2010-12-13, 16:00
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomeoneWIM
Hmm... jag som alltid trott att Alvedon är en "ace of all trades" som funkar mot det mesta :P

Jag har själv tagit ipren/alvedon när jag mått illa (inga droger involverade här) och det har tagit ner illamåendet... antar att Placebo är en starkare substans än jag räknat med

Vet inte exakt hur han blir av antihistamin.. "fuckad i huvet" var nog hans ordval.. han hade någon rysk skit hemma men jag vet att han brukar ta det varje sommar när det blir mkt pollen så han har nog provat massa olika. Men han är en riktig hypokontriker också hehe

Du blir inte fuckad av någon antihistamin. Däremot finns de dom som har lugnande effekt som tex theralen och atarax.
Citera
2010-12-13, 22:51
Bannlyst
Svårt att få svar här har jag märkt. Adderar en ny fråga:

Jag tycker mig få bättre effekt under tungan än nasalt. Är det något jag inbillar mig, eller är det möjligt? Nån annan som tycker likadant? Kanske är det fel på min näsa?

Gamla frågan:
Zopiklon, Xanor och Lyrica, är det något att blanda med Sub? Bra/dåligt? Dels gällande effekt men också när det gäller kramprisken.
Citera
2010-12-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran

Jag tycker mig få bättre effekt under tungan än nasalt. Är det något jag inbillar mig, eller är det möjligt? Nån annan som tycker likadant? Kanske är det fel på min näsa?

Gamla frågan:
Zopiklon, Xanor och Lyrica, är det något att blanda med Sub? Bra/dåligt? Dels gällande effekt men också när det gäller kramprisken.
Xanor ska boosta subs effekt så vitt jag vet, har inte provat det själv men har vänner som gillar att blanda. Som jag har förstått det boostar det mesta som är "neråt" sub-effekten. Som någon skrivit längre upp så får man väl inte kramp av sub? Zopiklon känns.. farligt.. med tanke på att man ofta äter många fler än vad man planerat. Dessutom brukar man inte minnas gårdagen när man överdoserar zopiklon men det vet du säkert om du har såna i din ägo..

Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
Du blir inte fuckad av någon antihistamin. Däremot finns de dom som har lugnande effekt som tex theralen och atarax.
Nej jag blir inte det. Dock säger min kompis att han blir det (och han har gnällt på att han blir dålig av pollenmedicin sen yngre tonåren... så jag tror inte han hittar på). Antar att han är speciell helt enkelt.
Citera
2010-12-14, 00:43
Medlem
wsbs avatar
Citat:

Förmodligen inbillar du dig. Det brukar vara dospotentare att inta buprenorfin nasalt. Däremot brukar jag ta det sublingualt när jag är förkyld, så det är ju bra att det fungerar iaf.

Citat:

Finns ingen kramprisk på buprenorfin (subutex/suboxone/temgesic) vad jag vet. All benso, inkl. xanor (alprazolam) boostar benso (ruset blir inte starkare, men det blir en skönare upplevelse).

Har svårt att tro att zopiklon+buprenorfin är någon speciellt bra kombo, men alltid bra att ha om man har svårt att somna på bupr, vilket många inkl. jag själv har.

Lyrica har jag hör och häpna inte testat ännu, men jag skulle tro att det ger lite guldkant på buprenorfintillvaron.
Citera
2010-12-14, 03:48
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:

Gamla frågan:

Ja faktiskt. Fick bättre effekt nasalt förr men nu tar jag alltid under tungan. Får dock Ingen vidare effekt alls längre av sub tyvärr. Att benso boostar opioder är ju inget nytt direkt. Imovane är rätt skönt till opioder. Lyrica vet jag inte. Men kan inte tänka mig det. Hade det utskrivet för många år sedan när det var nytt och smällde i mig mängder när jag var nere men kan inte påstå att man ens får nån skön effekt av bara lyrica så tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av SomeoneWIM
Nej jag blir inte det. Dock säger min kompis att han blir det (och han har gnällt på att han blir dålig av pollenmedicin sen yngre tonåren... så jag tror inte han hittar på). Antar att han är speciell helt enkelt.

Dålig, ja absolut men du skrev fucked up och det tolkade jag som bäng, skev, hög.
Citera
2010-12-14, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Förmodligen inbillar du dig. Det brukar vara dospotentare att inta buprenorfin nasalt. Däremot brukar jag ta det sublingualt när jag är förkyld, så det är ju bra att det fungerar iaf.

Finns ingen kramprisk på buprenorfin (subutex/suboxone/temgesic) vad jag vet. All benso, inkl. xanor (alprazolam) boostar benso (ruset blir inte starkare, men det blir en skönare upplevelse).

Har svårt att tro att zopiklon+buprenorfin är någon speciellt bra kombo, men alltid bra att ha om man har svårt att somna på bupr, vilket många inkl. jag själv har.

Lyrica har jag hör och häpna inte testat ännu, men jag skulle tro att det ger lite guldkant på buprenorfintillvaron.

Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
Ja faktiskt. Fick bättre effekt nasalt förr men nu tar jag alltid under tungan. Får dock Ingen vidare effekt alls längre av sub tyvärr. Att benso boostar opioder är ju inget nytt direkt. Imovane är rätt skönt till opioder. Lyrica vet jag inte. Men kan inte tänka mig det. Hade det utskrivet för många år sedan när det var nytt och smällde i mig mängder när jag var nere men kan inte påstå att man ens får nån skön effekt av bara lyrica så tror inte det.

Tack för svar. Ja, jag har ju varit lite småförkyld så det är väl nog så att det är pga det som effekten i näsan minskat och överträffas av den under tungan. Får se om det ändras tillbaka sen, när förkylningen är helt borta.
Citera
2010-12-14, 14:49
Medlem
Om man vill få tag på subutex i Sthlm och är väl införstådd med blåsningsrisken i att köpa av främlingar, vart tar man sig? Plattan? :S
Citera
2010-12-14, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeftoverTjack
Om man vill få tag på subutex i Sthlm och är väl införstådd med blåsningsrisken i att köpa av främlingar, vart tar man sig? Plattan? :S

Klassikern Burger King på plattan.
Citera
2010-12-14, 19:22
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Tack för svar. Ja, jag har ju varit lite småförkyld så det är väl nog så att det är pga det som effekten i näsan minskat och överträffas av den under tungan. Får se om det ändras tillbaka sen, när förkylningen är helt borta.

Med förkyld menade jag täppt i näsan (= det går inte att få upp någonting alls i näsborrarna)...
Citera
2010-12-14, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Med förkyld menade jag täppt i näsan (= det går inte att få upp någonting alls i näsborrarna)...

Ja är jag så täppt så försöker jag inte ens. Men även om man inte är täppt så kan det ju vara en hel del snor i näshålan, och svullnad, som jävlas.
Citera
2010-12-15, 23:04
Medlem
nisse2005s avatar
Avtändning subutex

Hejsan,

Bara en snabb fråga som jag inte hittade svar på när jag sökte i forumet.

Låt säga att någon har tagit ca. 1 mg subutex varje dag i en vecka, inga jättestora doser m.a.o. Blir det någon avtändning på det eller går det smärtfritt att sluta?

Tacksam för svar!

Mvh
Citera
2010-12-15, 23:17
Medlem
sgeddingagglis avatar
Det lär inte bli AT på det, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto