Citat:
Ursprungligen postat av sjuklingen
Okej, nu har jag läst runt väldans mycket men lyckas inte få svar på detta:
Är det, eller är det inte, farligt att blanda sub med xanor?
Enligt "reglerna" så är det farligt... men det hindrar ju inte missbrukare från att blanda opioider med benso iaf.
Allt beror väl på hur mycket man tål och vilka doser det handlar om.
Men ska man dra det hårt så är det farligt. Sedan är det upp till en själv hur mycket man vill experimentera med det. Det går inte att svara på om det är farligt för just dig, om det inte handlar om ett korn Sub och ett korn av en 0,25 mg Xanor... fast du kan ju vara dödsallergisk också så vem vet.
De flesta verkar ju iaf klara av att blanda "måttliga" doser men jag skulle aldrig våga rekommendera någon att blanda opioider med benso (eller alkohol eller) även om det är små eller "normala" doser, speciellt inte en ovan person. Men det är av feghet som jag inte vågar rekommendera det, jag vet ju inte hur du funkar. Nästan alla opioidmissbrukare jag känner blandar med benso... men de är ju vana missbrukare också.
Har man ingen koll på hur mycket man tål så kanske det är bra att undvika blandningar. Fast koll får man väl inte förrän man experimenterat... men experimentet kan sluta illa så... Vill varken skrämma upp eller påverka till blandningar, man får ju göra som man vill... men det kan gå illa också.
Enligt reglerna så är det som sagt var farligt men i verkligheten så blandar väldigt många dessa mediciner. Men... tydligen så dör väldigt många missbrukare av just den blandningen (benso och opioider) också så...
Vart gränsen går har jag ingen aning om, finns säkert ingen (individuellt) men jag tror (observera "tror") inte du dör om du blandar lite. Många här på forumet blandar men jag vet ju inte vart dom ligger när det gäller tolerans. Frågar du en läkare så kommer han/hon säkert säga att det är farligt iaf och det finns säkert många som råkat illa ut av blandningen.
Det är alltså både farligt och ofarligt... typ.