2011-02-23, 18:06
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Rampling
Har aldrig provat att ta sub med xanor men tänkte göra en test run här i dagarna, folk säger ju att det är mumma...

Hur blir man? Somnar/däckar man? Är det farligt :s Ska jag försöka hålla mig vaken eller är man liksom vaken automatiskt av att det är ett "buzz" i ruset?

Du får mer nodd på skiten ju mer benso du blandar, sj är jag uppe i en 5mg alprazolam och runt 10mg klonazepam om dagen, plus 200mg tramadol ibland och då tar jag även 1,25mg-2,5mg Lorazepam Tavor Expidet (sublinguala) under tungan.
Citera
2011-02-23, 18:07
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Vad kostar en 8a sub?

beror på antal och vart i sverige du befinner dig, från 50-60kr st upp till 600+ ju längre upp i norrland du kommer... men standard är mellan 150-300. här i västmanland ligger priset på 250 som standard. men ibland får man för 200 om man har tur eller köper flera. och ibland när det är dåligt med dom då går dom upp till 300..
Citera
2011-02-23, 19:17
Medlem
Exhausteds avatar
Tjena. Hur mycket sub kan man snorta när man inte har någon tolerans alls? Vill bli riktigt moffad ikväll, men vara säker på att inte vara ute på djupt vatten. Förstår att det är från person till person. Men på ett ungefär? Jag har en 8a hemma. Så skriv i delar eller hur man säger.
Citera
2011-02-23, 19:20
Medlem
petters avatar
Ojoj, så det finns temgesic på svarta marknaden än? Jag trodde att det konkurrerades ut av subutex. Jag vet hur jävligt det är i norrland, när jag bodde där så gick en 0,4mg temgesic på 100 spänn. Visserligen blev man ruskigt sänkt av en sån, önskar att toleransen blev så låg igen. När de första subutexen spreds så gick en 8mg subutex på 800 och man tyckte att det var billigt, en sub var ju motsvarande 20 temgesic. Det här var innan subutexprogrammen.

Ett par år senare ökade tillgången på subutex eftersom en gubbe i stockholm tyckte synd om missbrukare och "räddade" de genom att skriva ut stora mängder subutex och benso. Folk från norrland började åka ner till stockholm för att få ut recept. Då sjönk priset till 500. Helt sjukt. Tror priset ligger på 3-400 i den orten nu. Temgesic ligger säkert på 100 spänn än.

Jag håller med nerobol5, det känns som om temgesic är starkare mg per mg. Tror att det beror på att det blir mycket mer pulver om man tar t.ex 1mg jämfört med subutex. En del av pulvret går alltid förlorat om man snortar det så med en liten lina subutex kan en hel del av styrkan försvinna.

Om läkaren:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/missbrukare-utnyttjar-aldre-lakare
Citera
2011-02-23, 19:40
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted
Tjena. Hur mycket sub kan man snorta när man inte har någon tolerans alls? Vill bli riktigt moffad ikväll, men vara säker på att inte vara ute på djupt vatten. Förstår att det är från person till person. Men på ett ungefär? Jag har en 8a hemma. Så skriv i delar eller hur man säger.

Antar att du inte har testat det förut? Då kommer du förmodligen blir duktigt sänkt på 1/8 av tabben.
Citera
2011-02-23, 19:55
Medlem
Exhausteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Antar att du inte har testat det förut? Då kommer du förmodligen blir duktigt sänkt på 1/8 av tabben.

Jo jag har testat en gång förut men fick linorna av en gammal vän och har inget minne av hur mycket han bröt av.
Nu när jag kollar på biten säger 1/8 inte mycket haha. Kan jag ta 1/4 utan problem?
Citera
2011-02-23, 19:58
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Jo jag har testat en gång förut men fick linorna av en gammal vän och har inget minne av hur mycket han bröt av.
Nu när jag kollar på biten säger 1/8 inte mycket haha. Kan jag ta 1/4 utan problem?

Alltså 1/8 är ju 1mg och det är den dos jag rekommenderar dig att ta. Visst kan du ta 1/4 (2mg) men vissa blir illamående av sub när de är ovana och drar i sig för mycket så det är ju ditt val om du vill chansa.
Citera
2011-02-23, 20:08
Medlem
Exhausteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Alltså 1/8 är ju 1mg och det är den dos jag rekommenderar dig att ta. Visst kan du ta 1/4 (2mg) men vissa blir illamående av sub när de är ovana och drar i sig för mycket så det är ju ditt val om du vill chansa.

Okej tack för snabba svar. Tog en till nu så kanske har tagit runt 2mg. Men det jag menar är om det är farligt att ta halva, utan tolerans? Även om jag inte tänker göra det.
Citera
2011-02-23, 20:34
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Okej tack för snabba svar. Tog en till nu så kanske har tagit runt 2mg. Men det jag menar är om det är farligt att ta halva, utan tolerans? Även om jag inte tänker göra det.

Alltså det är väl inte livsfarligt men om du inte har tolerans eller är van vid sub så skulle du nog må dåligt.
Citera
2011-02-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
Jag har gjort det och det gick bra, men absolut inget jag rekomenderar..

Oooh helvete, tog endast 0.5 mg och jag kunde INTE köra

Grabbar, vad fan är grejen!? Första gången jag testade affe mådde jag super av en 0.2:a men nu när jag prövar min första starka opioid, 0.5 mg sub, spyr jag 15 ggr under en 6-timmarsperiod efter intaget???
Citera
2011-02-23, 21:01
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandare463084

Grabbar, vad fan är grejen!? Första gången jag testade affe mådde jag super av en 0.2:a men nu när jag prövar min första starka opioid, 0.5 mg sub, spyr jag 15 ggr under en 6-timmarsperiod efter intaget???

Det som är grejen är att man sällan spyr av affe och att just sub är en opioid som vissa blir illamående av. Har en kompis som verkligen inte tål sub och har precis som du sprungit och spytt hur många gånger som helst efter intag, även dagen efter.
Citera
2011-02-23, 23:43
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandare463084

Vissa spyr väldigt lätt på opiater. En polare kan spy ett gäng gånger per rus men tycker inte det är så störande(kanske för att han vanligtvis är påverkad av halvtunga opi ).

Väldigt personligt detdär. Sen kan det ju handla om endast buprenorfin i ditt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in