Citat:
Ursprungligen postat av trocaderos
hmms okej ja borde kunna besvara det mesta grundar svaren på ett antal subutex och även metadon behandlingar sen ca 10år tillbaka i olika omgångar och tre o9lika städer
Okej. Jag har haft tankar på att flytta härifrån, till sthlm, då jag är uppväxt där.
En överflyttning inom programmet skulle alltså gå direkt, jag skulle inte behöva sitta och vänta ett år på en ny bedömning osv?
Citat:
ang om att hämta varje dag , för var dem slappare på detta men sen gick socialstyrelsen in med ett obligatoriskt krav på att samtliga patienter i substitionsbehandling ska hämta i 6mån även helgmottagning
i mitt nuvarande program fick jag en dag ledig innan pga att mitt arbete kräver det , i förra proggrammet hade ja inte fått en dag ledigt om vad som en varit på spel . som generel regel kan man säga att det är väldigt ovanligt att du får ledigt regelbundet men någon tillfällig dag här o där brukar man kunna slippa.
Oj, det var drygt. Man måste alltså komma varje dag måndag till söndag, i sex månader?
Citat:
ang dina chanser o komma in , dels ska soc godkänna sen är ansvarige läkare inom proggrammet du ska gå i som har mest o bestämma .
det inte troligt att du kommer få någon benzo utskrivet det är förbjudet med blandmissbruk/benzo någon gång gör läkare ett undantag o det i extremfall har man varit beroende av det lär det verkligen inte öka dina chanser.
Det är redan godkänt hos soc som jag förstått det och en överläkare har skickat remiss till subutexprogrammet, efter jag var på avgiftningen.
Jag har aldrig varit beroende av benso, innan jag fick det på recept, nu är jag dessutom i så dåligt psykiskt skick att jag inte kan sluta med benso.
Jag kan sluta med benso egentligen, för jag ligger på så låga doser.
Men jag mår för dåligt, så det går liksom inte. Även om jag tar subutex istället för benso så går det liksom inte, har GAD ihop med "panikångest med psykotiska inslag". Har testat alla SSRI/SNRI fass har utom två. Testat stratera, concerta, ritalin och metamina mot min ADHD. Har även testat en rad diverse neuroleptika och diverse annat skräp såsom lyrica, lergigan, atarax, theralen osv.
Nu står jag på xanor depot, för läkarna vet inte vad dom ska göra med mig. Har väntat på KBT i tre år och antar att om jag börjar i subutexprogrammet så lär jag inte få gå på KBT samtidigt, eftersom vad jag minns så ska man ha varit "helt ren" i tre månader innan KBT kan påbörjas.
Men "helt ren" så tänker jag inte klart eftersom jag tror hela världen är mot mig och allt är kulisser osv (jag har skrivit en tråd om det, om du orkar läsa. jag är helt seriös. är förmodligen schizofren/psykotisk, men i någorlunda kontrollerad grad).
Med det sagt så menar jag alltså att en KBT där jag varit ren i tre månader skulle inte fungera.
Mitt rekord utan buprenorfin är sex dagar och mitt rekord utan benso är en helg och då käkade jag 100 theralen, så jag sov ganska gott.
Så, kort sagt, jag kommer inte kunna sluta med benso innan något nytt mirakelpiller kommit alternativt att jag svarar väldigt bra på KBT, vilket jag dock tror att jag kommer göra (har under en avgiftning fått pröva på några övningar).
Citat:
JA du får gå dit varje dag som skrev innan men nej du pissar oftast inte varje dag utan mån ons fre
och oftast inte alls på helgmottagning, bor du i sthlm får du troligtvis blåsa på helgern =inga vilda fester
Det är inga problem.
Jag hatar alkohol och dricker på sin höjd 5 gånger per år. Om ens det.
Brukar ta några öl på julafton och midsommar.
Citat:
dosen brukar vara standard 16mg ialf för de ja känner och kan höja till 24 men tank då på att jag o de ja känner har haft ett tidigare IV bruk av varor under många år . lättare bruk brukar kunna ge mindre dos
ang uppdelning av dosen ja du skulle kanske kunna gå ditt på morgonen och sen en gång till på eftermiddagen så nej ingen extra inkomst för dig
du får ta dosen där de tittar på och du får sitta kvar en stund typ 5-10min så du inte kan spotta ut den (nej nej nej du kommer inte kunna tjäna pengar första 6mån

) säger du vilken stad som gäller
kan berätta om du får den krossad i småbitar dessutom så nä inga påsar i handen inte .
Okej. Ja, ang IV och varor så vill jag inte skriva om det öppet i tråden, PMa så kan jag berätta mer.
Ja, det är ju inget lättare bruk det handlar om tyvärr, däremot skulle jag klara mig på 12mg, men kanske lika bra att ta 16mg "bara för att". Jag antar att avisen på 12mg och 16mg är exakt likadan.
Tycker den är likadan på 8mg till 0 och 12mg till 0 så.
Är inte intresserad av någon extra inkomst, vill bara bli frisk och må så bra som jag gjorde dom två veckorna jag fick sub av läkaren. Kände mig fri när man slapp allt jävla driftande och jagande hela tiden. Allt var verkligen på toppen, och det är anledningen att jag söker.
Anledningen till att jag vill ha på eftermiddagen/kvällen är att jag börjar bli sjuk framåt natten om jag bara tar på morgonen, jättekonstigt, jag vet, men har fått remiss för att kolla upp om jag metaboliserar medicinerna för snabbt flera gånger, dock aldrig varit och kollat pga diverse anledningar.
Som exempel så kan jag ta 2mg xanor depot när jag vaknar 08.00 på morgonen, somnar om vid 09.00 och vaknar 12.00 av panikångest. Läkarna vet detta då dom upplevt det inne på avgiftningen flera gånger. Men isåfall väljer jag nog hellre 16mg direkt på morgonen (istället för 12) än att behöva åka in två gånger per dag, varje dag, i sex månader. För tar jag lite mer än jag behöver, så kanske jag inte blir sjuk framåt kvällen/natten och den halvtimmen det tar för mig på morgonen att åka får man väl stå ut helt enkelt. Eller köpa svart och ha en minibit att ta varje morgon, ja, på något sätt löser det väl sig antar jag.
Gick du med i programmet för att du ville sälja? Du poängterar så mycket att det inte blir någon extrainkomst för mig. Det är absolut inte därför jag söker in.
Jag kommer bli miljonär mer eller mindre bara på att slippa handla för 600kr om dagen.
Citat:
tog mig allt ifårn 3år att komma in(mindre stad) till direkt när ja frågade (sthlm)
kan tillägga då att i mitt fall är det enklare att komma in då ja redan varit där innan +bakrund och en lååååång skötsamhet med endast mindre peroider av återfall o tunga sådana dessutom då ser dem mer anl att gå in direkt o rädda upp ett till + är om man har ett arbete det har alltid hjälpt mig.
vill du ha 12mg istället för 16 bryter dem bara en 8 i mitten eller som du skrev innan 2+2+8 absolut inga problem .
skriver du vilken stad det gäller kan ja "kanske" precisera lite ytterligare detta är genereltsett hur det går till men någon bonnhåla i sviskonpåle kommun har säkert undantag .
Okej, men hur var det absolut första gången? Hur lång tid tog det då, från att du var där på bedömning tills du fick börja? Började du med sub eller meta?
Jobb har jag inget, är långtidssjukskriven men planerar att börja jobba till sommaren trots att läkarna inte vill att jag ska jobba innan jag löst mina psykiska problem.
Jag har dock jobbat och jobbade innan jag blev sjukskriven, är även välkommen tillbaka till mitt förra jobb när jag vill, om det spelar någon roll?
Jag funderar dock på att börja plugga antingen nu till hösten eller efter nyår, det jag vill bli skulle ta mig lite drygt 8 år i studier, så är väl dags att börja.
Utan att säga var jag bor, så kan jag säga att det är Uppsalas program jag sökt till.
Vad tror du om min tidsplan då, att vara helt ren inom ett år?
Har hört att genomsnittstiden i programmet är fyra år... Kan det verkligen stämma att det är så lågt?
Anledningen till att jag väntat så länge med att söka (min förra läkare pushade mig mycket med att söka) är att det känns som att när man väl är inne i programmet så kommer man vara det förevigt, och jag trivs inte jättemycket med buprenorfinpåverkan längre. Det har satt sig på ögonen och även vänster hjärnhalva har blivit fucked.
Uppskattar ditt svar enormt mycket, tack!
/Fordie