2010-05-11, 15:57
  #3349
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Jag och några polare ska för första gången prova suboxone.
Ingen av oss har provat någon form av buprenorfin förr.

Alla har kört tram och kodein några gånger förr men ingen tollerans mot det.
Nu står det ju i faq att en bra förstagångsdos är 1mg om man snortar 1mg av en krossad subutex tablett. Har läst lite här och där och det verkar vara lite blandade meningar om hur bra suboxone är jämfört med subutexen pga. naloxonet.

Så nu undrar jag vad blir en bra förstagångsdos på suboxone om man snortar det?

Hur lång tid tar det att slå om man snortar det?
Hur länge håller ruset i sig som mest?

Bärja med 0,5mg, sen fyll på om behov finns. Det är så jobbigt om de blir för mycket.
Citera
2010-05-11, 16:01
  #3350
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Jag och några polare ska för första gången prova suboxone.
Ingen av oss har provat någon form av buprenorfin förr.

Alla har kört tram och kodein några gånger förr men ingen tollerans mot det.
Nu står det ju i faq att en bra förstagångsdos är 1mg om man snortar 1mg av en krossad subutex tablett. Har läst lite här och där och det verkar vara lite blandade meningar om hur bra suboxone är jämfört med subutexen pga. naloxonet.

Så nu undrar jag vad blir en bra förstagångsdos på suboxone om man snortar det?

Hur lång tid tar det att slå om man snortar det?
Hur länge håller ruset i sig som mest?

Suboxone tycker jag är kasst, det funkar knappt alls för mig.
Men det är ganska individuellt antar jag.

Det tar någonstans mellan 45-90 minuter för det att slå igång ordentligt, så var tålmodig och fyll inte på hela tiden för att du är otålig. Du kommer känna när det slår på om du tagit en lagom dos.

Halveringstiden har jag för mig ligger på 37 timmar. Men efter 6-8 timmar brukar ivf mitt huvud vara i det "Normala/Onormala" stadiet igen. Förutom pupillerna som fortfarande är som knappnålar.
Citera
2010-05-11, 18:24
  #3351
Medlem
DhaStoners avatar
okej, låter bra
Tack för svaren
Citera
2010-05-11, 19:04
  #3352
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Det Astronomic skriver låter helt otroligt. Du måste verkligen vara ett undantag. Och ang. SSRI/SNRI så har jag fått bra effekt av sub fast jag ätit SNRI.

Ja, skitskummt Alla snackar om att det är snarlikt heroin och att folk spyr på 0.1or. Visst mår jag bra men den där opi-förälskelsen. Idag satt jag och noddade efter att ha rökt en fet också, sen hade en allmänt skön dag med en tjej. Men jag får aldrig den riktiga opi-kärleken. Kanske borde testa smälta den under tungan?
Citera
2010-05-11, 23:34
  #3353
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Suboxone tycker jag är kasst, det funkar knappt alls för mig.
Men det är ganska individuellt antar jag.
Det låter skumt. Innehåller samma mängd aktiva ämne; 8 mg buprenorfin. Enda skillnaden är att suboxone innehåller naloxon, vilket gör det omöjligt att inta intravenöst. Utöver det så är det samma grej. Jag får exakt samma rus på 1 mg subutex som på 1 mg suboxone. Jag tror många inbillar sig att suboxone skall vara sämre. Jag vet inte varför, men det kanske är något rykte som startat på FB, och tror man att det fungerar sämre, då får man ju en noceboeffekt (motsatsen till placebo). Dvs ens negativa förväntningar minskar medicinens effekt. Det finns ingen fakta att suboxone fungerar sämre än subutex nasalt. Men du kanske försöker skjuta suboxone?
Citera
2010-05-11, 23:36
  #3354
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Kanske borde testa smälta den under tungan?
Kanske, men det blir dyrt. Du behöver mycket mer då biotillgängligheten oralt är mycket lägre. Men prova smälta en 3 mg kanske?
Citera
2010-05-11, 23:51
  #3355
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Det låter skumt. Innehåller samma mängd aktiva ämne; 8 mg buprenorfin. Enda skillnaden är att suboxone innehåller naloxon, vilket gör det omöjligt att inta intravenöst. Utöver det så är det samma grej. Jag får exakt samma rus på 1 mg subutex som på 1 mg suboxone. Jag tror många inbillar sig att suboxone skall vara sämre. Jag vet inte varför, men det kanske är något rykte som startat på FB, och tror man att det fungerar sämre, då får man ju en noceboeffekt (motsatsen till placebo). Dvs ens negativa förväntningar minskar medicinens effekt. Det finns ingen fakta att suboxone fungerar sämre än subutex nasalt. Men du kanske försöker skjuta suboxone?

Naloxone och Naltrexon är båda preparat som saboterar opiatrus oavsett på vilket sätt du intar opiaterna. Min drogrådgivare ville att jag skulle börjha ta en tablett naltrexon varje dag så att jag inte skulle kunna ta heroin eller andra opiater...som en slags opiat-antabus.

Har även hört att ens smärttröskel sänks om man går på naloxon/naltrexon, dvs man känner helt enkelt mer smärta..för att det blockerar någon grej med endorfinerna eller något.
Citera
2010-05-12, 02:34
  #3356
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Naloxone och Naltrexon är båda preparat som saboterar opiatrus oavsett på vilket sätt du intar opiaterna. Min drogrådgivare ville att jag skulle börjha ta en tablett naltrexon varje dag så att jag inte skulle kunna ta heroin eller andra opiater...som en slags opiat-antabus.

Har även hört att ens smärttröskel sänks om man går på naloxon/naltrexon, dvs man känner helt enkelt mer smärta..för att det blockerar någon grej med endorfinerna eller något.
Saboterar andra opiatrus, ja. Inte ruset man får av själva suboxonet, buprenorfinet.

Självklart blockerar/saboterar buprenorfin och naloxon andra opioiders rus, men inte ruset man får när man snortar suboxone. Det är rent skitsnack att 1 mg suboxone skulle ge ett sämre rus än 1 mg subutex. Det verkar bara vara en myt som spridit sig på Flashback. Har läst många här som t.ex. påstår att suboxone är typ 3/4 lika bra som subutex, men Flashback är också den enda källan till det. Det är rent skitsnack. De är lika bra. På andra, engelskspråkiga drogforum pågår inte denna diskussion. Där finns det ingen, eller få, som påstår att suboxone skulle ge ett sämre rus än subutex. Det är bullshit. Det har spridits ett rykte på Flashback, och så inbillar sig folk, som jag skrev i två inlägg tidigare. På många andra, icke-svenska forum är det många som föredrar suboxone just på grund av att de gillar smaken. De diskuterar inte att det ger ett lite sämre rus än subutex, eftersom det inte stämmer. 1 mg subutex ger ett lika starkt, och inte 3/4 som vissa påstår, rus som 1 mg suboxone. I alla fall för mig och alla andra som inte gått på FB-myten. De som gjort det, läst om det här på forumet, inbillar sig och får därmed motsatt placeboeffekt (nocebo), och därmed upplevs kanske ruset som 3/4 av subutex, trots att suboxone ger ett lika bra rus nasalt och inte 3/4 av subutex styrka.
__________________
Senast redigerad av Perfume-V 2010-05-12 kl. 02:38.
Citera
2010-05-12, 02:46
  #3357
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Det låter skumt. Innehåller samma mängd aktiva ämne; 8 mg buprenorfin. Enda skillnaden är att suboxone innehåller naloxon, vilket gör det omöjligt att inta intravenöst. Utöver det så är det samma grej. Jag får exakt samma rus på 1 mg subutex som på 1 mg suboxone. Jag tror många inbillar sig att suboxone skall vara sämre. Jag vet inte varför, men det kanske är något rykte som startat på FB, och tror man att det fungerar sämre, då får man ju en noceboeffekt (motsatsen till placebo). Dvs ens negativa förväntningar minskar medicinens effekt. Det finns ingen fakta att suboxone fungerar sämre än subutex nasalt. Men du kanske försöker skjuta suboxone?

Det är absolut INTE omöjligt att inta Suboxone intravenöst. Har själv gjort det minst 20ggr, den som säger att detta inte går har ingen som helst erfarenhet kan jag lova. testa själva får ni se att det går likabra som med Subutex, dock så blir ruset inte lika hårt.

Och frågar du mig så är subutex mycket bättre än Suboxone, går inte på nåns text här på FB nu utan av egna erfarenheter..
Citera
2010-05-12, 04:09
  #3358
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Det är absolut INTE omöjligt att inta Suboxone intravenöst. Har själv gjort det minst 20ggr, den som säger att detta inte går har ingen som helst erfarenhet kan jag lova. testa själva får ni se att det går likabra som med Subutex, dock så blir ruset inte lika hårt.

Och frågar du mig så är subutex mycket bättre än Suboxone, går inte på nåns text här på FB nu utan av egna erfarenheter..
Bättre att skjuta subutex, ja. Att inta det nasalt, nej. Då är rusen likvärdiga.
Citera
2010-05-12, 11:20
  #3359
Medlem
Hur vet man att det är en 0.5 lina man gjort. lär ju vara livsfarligt om man e nybörjare typ råkar göra 2 st 0.8 linor sen typ dör? finns det inget vanligt i hemmet som man kan jämföra?

Och 1 fråga till e tabletten svår att krossa? vad brukar ni krossa den med? vad brukar ni lägga linnan på? vad brukar ni använda för att dra up det? sugrör? xP

Tack för svar

Edit:Har inte kört opiater så mycket kanske hållt på i 2 månader och jag har hört att man lätt börjar spy dem första gångerna. detta vill jag inte att det ska hända då jag hällre ligger i sängen och kollar på någon bra film. så då kanske det är bra med 2 st 0.3 linor för mig? då jag inte väger så mycket. eller påverkar inte vikten toleransen? + har testat en gång tidigare men då käkade jag åk sjuks tabbletter och det va inte jag som gjorde linnan fick av en polare

Förlåt för stavfel eller dylikt satsar inte så mycket på skolan så att säga
__________________
Senast redigerad av Svartjobb 2010-05-12 kl. 11:36.
Citera
2010-05-12, 12:13
  #3360
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Det låter skumt. Innehåller samma mängd aktiva ämne; 8 mg buprenorfin. Enda skillnaden är att suboxone innehåller naloxon, vilket gör det omöjligt att inta intravenöst. Utöver det så är det samma grej. Jag får exakt samma rus på 1 mg subutex som på 1 mg suboxone. Jag tror många inbillar sig att suboxone skall vara sämre. Jag vet inte varför, men det kanske är något rykte som startat på FB, och tror man att det fungerar sämre, då får man ju en noceboeffekt (motsatsen till placebo). Dvs ens negativa förväntningar minskar medicinens effekt. Det finns ingen fakta att suboxone fungerar sämre än subutex nasalt. Men du kanske försöker skjuta suboxone?

Nej nej, det är snoken som gäller
Jag vet inte varför det verkar funkar mindre för mig men så är det. Om det nu är Nalaxonet som ställer till det eller bara mitt huvud spelar ingen egentlig roll. Det funkar sämre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in