja taket på 24 mg är fel, men har också hört att efter 32 mg så får man ingen utökad effekt, även om man så drar i sig 2 sub till. däremot så mångdubblar man risken för att levern ska kollapsa totalt efter sex stycken 8 milligrammare.. o det är ju faktiskt lite överkurs kan jag tycka..
Citera
2010-10-16, 11:53
Medlem
Bullsquids avatar
Håller på att bli beroende av Sub!

Nu när jag kollat tebax på hur många dagar jag tagit subutex denna månad blir jag faktiskt riktigt orolig, det känns som man tagit det i princip varje dag nästan och tar det slut köper jag bara mer hela tiden...Fan vill inte fastna i sub beroende men jag håller ju på att göra det mer och mer!
En dags väntan känns som en månad typ...oändligt lång tid och dan efter belönar jag mej med mer eftersom jag va så "duktig" och inte tog dagen innan kanske

börjar bli sjukligt nu och det går ju inte stoppa, går bara inte att ge fan i det som många skulle säga
kan inte sluta med egen vilja nu typ, blir så sugen hela tiden när jag e utan
får inte abstinens ännu men känns som jag vill ha det hela tiden även om jag inte mår dåligt
Det har blivit som nåt sorts tillbehör i vardagen eller när som helst, typ som en fylla på helgerna....

vafan ska man göra?
igår slängde jag i mej 20st fluscand mylan 0,5 för att inte tänka på sub men likt förbannat drog jag i mej det sista jag hade när jag va hemma på natten sen. Fan vad svårt det ska va att hålla sej borta!
Jag som trodde jag inte skulle fastna i opi för det har aldrig vart min grej innan men just suben fastna jag för blixtfort o tar det slut köper jag mer som sagt.

Radera nr osv funkar inte då nästan alla i omgivningen börjat ta det nu så går inte komma undan, man lånar av varan som man får tebax nåra dar senare...omöjligt att sluta ju fan!
Är oroad till max nu kan jag säga

För att se hur ofta jag tagit det framställde jag en kalender över oktober månad där dagar som är markerade med rött är dagar jag tagit det.

http://img684.imageshack.us/i/kalenderw.jpg/

Citera
2010-10-16, 12:06
Medlem
YngreHerres avatar
Vill du inte bli beroende för all framtid (nästintill..) så trappa ner redan nu, det blir bara svårare.
Citera
2010-10-16, 12:13
Medlem
fjonks avatar
gyllene regel, håll det till helgerna och då inte mer än 1-2 gånger
Citera
2010-10-16, 12:21
Medlem
klotys avatar
Hur mycket tar du varje gång?

Försök och håll upp en vecka eller nåt och se om du blir dålig...
Citera
2010-10-16, 14:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Som sagt. Du håller inte dig ifrån det för att se om Du får fysisk abstinens. Psykiskt är Du ju redan beroende uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in