2010-10-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Du ska känna det mycket tidigare om det ens kommer något när du tagit så lite/så kort tid.
Så där säger du bara för att va snäll

Snart är det dags för tvångströjan

Asså, det är lite dumt, ofta pratar man om så olika saker när det kommer till abstinens. Avtändning kan för mig vara influensasymtom, lätta kramper, rinnande näsa, lätt deprimerad och risig kista, men att man fortfarande är funktionsduglig, dvs kan gå och handla.
För andra är man totalt utslagen och ligger och skakar i ett hörn och kan inte utföra nåt förutom att spy och bajsa.

Jag har gjort det sistnämnda EN gång och jag kommer aldrig försätta mig i den sitsen igen, det var åtta år sen, så jag har fixat det bra tills nu.
Senast redigerad av SmileyCulture 2010-10-19 kl. 14:56.
Citera
2010-10-19, 18:57
Medlem
Håller på att tända av ifrån subutex!

Har ett långvarigt heroinmissbruk. Har brukat subutex 2-4 mg om dan i ca 10 v och är nu fjärde dagen jag varit ren ifrån det . Nu till saken använder mig lite smått av små mängder benso för den psykiska biten och ibland theralen när jag inte känner för att äta benso för vet vilket helvete man kan få av den skiten.

Röker ibland även cb på kvällen för att slappna av lite. Benson hjälper inte nämdevärt varken psykiskt eller fysiskt men är en lite hjälp på traven. Har nu bestämmt mig för att inte vara en fånge i mitt eget liv längre har verkligen fått nog. Har svårt att komma ihåg tidigare ats. Så undrar hur vida det är lugnt att använda små doser benso dessa dagar eller är det bara idiotiskt för det skulle kunna leda till kors avtändningar har inte använt mycket benso under tiden jag varit på suben. Någon kunnig som kan svara på hur lång tid jag kan förvänta mig psykisk och fysisk avtändning samt om jag förmodligen gått igenom det värsta? då dom senaste dagarna varit ett rent helvete klättrat på väggarna osv..

Alla svar uppskattas ifrån KUNNIGA PERSONER INOM OMRÅDET. Är nyreggad här och har märkt att det finns en hel del kunniga personer samt en stor drös med 15 åringar som är på dagisnivå som saboterar forumet. / Mvh Morph
Citera
2010-10-19, 19:09
Medlem
masterior26s avatar
Det fysiska kommer ju bara bli bättre nu efter 4 dagar men sub avtändning är längre än vad heroin är, jag klarade mig 1 månad som längst när jag gick av heroin och efter den månaden mådde jag fortfarande dåligt som fan psykiskt men det varierar nog från person till person. Benso hjälpte mig bra mot det psykiska men du ska ju ta det lugnt med det också så du inte fastnar för det, ta så låga doser du kan bara i 2-3 veckor tills du börjar bli bra så ska det nog bli bra sen. du kan ju trappa ner benson sen sakta så du inte bara slutar tvärt.
Citera
2010-10-19, 19:58
Medlem
sgeddingagglis avatar
Såvitt jag kan bedöma vore det bästa om du tog en sub-behandlig asap. Jag har gjort två försök, på vardera 8 månader att sluta utan och den tiden var bortkastad skräptid. AT:n stannade på en ganska hög nivå. De värsta symtomen går över på en vecka, men en del stannar kvar. Jag frös alltid, magen funkade inte, tänkte trögt och långsamt, ingen associationsförmåga. Kunde inte uppfatta humor och ironi. Kort sagt, med opiater så förstör man hjärnan på ett sätt så att man aldrig mer kommer att kunna vara utan det. All forskning visar att subutex livet ut är vad man måste räkna med. Jag har behandlats snart ett år ett det har varit ett helt fantastiskt år. Har inte och nu och har inte heller under den här tiden haft något sug efter opiater. Jag har 20 mg/dag. Så svaret är: De absolut värsta symtomen, som svettningarna och diarreerna är borta efter en vecka, men en del går aldrig bort, så subutexen får man räkna med att ha livet ut.
Citera
2010-10-19, 20:18
Bannlyst
Hej tog sub förut i morse kanske 1mg och nu har jag käkat 3st 3mg ikto och 1 xanor 2mg stav.
Skulle det vara farligt att dra en lina sub sen?
Har lite tolerans.

Edit: tog förövrigt 30mg sobril nu med.
Senast redigerad av Liveurlife 2010-10-19 kl. 20:26.
Citera
2010-10-19, 21:32
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveurlife
Hej tog sub förut i morse kanske 1mg och nu har jag käkat 3st 3mg ikto och 1 xanor 2mg stav.
Skulle det vara farligt att dra en lina sub sen?
Har lite tolerans.

Edit: tog förövrigt 30mg sobril nu med.
Jag hade nog inte tagit mer sub om du har så mycket BZP i dig. Det du tog i morses är fortfarande i blodet liksom. Bara det är en risk. Att du sen tar 30mg oxazepam också gör saken ännu mer riskfylld. Hade du inte tagit det så hade det vart mer lugnt.
Citera
2010-10-19, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Jag hade nog inte tagit mer sub om du har så mycket BZP i dig. Det du tog i morses är fortfarande i blodet liksom. Bara det är en risk. Att du sen tar 30mg oxazepam också gör saken ännu mer riskfylld. Hade du inte tagit det så hade det vart mer lugnt.
Jag får hålla mig vaken helt enkelt!
Du tänkte på andningsdeppen eller?
Hur länge sitter subben i egnetligen?

Edit: alltså när kan jag lägga mig och sova? om några timmar skulle det vara lungt? vid 4-5 tiden inatt?
Citera
2010-10-19, 22:06
Bannlyst
blörjar bli sömnig kan jqag lägga mig och sova någon timme? sätter alarm på mobilen.
snabbt svar uppskattas!
Citera
2010-10-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
blörjar bli sömnig kan jqag lägga mig och sova någon timme? sätter alarm på mobilen.
snabbt svar uppskattas!
snälla svara!!!!!!!
Citera
2010-10-20, 01:12
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
snälla svara!!!!!!!

Du tog 1mg tidigt imorses? Absolut inget mer flrutom pixen? Isåfall borde det helt kalrt vara lugnt. Kan inte tänka mig att det blir andningsdepp p ådet, men TA INGEN MER SUB på ett dygn minst. Stora doser kloanzepam kan sitta i länge som du säkert vet

Ta hand om dig!
Citera
2010-10-20, 03:30
Medlem
Hur är tillgången och priset på västkusten? Någon med erfarenhet?
Citera
2010-10-20, 12:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tjena!

Har tagit en halv mg - en mg Suboxone kl kvart i elva idag. När kan jag ta Kodein? Om några dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in