2011-06-15, 21:13
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Dela upp tabletten i fyra delar, dela sedan en av dom delarna, då har du två små bitar på 1 mg var, dela dom igen så har du 0,5 mg, krossa och snorta. Vissa är jättekänsliga och behöver inte mer än så för att vara tokväck i många timmar framöver. Är du inte nöjd så upprepa efter 1 timmer eller 2. Som nybörjare kommer du inte att märka någon skillnad på subutex och suboxone.
På apoteket finns det en tablettdelra som är helt fucking underbar för detta, kostar typ 75:- eller nåt. (Inte mer än 100:- iaf.)
Citera
2011-06-15, 21:20
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
För att dosera subutex rätt utan våg så är det lättaste tror jag att dela subben i 2 delar. Antingen med ett rakblad eller med fingrarna, sen när du har gjort det delar du halvan (4mgsbiten) i mitten också, då har du 2 st 2mg bitar. Du krossar ena 2mgs biten och delar den i 2 högar sen tar du halva linan och snortar. Sen väntar du på ruset i minst en timme, när du börjar känna dig kön så vänta lite till, sen kan du börja fundera på om du behöver lika mycket till eller om du känner dig nöjd vid 0,5mg, vissa behöver bara så lite, vissa behöver lite mer. Men något att komma ihåg är att ingen jag vet har någonsin upplevt att sub ska vara nice första gången, inte andra heller, det är en drog man måste lära sig tycka om. I början blir man mest illamående och kräks så fort man rör sig, inte blir man skön heller, men det kommer efter ett par försök, då är det himlen. Tänk också på att det går snabbt tills charmen avtar och det blir som vilken drog som helst, man behöver då boosta ruset med alkohol eller liknande vilket kan vara farligt, eller så ökar man och ökar dosen. Man bör också tänka på att avtändningen är i toppen av hur jobbig en avtändning kan bli, heroin inräknat, så man vet vad man ger sig in på.

tack för ditt svar. jag har tagit tramadol många gånger och varit uppe i 2g på en tre dyngs period. hade lite smått jobbig AT då jag hela tiden trodde jag skulle börja krampa.
iaf så älskar jag ruset då det får mig att känna mig fri från ångest, social, full av energi och livslust.
jag gissar på att jag då har lättare att "hitta" sub ruset? har också prövat Cocilana många ggr och gillar ruset, det är soft.
kommer jag ändå inte njuta första gången? vad tror du?
Citera
2011-06-15, 21:21
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Dela upp tabletten i fyra delar, dela sedan en av dom delarna, då har du två små bitar på 1 mg var, dela dom igen så har du 0,5 mg, krossa och snorta. Vissa är jättekänsliga och behöver inte mer än så för att vara tokväck i många timmar framöver. Är du inte nöjd så upprepa efter 1 timmer eller 2. Som nybörjare kommer du inte att märka någon skillnad på subutex och suboxone.

ok nice! tack!
Citera
2011-06-15, 21:24
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
tack för ditt svar. jag har tagit tramadol många gånger och varit uppe i 2g på en tre dyngs period. hade lite smått jobbig AT då jag hela tiden trodde jag skulle börja krampa.
iaf så älskar jag ruset då det får mig att känna mig fri från ångest, social, full av energi och livslust.
jag gissar på att jag då har lättare att "hitta" sub ruset? har också prövat Cocilana många ggr och gillar ruset, det är soft.

Jag tror du kommer att njuta, men du kommer kanske att spy. Men det är skönt att spy på sub, bara att gapa så kommer det och efteråt en våg av välmående. Börjar du smått och arbetar dig uppåt tills du är nöjd så blir det bra.
Citera
2011-06-15, 21:26
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Jag tror du kommer att njuta, men du kommer kanske att spy. Men det är skönt att spy på sub, bara att gapa så kommer det och efteråt en våg av välmående. Börjar du smått och arbetar dig uppåt tills du är nöjd så blir det bra.

låter som det är liknande tramadol! har fått de bästa rusen där då jag börjat smått som 50mg och jobbat mig uppåt. har spytt måånga ggr på tramadol och tycker det är underbart efteråt. det är som kicken slår på efter man spytt. älskar också att det kliar nåt fruktansvärt överallt. kan ligga i timmar och "kvida" av illamående och kli attacker ändå älskar jag det. det brukar hända då jag är inne på andra dygnet av ett tramadol race.
Citera
2011-06-15, 21:30
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen

Jag hade gått på många olika opioider i ett längre tag innan jag testade sub. Men jag gillade det ändå inte. Buprenorfin är som tramadol ganska olikt ett "vanligt" opioidrus, därför tror jag många inte gillar det första gången, men många som testar heroin gillar inte heller det första gången. Jag vet inte riktigt svaret på frågan, du får pröva, det värsta som kan hända är att du mår illa och inte tycker det är så bra, vilket du troligtvis kommer göra. Men på något vis så är det ändå så bra så man tar det igen även fast det mestadels innebar att man blev illamående och lättretad i början. Så jag uppfattade det verkligen inte som bara dåligt första gångerna, jag tog det ju igen och igen och har fortsatt i ett antal år.

Ta postafen innan en 30-60min innan du tar subben se till att äta lagom mycket och så. set & setting alltså
Citera
2011-06-16, 17:49
Medlem
flumtracks avatar
Ska testa sub för första gången i helgen och undrar om de är lugnt att ta 2mg? och hur ska jag göra när jag snortar de ska jag dra in de i näsan och bara låta de ligga där eller ska jag dra upp de i näsan så jag sväljer de?
Citera
2011-06-16, 20:28
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Ska testa sub för första gången i helgen och undrar om de är lugnt att ta 2mg? och hur ska jag göra när jag snortar de ska jag dra in de i näsan och bara låta de ligga där eller ska jag dra upp de i näsan så jag sväljer de?

Har du tolerans mot andra opioider? Annars känns 2 mg lite väl saftigt om du är helt opinaiv. Snorta försiktigt så det lägger sig upp i näsan, det ska inte ner i magen.
Citera
2011-06-16, 20:38
Medlem
flumtracks avatar
Citat:
Har du tolerans mot andra opioider? Annars känns 2 mg lite väl saftigt om du är helt opinaiv. Snorta försiktigt så det lägger sig upp i näsan, det ska inte ner i magen.
Har tolerans mot tramadol, men är de bäst att ta subben på tom mage?
Citera
2011-06-16, 22:06
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Har tolerans mot tramadol, men är de bäst att ta subben på tom mage?

Okej, en hög tolerans eller? Vissa spyr ganska mycket första gångerna på sub, men se till att ha ätit nån timme innan. Jobbigt att bli illamående på tom mage. När jag var ny på sub så spydde jag minst 2 ggr per tillfälle, sen åt jag massa mat efter nån timme ner ruset lagt sig lite. Men börja med 0,5-1 mg och ta lite mer efter 1 - 2 timmar om du inte är nöjd. Det är bättre än att ta 2 mg på en gång och riskera att krama toan i några timmar.
Citera
2011-06-16, 22:54
Medlem
Någon som har koll på om man kan köpa sprutor på apoteket?
Citera
2011-06-16, 23:07
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Någon som har koll på om man kan köpa sprutor på apoteket?

Nej det går inte men en pump kan man få köpa tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in