Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Tyckte mig läsa på första sidan att Subutex är smärtstillande. Om man nu vill testa det i smärtlindringssyfte och inget annat, vad är en bra nybörjardos då?
Jag frågade efter nybörjardos här första gången jag skulle... Fick tipset 1 mg... Jag är pytteliten, 1,57 lång 35½ kg just nu, och kände att en normal nybörjardos förmodligen skulle vara för mycket för mig... Någon föreslog 0,5 mg pga av min storlek. Det blev lite, lite för mycket för mig =) jag är ju också väldigt mottaglig för alla Opi.
Gången efter tog jag bara hälften av första gången vilket blev perfekt. Nu ligger jag på 0,5-1 mg/dos. Mer än det skulle jag inte må bra på.
Jag krossade den i en liten skål. Tabletten "exploderar" lätt så jag lade ett papper över som jag gjorde hål i så jag fick ner en tesked att krossa med. Sedan delar & delar jag. Lägger doserna i små kapslar (huvudvärkstabletter jag inte anv.) som jag förvarar i en dosett. Nu krossar jag genom att lägga tabletten i en sådan måttskopa. Har två likadana som är perfekt kupade... matskedsmåttet. Eftersom dom är lika stora så flyger inget ut.
En bra snortgrej, tycker jag då, är att klippa itu ett litet festis-sugrör. Jag gillar det inte... men det går ju tydligen inte att ta det på något bättre sätt.
Lägger till: Som mqa sa... Andas in det försiktigt. I början känner man väldigt väl när man drar för hårt. Man känner hur det går ned i lungorna typ... Man kan börja hosta. Bra att ha lite läsk bredvid sig. Betonar väldigt försiktigt =)