Ojoj, så det finns temgesic på svarta marknaden än? Jag trodde att det konkurrerades ut av subutex. Jag vet hur jävligt det är i norrland, när jag bodde där så gick en 0,4mg temgesic på 100 spänn. Visserligen blev man ruskigt sänkt av en sån, önskar att toleransen blev så låg igen. När de första subutexen spreds så gick en 8mg subutex på 800 och man tyckte att det var billigt, en sub var ju motsvarande 20 temgesic. Det här var innan subutexprogrammen.
Ett par år senare ökade tillgången på subutex eftersom en gubbe i stockholm tyckte synd om missbrukare och "räddade" de genom att skriva ut stora mängder subutex och benso. Folk från norrland började åka ner till stockholm för att få ut recept. Då sjönk priset till 500. Helt sjukt. Tror priset ligger på 3-400 i den orten nu. Temgesic ligger säkert på 100 spänn än.
Jag håller med nerobol5, det känns som om temgesic är starkare mg per mg. Tror att det beror på att det blir mycket mer pulver om man tar t.ex 1mg jämfört med subutex. En del av pulvret går alltid förlorat om man snortar det så med en liten lina subutex kan en hel del av styrkan försvinna.
Om läkaren:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/missbrukare-utnyttjar-aldre-lakare