Citat:
Ursprungligen postat av erection
Injicera subutex igår runt 21:00. När kan jag ta en fix heroin idag ungefär? Har ca 70 mg tänkte ungefär ta en 1/3 av det.
Det är olika från person till person hur länge man måste vänta, om alls... men det är ju säkrast att vänta tills man börjar bli absig, om man nu tagit så man blir det. När ögonen börjar rinna och man gäspar oavbrutet... då kan man ta.
Jag skulle ha väntat i minst 1 dygn iaf... men jag skulle inte få full effekt av den andra opioiden då, skulle bara känna av den lite.
Om jag kunde så hade jag väntat i 2 dygn iaf. Sedan skulle jag inte stå ut längre.
Har man mycket av den andra opioiden så kan man ju börja ta redan innan det börjat funka, bara för att... och då känner man av den nya opioiden mer och mer för varje gång man tar. Jag brukar börja göra så efter ca 1 dygn, men på det viset slösar jag ju bort massor. Har jag väldigt lite av den andra opioiden så brukar jag iaf försöka vänta i ca 1½ dygn... men jag har inte full effekt av den nya opioiden då.
Men det är som sagt var så olika det där. Vissa drabbas inte av subens blockerande effekt. Man verkar komma undan med mer om man går på låga doser Sub eller om man inte tar det regelbundet.