Tack för tipset! Blir det igen, så blir det med anti-kräkmedel. Definitivt.
Tom-mage-tricket tror jag dock inte skulle funka på mig. Har haft mer eller mindre tom mage de flesta gånger när jag kört.
Sist med sub så kräktes jag magsaft i 10 timmar, så visst var magen tom alltid. Och det har aldrig rört sig om en enstaka spya, utan kontinuerliga spyor lejonparten av ruset.
Det är bara någon enstaka gång jag undvikit spyorna. En gång på kratom och en gång på tramadol om jag minns rätt. Aldrig på sub (4 ggr, så jag är visserligen en rookie, men...).
Rusen är inte heller speciellt sköna eller märkvärdiga för mig; varken på opium, cocilliana, tramadol, sub eller kratom (vilket är vad jag testat). Allt snurrar, jag ligger ner och har ganska tråkigt. Känner mig inte speciellt lycklig eller speciellt välmående heller. Har snarare en halvstark ångestkänsla i magen och väntar ut hela grejen.
Som sagt, kanske är det bra att det inte funkar bra på mig. Och kanske så är det för att jag är en rookie. Jag är ju en "hallucinogen-människa" egentligen, och det är något av en motsats till "opiat/opioid-människor" (rent drivkraftsmässigt) enligt mig. I alla fall om man räknar bort opioid-drömmarna.
Samtidigt undrar jag: opiater/opioider ska ju vara så fantastiska. Men vad fan? Sedan när då måste man lära sig att gilla dessa?
Det var i alla fall inte någonting jag fick lära mig i skolan..