2010-11-15, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Ingen som kan svara på detta? hade också behövt veta halveringstiden på det
https://www.flashback.org/t731134
Citera
2010-11-15, 08:19
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Skapade en tråd som infogades här angående hur just du snortar i dig sub. Några svarade men denna tråd expanderar så fort att det är svårt att hålla reda på svaren.

Tänkte därför göra ett nytt försök med en enkel bild jag snabbt fixa med paint. Rekommenderar att du maximerar bilden.

-> http://img245.imageshack.us/f/nsa.gif/

Av alternativ 1 & 2 välj det som är närmast med hur långt upp du trycker in röret och på den tredje bilden välj vart majoriteten av pulvret ska hamna för bäst upptag/effekt?

Svart = Den mjuka delen av näsan
Röd = Näsbenet
Grå = In djupt i gångarna (oftast hit det hamnar när det också rinner ner i halsen)

Hoppas ni orkar svara och ber om ursäkt för att jag inte kommenterat dom svar ni gav.

Haha sjukaste någonsin!

Du sätter ju röret precis vid ingången till näsan, kan man kalla det näshålet(?).. sen andas du in genom näsan lätt, precis som ett lätt andetag genom näsan.

Alternativ 1 är det rätta alternativet. Alternativ 2 är bara sjukt. Samt grått område, kanske lite rött också.

Har du aldrig snortat någonting tidigare? Om du har, så gör som man alltid gör, om inte, så vet du nu hur det går till.
Citera
2010-11-15, 12:11
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisrow
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Man brukar säga att det tar 1 timme innan suben har slagt på helt, när man administrerar nasalt.

Är det för Buprenorfin i sig själv och som subutex? för det tar väl betydligt längre tid för suboxone att slå helt då nalax.... som jag förstår det stoppar effekten av buprenofrin i början ( så att IV inte ska ha någon mening)? så hur lång tid skulle det ta för suboxone? Och är då ruslängden längre på oxone eller kortare, längre då det slår senare, eller kortare då kroppen redan kan bekämpa buprenorfinet även fast det inte slagigt?

Nej, suboxone slår lika snabbt nasalt, räkna med en timme. Naloxonet har bara effekt i en halvtimme. Det går dock att slå i sig suboxone också, har själv provat, fungerade bra. Föredrar dock vanliga subutex. Ruslängden är likadan. Vissa upplever sämre effekt av suboxone än av subutex, men jag har aldrig märkt av detta.
Citera
2010-11-15, 16:49
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Haha sjukaste någonsin!

Du sätter ju röret precis vid ingången till näsan, kan man kalla det näshålet(?).. sen andas du in genom näsan lätt, precis som ett lätt andetag genom näsan.

Alternativ 1 är det rätta alternativet. Alternativ 2 är bara sjukt. Samt grått område, kanske lite rött också.

Har du aldrig snortat någonting tidigare? Om du har, så gör som man alltid gör, om inte, så vet du nu hur det går till.

Tackar för bidraget

Så du anser att pulvret ska hamna i den mjuka delen av näsan, från öppningen tills du når näsbenet? Tänkt från insidan av näsan inte utsidan.

Rinner det någonsin ner i svalget på dig när du snortar sub? Hur stora linor snortar du (mg)?

Yes har snortat sub ett tag nu och märker att nästan alla drar i sig det på olika sätt när det gäller just hur långt upp dom stoppar röret samt hur hårt och snabbt dom andas in. Nästan alla (8/10) säger också att det alltid rinner åtminstone lite ner i halsen när dom drar i sig.

Är därför nyfiken på vart i näsan och dess gångar subben ska hamna för bäst effekt samt hur man får det dit, ungefär. Må låta konstigt, irrelevant och oviktigt men är ändå intresserad då man får olika svar från olika människor.

Kanske någon kunnig i det rent fysiska om hur näsan och dess gångar fungerar som kan förklara vart, med hjälp av min bild, pulvret ska hamna för att bäst effekt?
Senast redigerad av The Philosopher 2010-11-15 kl. 17:09.
Citera
2010-11-15, 17:00
Medlem
furis avatar
Subutex och suboxone tycker jag är exakt lika dant fattar inte varför folk alltid tjata om att Subutex ska vara bättre.. Suboxone smakar ju absolut godare också! Sub öht är jäävligt underskattat tycker jag, sub + ikto är ju de bästa som finns
Citera
2010-11-16, 01:21
Medlem
knoxahs avatar
Jag har nu sökt och sökt, men inte funnit några konkreta svar.

Så kort och gott, vilken biotillgänglighet ger mest? Rektalt? Nasal? IV är uteslutet tyvärr. Gärna fakta som stöder det ni säger också.
Citera
2010-11-16, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jag har nu sökt och sökt, men inte funnit några konkreta svar.

Så kort och gott, vilken biotillgänglighet ger mest? Rektalt? Nasal? IV är uteslutet tyvärr. Gärna fakta som stöder det ni säger också.
Nasalt lägger jag min röst på annars finns google.
Där hittar du ALLT.

Annars skulle ju du se i tråden att alla tar det rektalt eller hur?

MVH
Citera
2010-11-16, 02:08
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsoluteXanor
Nasalt lägger jag min röst på annars finns google.
Där hittar du ALLT.

Annars skulle ju du se i tråden att alla tar det rektalt eller hur?

MVH

Det är många som är rädda för just rövpumpningen, men jag har för att mig att rektum är som en enda stor näsa med alla slemhinnor där.

Suboxone handlar det om i det här fallet. Jag provar snorta (andas in) två mg och sen jämför jag med två mg rektalt då.
Citera
2010-11-16, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Det är många som är rädda för just rövpumpningen, men jag har för att mig att rektum är som en enda stor näsa med alla slemhinnor där.

Suboxone handlar det om i det här fallet. Jag provar snorta (andas in) två mg och sen jämför jag med två mg rektalt då.
Gör som du vill, återkom helst.

alltså uppdatera.
Citera
2010-11-16, 02:44
Medlem
Krehs avatar
Skulle man inte kunna trycka upp pillret i röven, istället för att skjuta det i röven?
Citera
2010-11-16, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Skulle man inte kunna trycka upp pillret i röven, istället för att skjuta det i röven?
Jag tror det, JA.
Men inte helt säker men klart man måste kunna.

Men bättre att skjuta upp det isåfall.

Annars kan du likaväl snorta det.
Citera
2010-11-16, 04:54
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsoluteXanor
Gör som du vill, återkom helst.

alltså uppdatera.

Om jag kommer ihåg det så gör jag det.
Citera