2010-12-11, 19:18
Bannlyst
Jag blir bara "normal" nft när jag tar sub. Känns ändå skönt när jag tar det. Det är lite som... att ta en cigg när man e beroende av nikotin. Det ger ingen nikokick som när man tjuvrökte som ung, men det känns bra, man känner sig fullständig igen.

Men det där gröngölingsruset är long gone tyvärr. Noddar fan ALDRIG. Beroende?

Men men... Jag har en fråga: När jag har tabletten under tungan så ska jag svälja det som liksom smälts va? Inte låta det vara kvar i munhålan? Då blir det ju tillslut en deciliter vätska i käften, vilket är lite jobbigt...

Har en under tungan nu och vartefter det produceras saliv/submix sväljer jag det. Tabletten ligger givetvis kvar , den sväljer jag inte.
Citera
2010-12-11, 19:26
Medlem
drog ca 16mg på 3 dagar i veckan och har inte rört det nu på 2dygn men är fortfarande bäng. svajar lite när jag går och det spänner skönt i huvudet och det snurrar när jag blundar lite.
sjukt najs känsla fortfarande.

hade premiären i veckan
Citera
2010-12-11, 20:14
Medlem
wsbs avatar
Fyfan vad illa jag mått hela dagen och spytt. Något opioidillamående som det här kommer jag inte ihåg att jag fått sedan i somras. Aldrig mer sub utan åksjuketabletter.

I början blev jag alltid illamående av både sub, oxy och kodein, men sedan jag fattade tycka för opioiderna (2 år sedan) har det bara varit suben. Någon som vet varför sub ger världens illamående men inte morfin???

Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Tycker ni Subutex och Subuxone skiljer sig rusmässigt och i så fall på vilket sätt?

Jag upplever att subutex ger ett renare och skönare rus, men det var väldigt länge sedan jag tog det, så jag är osäker på om det är någon skillnad. Är det någon skillnad, så lär det vara naloxonet som spökar.

Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Man behöver en specifik sticka för att kolla sub right? Likt Tramadol.

Jag testas för cannabis, amfetaminer, kokain, MDMA, tramadol, buprenorfin, metadon och opiater (morfin/heroin/kodein?). Har för mig att de kallar det för sjusticka, men förstår inte vad det namnet kommer från, eftersom det är 8 huvudsakliga substanser som ger utslag.
Citera
2010-12-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Jag blir bara "normal" nft när jag tar sub. Känns ändå skönt när jag tar det. Det är lite som... att ta en cigg när man e beroende av nikotin. Det ger ingen nikokick som när man tjuvrökte som ung, men det känns bra, man känner sig fullständig igen.

Men det där gröngölingsruset är long gone tyvärr. Noddar fan ALDRIG. Beroende?

Men men... Jag har en fråga: När jag har tabletten under tungan så ska jag svälja det som liksom smälts va? Inte låta det vara kvar i munhålan? Då blir det ju tillslut en deciliter vätska i käften, vilket är lite jobbigt...

Har en under tungan nu och vartefter det produceras saliv/submix sväljer jag det. Tabletten ligger givetvis kvar , den sväljer jag inte.

Adderar lite till mitt inlägg: Oooom jag blivit lite beroende... vad har jag att vänta då? Hur ser AT'n ut?

Andra frågan: Kan mixa subben med Lyrica, Xanor och Zopiklon? Inte allt samtidigt såklart, men ni förstår.
Citera
2010-12-11, 20:36
Bannlyst
Hur lång tid bör det ta för buprenorfinet att gå ur kroppen och inte visa på sticka efter intag på 8mg IV om man är helt clean innan?

Tog 16mg under tungan för några månader sedan och det visade i 9 dagar, hade hört 3-4 dagar så blev rätt ägd på det biten.

Tränar och är aktiv varje dag, är inte fet heller.
Citera
2010-12-11, 21:29
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Jag testas för cannabis, amfetaminer, kokain, MDMA, tramadol, buprenorfin, metadon och opiater (morfin/heroin/kodein?). Har för mig att de kallar det för sjusticka, men förstår inte vad det namnet kommer från, eftersom det är 8 huvudsakliga substanser som ger utslag.
Amfetamin och MDMA kanske räknas som samma substans då båda är (3,4-metylendioximetamfetamin)er?
Tebain borde också testas under Opiater, Buprenorfin är ett Tebainderivat, så Bupr. borde nästan också gå under Opiater då...?

Jag har antagligen helt åt helvete fel men ändå.
Citera
2010-12-11, 22:12
Bannlyst
Buprenotex andning!

tjena, har bara en kort fråga om hur det med andning..

Jag brukar glömma bort o andas rätt ofta faktiskt när jag noddar, tänkte bara checka läget hur det egentligen är om man somnar? andas kroppen automatiskt eller hur blir det?
Citera
2010-12-11, 22:19
Medlem
Nu är jag inte riktigt på det klara med vad "noddar" betyder, men käkar du benzo samtidigt som du går på heroin/opiater kan du få andningsdepression vilket är (som du ungefär beskriver) att man slutar andas. Farligt farligt!
Citera
2010-12-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus
Amfetamin och MDMA kanske räknas som samma substans då båda är (3,4-metylendioximetamfetamin)er?
Tebain borde också testas under Opiater, Buprenorfin är ett Tebainderivat, så Bupr. borde nästan också gå under Opiater då...?

Jag har antagligen helt åt helvete fel men ändå.

tror några opiater ger utslag på samma test.

btw. är fortfarande bäng efter 2dygn utan intag hoppas det håller isej
Citera
2010-12-11, 22:28
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Nu är jag inte riktigt på det klara med vad "noddar" betyder, men käkar du benzo samtidigt som du går på heroin/opiater kan du få andningsdepression vilket är (som du ungefär beskriver) att man slutar andas. Farligt farligt!
Noddar, är ett verb på svengelska som härstammar från det engelska ordet Nod,
vilket på Svenska betyder Nicka, när man Noddar så Nickar man alltså till och hamnar i ett drömmande stadie mellan sovande och vaken.

Andningsdepression kan man få på enbart Opioider också, hur skulle man annars kunna dö av en överdos?

Sålänge Du inte får andningsdepression så andas Du såklart, din frågeställningen är dock lite luddig så jag kanske inte gav dig svaret Du ville ha, ifall det är så får Du gärna omformulera frågan.
Citera
2010-12-11, 22:30
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfarfar
tror några opiater ger utslag på samma test.

btw. är fortfarande bäng efter 2dygn utan intag hoppas det håller isej
Utan återintag, tror jag du menar! He he
Citera
2010-12-11, 22:47
Avstängd
Hur är det med temgesic? Är det vanligare att få tag på en sub? Har blivit erbjuden sub 8 tidigare men tackade nej då jag senast tog så höftade jag 1mg och det blev helt enkelt för mycket. Tycker faktiskt att det är värt att pynta extra/mg för temgesic p.g.a doseringens enkelhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in