2010-12-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Hur är det med temgesic? Är det vanligare att få tag på en sub? Har blivit erbjuden sub 8 tidigare men tackade nej då jag senast tog så höftade jag 1mg och det blev helt enkelt för mycket. Tycker faktiskt att det är värt att pynta extra/mg för temgesic p.g.a doseringens enkelhet.

jag kör temgesic. har bara fått tag på det men har också bara handlat 1gång. gillar att de är små. små linor, enkelt att dosera. och bra krut i dem
Citera
2010-12-12, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddle
Hur lång tid bör det ta för buprenorfinet att gå ur kroppen och inte visa på sticka efter intag på 8mg IV om man är helt clean innan?

Tog 16mg under tungan för några månader sedan och det visade i 9 dagar, hade hört 3-4 dagar så blev rätt ägd på det biten.

Tränar och är aktiv varje dag, är inte fet heller.

Ingen som vet?
Citera
2010-12-12, 15:59
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddle
Ingen som vet?

Beror på hur ofta du tar och sen vad halveringstiden på Subutex 8mg är.
Ett tips är att ta reda på halveringstiden på en sub 8a och sen räkna ut hur länge den sitter i urinet.

Ha det bra
/Streetmann
Citera
2010-12-12, 17:11
Medlem
Yes , då har man dragit en 1a efter 2 dygns renlevnads insatts.

ni som följt mina inlägg sedan jag köpte sub för första gången förra tisdagen vet hur det har legat till.

Första kvällen/natten 2-3mg (utspritt 7h). såg ut såhär typ. mår skit bra, spyr, känner mig febrig, mår as bra, spyr, noddar i 6h. gav debuten ca 2/5
sen fortsatte jag i 3 dygn och gjorde av med ca 12-13mg.
mådde som en prins i söderhavet och hade sedan uppehåll fre-sön. kände mig bäng och vinglade dessa dagar utan sub och kände spänningar i nacken (sköna)

drog precis 1mg och daaaamn vad bra det small till.

Men nu till frågan. är sjukt nojjig att bli hooked. har ca 18mg till. hur stor är risken att bli fysiskt beroende. (psykiskt är jag redan av så mycket men kan hålla igen)
min krop är känslig mot fysiskt neroende, pallar inte sånt.
Citera
2010-12-12, 18:09
Medlem
slaeshs avatar
är i malmö å tänkte köpa med mig sub innan ja åker hem till (skogen)

var ska ja gå?
-Möllevångstorget?
Gröningen?
Mobilia?

snälla hjälp en användare i nöd.. får tyvärr inget recept efter avgiftn. & 1 mån. subbeh. så måste förse mig själv..
Citera
2010-12-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
är i malmö å tänkte köpa med mig sub innan ja åker hem till (skogen)

var ska ja gå?
-Möllevångstorget?
Gröningen?
Mobilia?

snälla hjälp en användare i nöd.. får tyvärr inget recept efter avgiftn. & 1 mån. subbeh. så måste förse mig själv..

har inte köpt i malmö men när jag varit där och festat brukar det finnas mycket svarttaxi runt möllan, och de frågar ibland om man vill träffa en brud (eskort troligen) så de kan säkert fixa annat.

en annan gång på möllan gick jag förbi några invandrare som hängde vid en bil vid torgen och när jag passerade viskade de kokain, så fråga kokainhandlarna om du stöter på dem.

en tredje gång skulle jag möta min kompis kompis som jag tidigare aldrig träffat. ser en man som ser ut att vilja ha kontakt och går fram och nickar, och då genast säger han. Vad är du intresserad av att fixa? men berättar att det är ett missförstån.

så med denna erfarenheten säger jag att möllan är bästa alternativet för att fixa sub. vet dock inte hur vanligt sub är på möllan
Citera
2010-12-12, 18:44
Medlem
Jag tog två av mina kompisars suboskuld i fredags och deras rus såg ut ganska exakt som Storfarfar beskriver sin debut.

Omväxlande eufori/illamående/irritation och båda två spydde hela kvällen (en gång i timmen kanske). Dessutom kastade dom upp en hel del dagen efter också (medan jag mådde som en kung tycker nästan att det är lika skönt dagen efter man subbat då man är lite mer "skärpt" trots att man är mysig)

Är detta "normalt" eller vanligt? Att ens första gång är värdelös och att det blir bättre sen. Första gången jag tog sub så slutade det med att jag spydde en minispya efter att jag rökt en gonattspliff i shibong (visste inte att gräs boostar sub vid det tillfället ). Efter det har jag aldrig spytt någonsin även om jag tar stora doser.

Misstänker dock att jag gav dom lite för mycket.. vi 3 delade på en 8:a (dom små rackarna) och även om jag sög i mig mer än dom så lär dom ha fått i sig iaf 2mg var samt att vi rökte ett par spliffar under kvällens gång.

Kan jag med gott samvete lova dom att det kommer bli bättre nästa gång eller kan det vara så tråkigt att dom helt enkelt inte är skapta för denna underbara drog? Ruset är ju väldigt personligt. Eller är det så enkelt att vi borde haft en karta alvedon med oss? Jag trodde att antihistamin funkade mot alla bieffekter och när subben slog på var apoteket stängt :/

Två andra frågeställningar, gräs boostar ju ruset rejält. Som jag förstått det så "tar" man en del av sitt "totalrus" och gör det mer koncenterat när man röker. Hur funkar det om man är stenad när man tar subben?

Och, hur gör man för att förebygga en söndersnortad näsa? Har haft lite ont i den idag, något jag inte känt när jag snortat andra saker tidigare så jag blir lite nojjig. Man vill ju inte vakna upp en dag och se ut som Amy Winehouse....
Citera
2010-12-12, 19:10
Medlem
Astronomics avatar
Jag vet att det är rätt dumt att dricka på sub, men hur mycket alkohol KAN man dricka för att det inte ska vara farligt, om man nu måste?
Citera
2010-12-12, 19:15
Medlem
SomeonWIM:

Jag tycker du kan säg till dem att det blir bättre men ge dem lite åksjukepiller först.
Citera
2010-12-12, 19:17
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Jag vet att det är rätt dumt att dricka på sub, men hur mycket alkohol KAN man dricka för att det inte ska vara farligt, om man nu måste?

Helt sjukt att du lever människa, inte första gången du skriver om dina blandningar...

Jaja till saken,

Det går inte att säga en exakt mängd då det är olika för alla och olika gång till gång.
Men lycka till med ditt ryska rolet spel.
Citera
2010-12-12, 19:53
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic

Första gången jag subbade så drack jag ganska många Millenium starköl, säkert 5-6 stycken, och rökte en fet spliff på det, inte så smart men.. ja jag lever idag =)
Citera
2010-12-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfarfar
jag kör temgesic. har bara fått tag på det men har också bara handlat 1gång. gillar att de är små. små linor, enkelt att dosera. och bra krut i dem

Sub finns som 2mg också. Bara att krossa och dela på fyra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in