2010-12-20, 14:56
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
En fet snus, en cigg då och då, kaffe. Inget annat.
Citera
2010-12-21, 09:39
Medlem
Petruccianis avatar
Verkar som att detta inlägget från Iktorivil-tråden även är högst aktuellt här...
https://www.flashback.org/sp27483885
Citera
2010-12-21, 10:13
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Tja.

Jag blir så nojig då man tagit en lina suboxone (1mg ca) och ska sova på kvällen.
Andningen är ju typ en 3e-del av vad den normalt är, man ligger i ju nån form av dvala och noddar.

Vågar man sova på sub eller ska man undvika det?

Mvh

Har du bara tagit subutex och inte blandat det med någon annan drog behöver du inte oroa dig alls. Så släpp oron och njut!

Citat:
Ursprungligen postat av buddhaboy3
Ja som frågan lyder. Och förklara var varför just det valet.
Egen favvo: ikto. Klonisarna gör en mjuk å skön. noddar skönt på dom ihop med bara 2 mg sub

Brukar oftast ta Subutex utan något extra till men annars föredrar jag benso. Stesolid eller någon annan muskelavslappnande är favoriten. Dricker också grapefrukt juice när jag har det hemma för att förlänga ruset.

Att röka cigg eller ta en snus är också riktigt härligt.
Citera
2010-12-22, 23:11
Bannlyst
Hey

Seriöst, jag är lite besviken.

Jag tog suboxone för första gången för ca en vecka sen. Tog typ 1½ mg och det slog på rätt fort (halvtimme) och blev riktigt bäng. Mådde fint och noddade hela tiden och det satt i till långt in på dagen efter.

Idag var det dags för gång två, tog lika stor dos som första dvs 1½ mg. Blev lite småskön i början men tycker inte alls det känns som första gången. Nu har jag kanske tagit totalt 5mg (!!) under kvällen och känner fortfarande inte av samma känsla som första gången än fast den är påväg.

Hur jävla snabb är toleransökningen på suboxone/subutex? 5mg låter ju helt sjukt för mig som är ovan.

Jag har läst att det är viktigt och andas in linorna, och det försöker jag verkligen göra, så där kan inte problemet ligga.

Citera
2010-12-23, 00:43
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Hey

Jag tog suboxone för första gången för ca en vecka sen. Tog typ 1½ mg och det slog på rätt fort (halvtimme) och blev riktigt bäng. Mådde fint och noddade hela tiden och det satt i till långt in på dagen efter.

Idag var det dags för gång två, tog lika stor dos som första dvs 1½ mg. Blev lite småskön i början men tycker inte alls det känns som första gången. Nu har jag kanske tagit totalt 5mg (!!) under kvällen och känner fortfarande inte av samma känsla som första gången än fast den är påväg.

Hur jävla snabb är toleransökningen på suboxone/subutex? 5mg låter ju helt sjukt för mig som är ovan.

Jag har läst att det är viktigt och andas in linorna, och det försöker jag verkligen göra, så där kan inte problemet ligga.

Individuellt. Jag klarar mig på typ 1,5 mg per dag efter en veckas konstant bruk, och då är jag hög hela dagen. Om jag kört någon månad i sträck kan jag dra i mig en 4-5mg och känna typ 20-30 procent av vad jag känner från 1mg i början. Tyvärr så det funkar, olika för alla.
Citera
2010-12-23, 08:54
Bannlyst
Nu när det är massa snö i skåneland, vart i Malmö borde man gå för att få tag på en sub eller två? Har nätkran men då måste man beställa multum och det är inte rätt tid för det nu. Eller finns det ngn annan nätkran som tar emot mindre order eller rent av kan träffas för ett snabbt affärsmöte?
Citera
2010-12-23, 10:16
Bannlyst
Ångrar mitt förra inlägg och det är för sent för att redigera, om mod kan ta bort det hade det varit schysst.
Citera
2010-12-23, 20:16
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Hey

Du får helt enkelt ta en större dos direkt istället för att sprida ut dom där 5mg över hela kvällen. Kanske ta 2,5mg direkt och se om du når dit du vill komma och sen ta små linor när det börjar försvinna för att behålla ruset under dagen/kvällen.

Sen upplever många en väldigt snabb ökning av toleransen tyvärr.
Citera
2010-12-23, 23:27
Medlem
men det blir väl kraftigare tolerans på sub just för att den blockerar sig själv och andra opioider.
Citera
2010-12-24, 11:48
Medlem
Astronomics avatar
Kan jag ta subutex idag om jag tog 1500 mg Tramadol igår kväll?
Citera
2010-12-24, 12:57
Medlem
Astronomics avatar
Kanske en dum fråga men kan man blanda subutex och tramadol?
Citera
2010-12-24, 13:57
Medlem
Ja! du kan blanda tram och sub. tramadol binder till andra receptorer än dom som sub blockerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in