2010-11-16, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Om jag kommer ihåg det så gör jag det.
Asså, du har inte gjort det än =) ?
Citera
2010-11-16, 11:02
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Subutex och suboxone tycker jag är exakt lika dant fattar inte varför folk alltid tjata om att Subutex ska vara bättre.. Suboxone smakar ju absolut godare också! Sub öht är jäävligt underskattat tycker jag, sub + ikto är ju de bästa som finns
Det är en jävla skillnad 1 st 8mgare subuxone fungerar som en halv subutex.
Citera
2010-11-16, 11:17
Bannlyst
Subutex i Växjö, frågetecken

Malmö, Göteborg och Stockholm har sina "hak" (Sistnämnda stad har Plattan, tex). Var i stan hänger folket med Subutex? Finns det ens "program" i Växjö?

Nån som är bevandrad i stan och kan höra av sig i ämnet?
Citera
2010-11-16, 13:11
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsoluteXanor
Asså, du har inte gjort det än =) ?

Nej, inte än, väntar till helgen. "Den som väntar något gått väntar aldrig för länge" eller hur det fjantiga ramsan går, "den som väntar på något gott väntar oftast för länge" är du egentligen.
Citera
2010-11-16, 15:25
Medlem
advocate vad heter du nu för tiden? jurist eller?
Citera
2010-11-16, 16:41
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsoluteXanor
Jag tror det, JA.
Men inte helt säker men klart man måste kunna.

Men bättre att skjuta upp det isåfall.

Annars kan du likaväl snorta det.

Så du tror att en 8a i röven är jämställt med en 8a i näsan?
Citera
2010-11-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Så du tror att en 8a i röven är jämställt med en 8a i näsan?
provade att stoppa in en oxy i röven rekomenderar inte detta efter cirka en timma ploppade den ut så man får lösa dom först och trycka in dom med pump sub borde funka bättre har gjort det med men minns inte riktigt resultatet
Citera
2010-11-16, 17:53
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benben
provade att stoppa in en oxy i röven rekomenderar inte detta efter cirka en timma ploppade den ut så man får lösa dom först och trycka in dom med pump sub borde funka bättre har gjort det med men minns inte riktigt resultatet
Du var väl helt enkelt för slapp?
Citera
2010-11-16, 18:25
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Du var väl helt enkelt för slapp?

Och extremt torr, om en sub 8a "ploppade ut" efter en timme i hans ändtarm.
Citera
2010-11-16, 19:15
Medlem
Skäggbiffs avatar
Ja jag anser att det ska in i näsan, upp i bihålorna där det i princip bara är slemhinnor. Subutex rinner aldrig ner i svalget på mig faktiskt. Tjack & Kola tex gör alltid det men där drar jag mindre kontrollerat o bara snortar i mig det, med sub tar jag det väldigt långsamt just för att biotillgängligheten i magen är såå kass.

Jag är nybörjare (och planerar att hålla mig i det stadiet) när det kommer till subutex så om jag har en mysig dag & kväll framför tex datorn så börjar jag med 2-2,5mg och tar sedan och fyller på lite. De gånger jag har tagit för att känna en liten buzz men inte nodda o se bäng ut så tar jag 1mg, tops.

Jag har totalt i min karriär på sub endast tagit totalt ca 15 mg så är inte pro inom just sub (räknar bort att jag köpte 20mg dyrt i Thailand för ett par år sedan och svalde rubbet men kände nada).. (var inte såå kunnig om buprenorfin då).

Hoppas att du kommer att hitta det du eftersöker.

Best of luck
Skäggbiff

Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Tackar för bidraget

Så du anser att pulvret ska hamna i den mjuka delen av näsan, från öppningen tills du når näsbenet? Tänkt från insidan av näsan inte utsidan.

Rinner det någonsin ner i svalget på dig när du snortar sub? Hur stora linor snortar du (mg)?

Yes har snortat sub ett tag nu och märker att nästan alla drar i sig det på olika sätt när det gäller just hur långt upp dom stoppar röret samt hur hårt och snabbt dom andas in. Nästan alla (8/10) säger också att det alltid rinner åtminstone lite ner i halsen när dom drar i sig.

Är därför nyfiken på vart i näsan och dess gångar subben ska hamna för bäst effekt samt hur man får det dit, ungefär. Må låta konstigt, irrelevant och oviktigt men är ändå intresserad då man får olika svar från olika människor.

Kanske någon kunnig i det rent fysiska om hur näsan och dess gångar fungerar som kan förklara vart, med hjälp av min bild, pulvret ska hamna för att bäst effekt?
Citera
2010-11-16, 19:28
Bannlyst
Hey.

Vad får man betala för sub i västernorrland (Umeå,Sundsvall)?
Citera
2010-11-16, 19:35
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Ja jag anser att det ska in i näsan, upp i bihålorna där det i princip bara är slemhinnor. Subutex rinner aldrig ner i svalget på mig faktiskt. Tjack & Kola tex gör alltid det men där drar jag mindre kontrollerat o bara snortar i mig det, med sub tar jag det väldigt långsamt just för att biotillgängligheten i magen är såå kass.

Jag är nybörjare (och planerar att hålla mig i det stadiet) när det kommer till subutex så om jag har en mysig dag & kväll framför tex datorn så börjar jag med 2-2,5mg och tar sedan och fyller på lite. De gånger jag har tagit för att känna en liten buzz men inte nodda o se bäng ut så tar jag 1mg, tops.

Jag har totalt i min karriär på sub endast tagit totalt ca 15 mg så är inte pro inom just sub (räknar bort att jag köpte 20mg dyrt i Thailand för ett par år sedan och svalde rubbet men kände nada).. (var inte såå kunnig om buprenorfin då).

Hoppas att du kommer att hitta det du eftersöker.

Best of luck
Skäggbiff

Om du vill att det ska upp i bihålorna så är det inte den mjuka delen av näsan eller den svarta delen pulvret hamnar, bihålorna sitter ju just vid det röda/gråa på bilden. Den mjuka delen av näsan är den minsta delen av näsan som syns, den delen du kan klämma ihop med fingrarna.

MJUKA DELEN (Orange/hudfärgad) -> http://nasonex.se/Global/nasonex/snitt_nashalan.jpg

Min bild -> http://img245.imageshack.us/f/nsa.gif/ (Svart är "Mjuka delen")

Jag tror min bild var missvisande om du valde svart på frågan vart majoriteten av pulvret ska hamna men nu säger att du vill att det ska till bihålorna, vilket det enligt mig också ska.
Senast redigerad av The Philosopher 2010-11-16 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in