2008-08-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Själv efter opi intag så vill jag må gott å bli lite kreativ, nodda e ju inte kul alla ggr man tar opi, visst.....kan d va nice nånggn, men ja föredrar att hitta på saker på opiruset ....tar jag benzo till opi så mår jag som en kung, (temmar , sub, (tradolan första kvällen), sen på Dexofen som jag gillar att blanda med benzo.

Var det inte dexofen som var väldigt farligt att blanda med alkohol.
Hur går det med benso då?

Nemesis1
Ja det känner jag redan nu med bara sub i kroppen, att om jag lägger mig och ska bara nodda i 20 min.
Så blir det 20min till för det gick så fort och sen vidare..
Till slut så har man noddat bort hela ruset/drogen.
Vilket inte är vad jag vill lägga pengar på.

Jag ska kolla upp röka+sub.
Schyst röka får det bli + sub. Det lär nog göra susen..

(allt sker förstås i en galnings fantasi)
Citera
2008-08-24, 17:35
Medlem
tem04s avatar
Dex går skit bra att blanda med Benzo!

Citat:
Ursprungligen postat av Dennix

Nemesis1
Ja det känner jag redan nu med bara sub i kroppen, att om jag lägger mig och ska bara nodda i 20 min.

Men inte med alkohol.....man blir bara "knepig"....men på Benzo mår man braaaaa!!
Citera
2008-08-24, 17:38
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Oj vad mina ögonlock är tunga...Detta inlägg tog minst 20 min att skriva.

Dolcontina
Nu är ju du kvinna så det där med färger osv spelar säkert en stor roll för dig
Jag har bara en fickkniv samt ett rör som verktyg.
Eventuellt används mortel + skedar ibland.
Angående ett magiskt tak. Du kanske menar att om man har vissa psykiska problem.
Att man då på skulle neutraliseras på vissa doser/droger?

Jag vill veta alla era små knep för att få ett bättre rus.
Ni som t.ex. boostar med benso funkar det bra eller blir man för noddig?
Mmmm... Kanske därför jag bryr mig om färgen på röret Fast ingen av mina kvinnliga vänner (2 st) =) bryr sig... Dom kör bara med cd-fodral också... knepiga (Fast detta gällde väl egentligen den andra tråden antar jag... där jag skrev om mina älskade snortverktyg) =)

Angående det magiska taket... Nej då, menade inget psykiskt problem. Det var han jag svarade som trodde att han hade ett tak där ruset försvann... om han tog mer än taket så tappade han ruset han redan hade... om jag fattade frågan rätt vill säga. Det jag tyckte var konstigt & kallade det då för "magiskt tak" För jag vet egentligen inte hur det fungerar, har aldrig varit med om något sådant... men jag vet ju inte allt om Opi =) Annars är ett tak för mig där man inte längre kan få någon effekt av drogen... inte att man tappar ett redan aktivt rus.

Så för mig låter det som magi =)

Det enda knep jag testat är att blanda Sub med vin, Dexo, Oxy, Tram & Kodein. Det jag tycker funkar bäst är Tram i kombo med Sub, men det är Tramet som blir boostat... iaf för mig. Jag är inte så förtjust i Tram så detta gör jag bara i nödfall då jag iaf inte skulle få ut något av Suben.

Dexo var ingen bra idé för mig... senast igår gjorde jag det. Blev ännu konstigare av Dexon än jag normalt blir & för första gången någonsin så tyckte jag att jag kände av det negativa av att blanda andra Opi med Sub. Jag har alltid kunnat göra det, men igår med Dexo så tyckte jag att jag fick abstinens av det... tills Dexon slog på (flera timmar senare) & jag blev konstig Jag känner mig faktiskt absig idag också så jag vet inte om det var Dexon/Sub som orsakade det eller om det är för att jag får snåla med Suben.

Blandar jag med lite vin händer det inget, men det är nog för att jag dricker så himla lite. Kanske att jag känner mig pyttelite lullig av det lilla vinet. Men min kompis säger att hon inte blir full om hon tagit Sub & dricker... så jag vet inte.

Jag har inga bättre knep när det gäller Sub. Mina knep handlar mest om Kodein och hur man får ut så mycket som möjligt av dom.

Andra saker, som Benso blandar jag aldrig eftersom jag inte ens äter Benso som det är =) Har aldrig gillat det. Bytte till mig 10 mg Stes igår som jag ska ge en kompis när hon mår dåligt... mår hon inte dåligt mer så kanske jag kan testa det med Sub någon gång när jag har lite.
Citera
2008-08-24, 17:42
Medlem
Frågar igen
tagit ca 4mg bupren dagligen i 3-4 månader, finns det någon godsinnad själ här på forat som skulle kunna bidraga med en mer eller mindre kvalificerad gissning gällande hur länge buprenets opi-blockad kan tänkas bestå? Alla förslag är hjärtligt välkoman - vore MYCKET tacksam för svar. Egna erfarenheter, teoretiska gissningar; allt är välkommet.
Tack på förhand =)
Citera
2008-08-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nall0ts
Frågar igen
tagit ca 4mg bupren dagligen i 3-4 månader, finns det någon godsinnad själ här på forat som skulle kunna bidraga med en mer eller mindre kvalificerad gissning gällande hur länge buprenets opi-blockad kan tänkas bestå? Alla förslag är hjärtligt välkoman - vore MYCKET tacksam för svar. Egna erfarenheter, teoretiska gissningar; allt är välkommet.
Tack på förhand =)

Max tre dagar, sen kan du köra på riktiga opiater om du vill.
Citera
2008-08-24, 18:12
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nall0ts
Frågar igen
Tack på förhand =)
har inte tid att leta just nu, men snubblade över detta iaf...

Frågan av AntiAlias - "Hur lång tid efter sub-intag kan man ta horse igen? Vet att man kan ta sig igenom barriären ändå om man har mycket men man är ju inte gjord av heroin precis..."

Grand Fractale svarar - "Tycker det borde gå minst 36 timmar efter senaste subintag, men sen handlar det ju oxo om doseringen. Åt båda hållen.. Men under 30 timmar är bara ett slöseri med pengar. Värre är det ju åt andra hållet. Att ta sub efter en liten smackpanna.. Kan bli så jävla kall o dålig.. Som ett ufo"

Sedan svarar Dennix - "Nu har jag ingen erfarenhet när det gäller smack efter sub.
Men när det gäller lättare opi som t.ex. kodein så känns det som att man måste vänta längre än 36h.
Kan kanske vara personligt.
Jag skulle tro att ju starkare opi desto mindre väntan.
Men som ovanstående skrev så vänta minst 36h"

Jag har någon gång sett förslaget 1 vecka t.o.m. har man hållit på länge kanske man måste vänta längre? Ingen aning... Jag har aldrig slagit i mig något alls och kan blanda med Sub. Vet inte vad det beror på... Om det är doserna eller om det beror på mitt nasala intag. Men jag skulle inte gå efter mina erfarenheter om jag var någon annan Det ska ju inte funka egentligen... så... hmm.

Prova sök lite här... Skrivs ganska ofta om det. har du kollat Faq här på sida 1? Kanske står det där?
Edit - Klippte, klistrade & trixade med svaret... så du hade redan fått svar
Citera
2008-08-24, 18:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Nemesis1

Röka är faktiskt en bättre kombination än bensodiazepiner, eftersom röka faktiskt får tiden att gå långsammare istället för snabbare... Fast många blir ju slöa av röka också, vilket gör att de kan nodda ändå... Men det gäller helt enkelt att hålla sig aktiv under ruset, då noddar man ju inte... Om man sen vill röka eller inte så är det nog mest en smaksak som beror på hur mycket man tycker om cannabis...

Sen så ser ju många noddandet som poängen med opioider men det går ju faktiskt att kombinera så att man först är aktiv och sen noddar mot slutet av ruset så får man både ha kakan och äta kakan... Och så går det förstås att ta en snabb nodd som man inte kan hålla på med hur länge som helst, t.ex. kan man sätta en veckarklocka att ringa i andra sidan rummet eller t.ex. nodda medan man åker tåg, bil, buss eller flyg (om man åker tåg eller buss skall man dock se till att man har en kompis som väcker en så man inte hamnar av på helt fel hållplats!)...

(detta är förövrigt också bara hämtat ur en galnings fantasi!)
Citera
2008-08-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Röka är faktiskt en bättre kombination än bensodiazepiner, eftersom röka faktiskt får tiden att gå långsammare istället för snabbare... Fast många blir ju slöa av röka också, vilket gör att de kan nodda ändå... Men det gäller helt enkelt att hålla sig aktiv under ruset, då noddar man ju inte... Om man sen vill röka eller inte så är det nog mest en smaksak som beror på hur mycket man tycker om cannabis...

Sen så ser ju många noddandet som poängen med opioider men det går ju faktiskt att kombinera så att man först är aktiv och sen noddar mot slutet av ruset så får man både ha kakan och äta kakan... Och så går det förstås att ta en snabb nodd som man inte kan hålla på med hur länge som helst, t.ex. kan man sätta en veckarklocka att ringa i andra sidan rummet eller t.ex. nodda medan man åker tåg, bil, buss eller flyg (om man åker tåg eller buss skall man dock se till att man har en kompis som väcker en så man inte hamnar av på helt fel hållplats!)...

(detta är förövrigt också bara hämtat ur en galnings fantasi!)

Jag brukar sätta mobilen på ringning så att jag kan ta en stunds noddande, ungefär som en powernap.
För att därefter få mer energi och göra något annat.

Sub-ruset är ju annars bra då det håller i sig så länge.
Detta gör att man som du skriver både kan vara aktiv och kreativ eller tvärtom nodda för hela slanten.
Det finns tid för det mesta.
Sen så kan det vara skönt att nodda om man får fina drömmar.
Men det är inte alltid som jag får det.
Men när man hamnar i en annan värld och verkligen befinner sig där då är det fint med noddning.

Många aktiva här på forumet idag. Är det kanske supersöndag?
Citera
2008-08-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Max tre dagar, sen kan du köra på riktiga opiater om du vill.

Max tre dagar brukar vara gällande vid enstaka bruk, men vid längre tids bruk och dosökning - är du säker?

Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
har inte tid att leta just nu, men snubblade över detta iaf...

Frågan av AntiAlias - "Hur lång tid efter sub-intag kan man ta horse igen? Vet att man kan ta sig igenom barriären ändå om man har mycket men man är ju inte gjord av heroin precis..."

Grand Fractale svarar - "Tycker det borde gå minst 36 timmar efter senaste subintag, men sen handlar det ju oxo om doseringen. Åt båda hållen.. Men under 30 timmar är bara ett slöseri med pengar. Värre är det ju åt andra hållet. Att ta sub efter en liten smackpanna.. Kan bli så jävla kall o dålig.. Som ett ufo"

Sedan svarar Dennix - "Nu har jag ingen erfarenhet när det gäller smack efter sub.
Men när det gäller lättare opi som t.ex. kodein så känns det som att man måste vänta längre än 36h.
Kan kanske vara personligt.
Jag skulle tro att ju starkare opi desto mindre väntan.
Men som ovanstående skrev så vänta minst 36h"

Jag har någon gång sett förslaget 1 vecka t.o.m. har man hållit på länge kanske man måste vänta längre? Ingen aning... Jag har aldrig slagit i mig något alls och kan blanda med Sub. Vet inte vad det beror på... Om det är doserna eller om det beror på mitt nasala intag. Men jag skulle inte gå efter mina erfarenheter om jag var någon annan Det ska ju inte funka egentligen... så... hmm.

Prova sök lite här... Skrivs ganska ofta om det. har du kollat Faq här på sida 1? Kanske står det där?
Edit - Klippte, klistrade & trixade med svaret... så du hade redan fått svar

Tänkte just på hepatiskt lagring o sådant - minns inte om det förekommer vid buprenbruk, men om det gör det, så tar det ju längre tid för blockeringen att hävas efter längre tids bruk.. och även om 4mg dagligen inte är några jättemängder, så är det ändå 4 månader det är tal om.. om det finns någon annan med synpunkter på ämnet så de väldigt välkomna, och tack så mkt för dem jag fått hittils.
Citera
2008-08-24, 20:35
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Q: Vad är skillnaden på dessa olika former?
A: Subutex och Suboxone är tabletter designade för att smälta under tungan (sublingualt) på patienten, så att buprenorfinet tas upp av munslemhinnorna. Subutex består av endast buprenorfin, medan Suboxone också innehåller naloxon. Naloxon har också blockerande effekter och är till för att hindra folk från att få rus av Suboxone. Detta funkar dock inte särskilt bra; det går fortfarande att bli hög på Suboxone.

Går det lika bra att bli hög på suboxone som på subutex?
Citera
2008-08-24, 20:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Går det lika bra att bli hög på suboxone som på subutex?
Inte om du frågar mig... (Och ganska många andra). Jag blev inte frisk på min oxone. Litar inte ett dugg på Naloxon...

Vissa hävdar motsatsen...
Citera
2008-08-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Inte om du frågar mig... (Och ganska många andra). Jag blev inte frisk på min oxone. Litar inte ett dugg på Naloxon...

Vissa hävdar motsatsen...

Jag blir hög på suboxone. Så visst funkar det.
Jag tar det nasalt.
Nu är mitt slut men jag får bra priser på suboxone så jag kommer köra på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in