Ja jag anser att det ska in i näsan, upp i bihålorna där det i princip bara är slemhinnor. Subutex rinner aldrig ner i svalget på mig faktiskt. Tjack & Kola tex gör alltid det men där drar jag mindre kontrollerat o bara snortar i mig det, med sub tar jag det väldigt långsamt just för att biotillgängligheten i magen är såå kass.
Jag är nybörjare (och planerar att hålla mig i det stadiet) när det kommer till subutex så om jag har en mysig dag & kväll framför tex datorn så börjar jag med 2-2,5mg och tar sedan och fyller på lite. De gånger jag har tagit för att känna en liten buzz men inte nodda o se bäng ut så tar jag 1mg, tops.
Jag har totalt i min karriär på sub endast tagit totalt ca 15 mg så är inte pro inom just sub

(räknar bort att jag köpte 20mg dyrt i Thailand för ett par år sedan och svalde rubbet men kände nada)..

(var inte såå kunnig om buprenorfin då).
Hoppas att du kommer att hitta det du eftersöker.
Best of luck
Skäggbiff
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Tackar för bidraget
Så du anser att pulvret ska hamna i den
mjuka delen av näsan, från öppningen tills du når näsbenet? Tänkt från insidan av näsan inte utsidan.
Rinner det någonsin ner i svalget på dig när du snortar sub? Hur stora linor snortar du (mg)?
Yes har snortat sub ett tag nu och märker att nästan alla drar i sig det på olika sätt när det gäller just hur långt upp dom stoppar röret samt hur hårt och snabbt dom andas in. Nästan alla (8/10) säger också att det alltid rinner åtminstone lite ner i halsen när dom drar i sig.
Är därför nyfiken på vart i näsan och dess gångar subben ska hamna för bäst effekt samt hur man får det dit, ungefär. Må låta konstigt, irrelevant och oviktigt men är ändå intresserad då man får olika svar från olika människor.
Kanske någon kunnig i det rent fysiska om hur näsan och dess gångar fungerar som kan förklara vart, med hjälp av min bild, pulvret ska hamna för att bäst effekt?