2011-03-04, 08:45
Medlem
Bullsquids avatar
har tagit sub sedan i måndags nu, ca 1-2mg om dagen...om jag tar idag med och sen slutar kan jag vänta mej att må skit då eller e det lungt? har tidigare kört sub under långa perioder men oftast inte allt för många dar i rad utan typ 2-4 sen ren 2-3 dar sen nåra dar igen.
ah ni fattar va?hur undviker jag att må dåligt nu? eller kommer jag inte göra det ens?

haft ett uppehåll från sub innan från i julas typ och börja nu igen i måndags då...
Citera
2011-03-04, 12:50
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
har tagit sub sedan i måndags nu, ca 1-2mg om dagen...om jag tar idag med och sen slutar kan jag vänta mej att må skit då eller e det lungt? har tidigare kört sub under långa perioder men oftast inte allt för många dar i rad utan typ 2-4 sen ren 2-3 dar sen nåra dar igen.
ah ni fattar va?hur undviker jag att må dåligt nu? eller kommer jag inte göra det ens?

haft ett uppehåll från sub innan från i julas typ och börja nu igen i måndags då...

Du kommer inte må dåligt ska du se. Det är lugnt!
Körde själv precis Sub en vecka i sträck och kände inte av någon AT alls.
Citera
2011-03-04, 12:54
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid

Tror inte heller det är någon större fara. När jag kört så att jag haft buprenorfin i systemet i en vecka i streck så var allt som hände när det började gå ur att jag fick en rätt jobbig huvudvärk men det överlever man ju! Fast alla reagerar självklart olika men tror som sagt inte det är någon större fara.
Citera
2011-03-04, 17:14
Bannlyst
Käkade nyss en 150grammare med meny. tänkte skjuta sub (Min 3e gång), sköt sub igår, kommer inte ihåg hur mycket men en vanlig dos för en som inte har någon tolerans, va riktigt nära på spy 2-3 gånger, 1 gång fick jag en väldigt lätt kväljning, inte en riktig sådan men typ.

Så till frågan. Är det lättare och spy ifall jag nyss har käkat när jag drar i mig sub?

Mvh
Citera
2011-03-04, 17:17
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdboll
Käkade nyss en 150grammare med meny. tänkte skjuta sub (Min 3e gång), sköt sub igår, kommer inte ihåg hur mycket men en vanlig dos för en som inte har någon tolerans, va riktigt nära på spy 2-3 gånger, 1 gång fick jag en väldigt lätt kväljning, inte en riktig sådan men typ.

Så till frågan. Är det lättare och spy ifall jag nyss har käkat när jag drar i mig sub?

Mvh

Jag upplever inte att jag enklare mår illa om jag ätit innan jag tar sub. Om jag däremot äter för mycket under rusets gång så kan detta leda till att jag blir illamående.
Citera
2011-03-04, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Jag upplever inte att jag enklare mår illa om jag ätit innan jag tar sub. Om jag däremot äter för mycket under rusets gång så kan detta leda till att jag blir illamående.

Ok, tackar! Slog nyss i mig lite sub, verkade vara en aning för lite dock, får ta en till liten fix. Är lite skumt när jag skjuter sub, de svider _LITE_ fast jag är inne i venen. Jag körde in nålen, fick självsvar, jag drog svar och fick svar, jag sköt in 0,5m vatten ungefär med lite svidkänsla, drog svar och fick ett skitbra svar, tryckte in resten av lösningen. Ingen bula eller svullnad av något slag.

Man har väl ingen känsel i venen, eller?
Citera
2011-03-04, 19:33
Medlem
Bongmons avatar
Hej intog ca 0,1mg suboxone nasalt idag vid 11:00-11:30.

Har haft hicka mer eller mindre hela dagen, beror det på suben?
Skum fråga men roligt o veta
Citera
2011-03-04, 22:57
Medlem
pcals avatar
Hur många här använder sub just för att det är så lättillgängligt och billigt? Hade ni hellre tagit något annat eller tycker ni att sub är den ultimata opioden (av dem ni testat)?
Citera
2011-03-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Andra dygnet utan sub börjar det bli lite ångestkänslor osv. Tredje börjar det bli riktigt jobbigt. Sitter på andra dygnet utan nu då min #¤%&¤#%/¤#%/¤&%Bekant blåste mig på 2lax för 20st. sub igår. Det kommer han få känna idag. Smutsiga jvla as som blåser en vän i liknande situation(!)

Tack för svaret! Jag klarade mig utan abstinensbesvär nästan helt. Hade lite svårt att sova första kvällen utan bara, men det löstes med "lite" kratom och en mindre mängd benso.

Fyfan, jag lider verkligen med dig. Skulle inte se den personen som vän efter en sån grej. Hoppas han får vad han förtjänar. Nog för att man varit desperat vissa gånger, men en vän blåser man fan inte. Då tar jag hellre absen. Men ja, den här världen är väl som Dolcontina säger, förbannat äcklig.

Trodde jag höll på att bli blåst sist jag skulle handla, men så var inte fallet, som tur var. Och då har jag en relativt ny kran. Som (än så länge) verkar väldigt stabil och ärlig. Och dom är väl väldigt svåra att hitta kan jag tänka mig. Är rätt ny på det här med att handla av IRL-kranar, så man känner sig lite osäker varje gång det ska shoppas, men hittills har det gått bra.

Funderat rätt mycket på det här med att komma in på subprogrammet senaste tiden, men som jag uppfattat det så måste man ha minst ett år dokumenterat heroinmissbruk för att komma in? Varierar väl från stad till stad kan jag tänka mig. Verkar vara en lång process i vilket fall. Och än så länge räcker pengarna till månadsförbrukningen så.
Citera
2011-03-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
Hur många här använder sub just för att det är så lättillgängligt och billigt? Hade ni hellre tagit något annat eller tycker ni att sub är den ultimata opioden (av dem ni testat)?

Jag hade hellre tagit Oxynorm. Har inte testat Heroin men det skulle jag gärna vilja göra. Skulle köpa en boll på plattan men blev blåst, kände ingenting av det jag injicerade av bollen. Tog halva, kände ingenting, tog resten o kände fortfarande inget. Dock kostade bollen bara 200kr.
Citera
2011-03-05, 15:38
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Sub har både nackdelar och fördelar.
Det som gör att jag tar sub är att jag kan vara utan någon dag eller två om det krisar utan att få AT.
Lång verkanstid - du har längre tid innan AT;n sätter in, men AT;n blir också värre..
Citera
2011-03-05, 16:03
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Jag använder nog faktiskt buprenorfin mycket för att det är så lättillgängligt och inte kostar alltför mycket. Men missförstå mig inte, jag gillar verkligen ruset. Tidigare brukade jag köra på tram men nu känner jag bara att det är lite av en leksaksopioid och uppskattar buprenorfin mycket mer. Men jag tycker inte buprenorfin är den ultimata opioiden utan av dem jag testat så är oxy den ultimata opioiden, även om dess rus är lite för kort. Och om jag kunde få fram oxy på samma sätt och till samma pris som bupre så hade jag helt klart tagit oxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in