Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Naloxone och Naltrexon är båda preparat som saboterar opiatrus oavsett på vilket sätt du intar opiaterna. Min drogrådgivare ville att jag skulle börjha ta en tablett naltrexon varje dag så att jag inte skulle kunna ta heroin eller andra opiater...som en slags opiat-antabus.
Har även hört att ens smärttröskel sänks om man går på naloxon/naltrexon, dvs man känner helt enkelt mer smärta..för att det blockerar någon grej med endorfinerna eller något.
Saboterar andra opiatrus, ja. Inte ruset man får av själva suboxonet, buprenorfinet.
Självklart blockerar/saboterar buprenorfin och naloxon andra opioiders rus, men inte ruset man får när man snortar suboxone. Det är rent skitsnack att 1 mg suboxone skulle ge ett sämre rus än 1 mg subutex. Det verkar bara vara en myt som spridit sig på Flashback. Har läst många här som t.ex. påstår att suboxone är typ 3/4 lika bra som subutex, men Flashback är också den enda källan till det. Det är rent skitsnack. De är lika bra. På andra, engelskspråkiga drogforum pågår inte denna diskussion. Där finns det ingen, eller få, som påstår att suboxone skulle ge ett sämre rus än subutex. Det är bullshit. Det har spridits ett rykte på Flashback, och så inbillar sig folk, som jag skrev i två inlägg tidigare. På många andra, icke-svenska forum är det många som föredrar suboxone just på grund av att de gillar smaken. De diskuterar inte att det ger ett lite sämre rus än subutex, eftersom det inte stämmer. 1 mg subutex ger ett lika starkt, och inte 3/4 som vissa påstår, rus som 1 mg suboxone. I alla fall för mig och alla andra som inte gått på FB-myten. De som gjort det, läst om det här på forumet, inbillar sig och får därmed motsatt placeboeffekt (nocebo), och därmed upplevs kanske ruset som 3/4 av subutex, trots att suboxone ger ett lika bra rus nasalt och inte 3/4 av subutex styrka.