2010-09-17, 09:12
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Har dragit i mig ungefär 3mg buprenorfin, fått i mig 1mg alprazolam för 4 timmar sen och 1mg för en halvtimma senIjhop med 0.5mg klonazeoam). Min fråga är helt enkrlt om någon tror på några problem föritom nodding om jag drar detsista av bupen(buprenox eller nått sånt hetter märket, kändes lite svagare) på 1mg tillsammans med 1mg alprazolam under tungan?

Ingen bensotolerans men tog 100kgmoxykodon under början av veckan.

Så har dom visa servermunkarna på flashback något förslag i detta ärende?

Lite onödig fråga nu, däckade innan ändå

Tack iallafall!
Citera
2010-09-17, 16:07
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Varför vill du inte gå på sub? Dyrt?

Varför jag inte vill vara beroende av opioider? Behöver jag ens svara på det?
Citera
2010-09-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Nej Buprenotex är det inte. Buprenotex är helt OK tabletter.

Den här nya tror jag enbart går på trial i staterna, det ska vara en film så det går inte att snorta i sig och tydligen inte IV heller.
okey, ja ja förstod nästan jag hade fel:/ Har själv bara kommit över buprenotex 1ggn,man ja nogfan var dom OK alltid. lite svårdoserat bara..

Men angående dom andra som du faktiskt menar så tycker jag ända känna igen att jag läst nått om det här i forumet. men har tyvär inte så bra koll på vart det kan ha varit. låter intressant iaf,ska leta efter info om det själv med
Citera
2010-09-17, 20:39
Medlem
ctheys avatar
Är Pm requests av hemsidor som säljer detta tillåtet?
Citera
2010-09-17, 21:39
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Är Pm requests av hemsidor som säljer detta tillåtet?

Jag vill verkligen inte vara den som är den , men nu är jag den. I det landet vi bor i, detta genomfrostiga, tysta, småborgerliga golbögsland, där människor stänger dörren, tar kort på gravida magar och lägger ut på facebook, i detta vansinniga självupptagna pissland, där rasismen snart kommer röstas till makt, just i det landet tycker jag peronligen att sub är ett av de lättaste sakerna att få tag på. Sök på parkbänk. Sök utanför program. Fråga knarkare. I varje stad där det bor över 50k männikor borde det gå att scora lätt. Puss på dig Mario. Himlen skapar vi, btw.
Citera
2010-09-17, 22:55
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Varför jag inte vill vara beroende av opioider? Behöver jag ens svara på det?

Nä, det är trots allt rätt dyrt.
Citera
2010-09-18, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Nä, det är trots allt rätt dyrt.

Kan garantera dig att det inte är anledningen..
Citera
2010-09-18, 04:14
Medlem
GlockPerfections avatar
Vad mer kan man ta tillsammans med Subutex?

Hej!

Jag undrar vad mer än Xanor som man kan ta tillsammans med Subutex för att boosta på effekten lite och få sköna och lite längre rus än vad man får om man bara tar enbart Subutex.

Det enda jag vet som är rätt harmlöst i lagom dos är Xanor, även Ikto funkar bra men det kan väl vara farligt om man tar för många? Vad finns det mer som man kan ta tillsammans med Subutex som ger fin effekt?

Sen undrar jag vad man kan blanda i den krossade Subutexen, kan man t.ex krossa 2mg Xanor och blanda ihop allt pulver och lösa upp det i ca 2-4ml ljummet vatten som man sedan sprutar in i rumpan?

Mvh
Citera
2010-09-18, 04:25
Medlem
GlockPerfections avatar
Är ni hundra på att man måste varit en heroinmissbrukare för att hamna på ett Subutexprogram? Jag känner en kille i min ort och han kom med i det programmet efter att han vart beroende och knarkat på benso. Han blev aldrig beroende av heroin men kanske testade det några gånger bara. Men han fick subprogram för att bli ren från benso. Nu idag håller han på att bli ren från sub istället.

Lånar tråden lite om det är okej? Annars får du säga till.

Jag har gått på Tramadol i lite mer än 3år nu och tagit mellan 450-800mg dagligen, dock började jag redan ett par år innan med Tramadol första gången men då tog jag bara då och då mot värk och myrkyrpningar och sen blev jag fast helt, därför jag räknar på dom 3 åren som jag tagit dagligen. Jag har under dessa åren även prövat röka och tagit valium, Xanor, Apodorm, Ikto, Sub, Lorazepam mm. Kör Xanor och Sub då och då än idag. Även Ikto ibland mot muskelryckningar/kramper.

Kan jag få någon möjlighet till Subutex programmet?
Citera
2010-09-18, 06:32
Medlem
petters avatar
Förut var det bara krav att man skulle ha ett opiat/opioidberoende. Nu har de nyligen blivit gnälligare och kräver ett opiatmissbruk (t.ex morgon eller heroin) generellt sett. Ett subutexmissbruk ska egentligen inte gå att få program av. I samma veva har de även gjort det jävligare om man är blandmissbrukare för då ska man tydligen inte klara av en substitutionsbehandling. Hur många heroinister går inte även på benso.
Citera
2010-09-18, 06:41
Medlem
Fordies avatar
Stoppa det i rumpan fungerar utmärkt.
Förlänger även ruset om du är en newb, dvs inte har något beroende eller käkar några enorma doser.

Förlänga ruset... Jadu, dra i sig mer? Nja, vet inte. Det är typ rumpan eller armen som kanske förlänger ruset litet då.

Boosta ruset, där har vi massor: nikotin, koffein, all benso, lyrica, tjack i mindre mängder, mat (kan även det förlänga ruset). Alltså, jag brukar ofta säga att ALLT boostar subutex, för så är det verkligen.
Imovane, stilnoct fungerar också, men det har jag märkt ha en tråkig egenskap där det kör över buprenorfinruset, och då spelar det ingen roll om du tar mer.

Men vill dock varna för blandmixar med dom sövande bensodiazepinerna, har märkt att flunizar, nitrazepam, diazepam (som är sederande, likt några till) påverkar andningen mer än vad "vanliga" bensodiazepiner gör.

Ikto är dubbelt så dospotent som xanor, men det är lika farligt att "ta för många" iktorivil som att "ta för många" sobril ihop med subutex liksom, vad som är för många är liksom väldigt individuellt.

En riktigt skön mix är väl tramadol, subutex, någon långverkande benso som gärna är kramplösande pga tramadolen (typ diazepam eller klonazepam, iktorivil dvs) och sen en fet holk stark indica.
Då blir du mysipys.

Lycka till!

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2010-09-18 kl. 06:44.
Citera
2010-09-18, 09:10
Medlem
Fordies avatar
Bedömning inför subutexprogram?

Hejsan.

Ska på bedömning ang. subutexprogrammet på torsdag, då jag sökt dit en längre tid nu och efter avgiftning m.m antagligen fått förtur eller något.
Efter avgiftningen hade jag sub på recept två veckor, men nu är det slut på det roliga.

Både min sochandläggare inom narkotikaenheten och min övervakare (har föreskrift om drogfrihet samt hjälp med mitt psykiska mående i min dom) är överens om att subutexprogrammet är vad som krävs, det kommer att rädda mitt liv.

Nu är min fråga till er som går programmet.
Vad är det dom bedömer? Vad kommer dom fråga, undra, säga, osv?

Har även läst igenom lite regler och förstått att mitt extrema behov av benso kan sätta käppar i hjulen, vad säger ni om detta?
Missförstå mig rätt; jag har inte ett extremt behov av höga doser, utan så lite som 0.5mg iktorivil två gånger per dag skulle räcka, men en ändring till 0.25mg morgon och kväll skulle jag gå under av.
Inne på avgiftningen fick jag välja mellan benso och subutex, men det går ju inte att välja, så till slut fick jag minidoser skitbenso och 2.2mg sub om dagen.

Jag vet en som går programmet och får 200st FM1 var tredje månad, men det är ju för sömnen och "vid behov", inte så som jag har, dvs både morgon, kväll och vid behov.

Ja... Lite tips, råd osv? Ska jag överdriva något eller bara säga som det är?

Jag har 6 års dokumenterat blandmissbruk och 3 års dokumenterat opiat/opioidmissbruk, men heroin har jag inte dokumenterat.
Tagit några överdoser, varit inne på två avgiftningar och försökt med FLERA andra alternativa behandlingar.
Är lite fler saker jag gjort som spelar in, men som jag väljer att inte skriva här.

Sen undrar jag hur ofta det är man kommer få gå och kissa och om man verkligen måste dit varje dag?
När jag gick på öppenvården och hämtade mina sub fick jag kissa tre gånger i veckan och hämta min medicin tre gånger i veckan, eftersom jag bor olämpligt och hade problem att ta mig dit varje dag.
Går detta att lösa även inne i programmet, eller är dom stenhårda på att det är varje dag, även helger, som gäller?

Hur länge tog det för er från att ni gjorde er bedömning tills att ni kom in i programmet?
Av vilken anledning sökte du till programmet, och vad hade du rent pappersmässigt?
Dvs, 3 års dokumenterat horse eller vad ni nu hade?
Hur länge tog det innan ni fick den dos som var "rätt" för dig? 16mg är vad jag känner är rätt.
12mg hade varit bättre, men antar att det kan bli svårt? Blir ju 8+2+2.
Vet ni om det finns möjlighet att få så man tar en dos på morgonen och en på kvällen, eller är dom stenhårda på att om det är 16mg man får, så måste man ta allting medans dom tittar på?
När jag själv hämtade så gav dom mig medicinen och sen fick jag gå, men antar att "the real deal" är lite hårdare.
Vilken stad går ni i? (Förstår om ni inte vill svara på denna fråga, skicka gärna PM om ni vill, så kan jag skriva var jag söker. Lättare att få tips av folk från samma program antar jag)
Fick ni någon hjälp under tiden? Typ temegesic eller något lättare?

Tacksam för input av er som går sub/metadonprogrammet.
Kan även tillägga att jag har som plan att bli helt fri från allt, tom alvedon, inom ett år.
Är det för tajt tidsplan?

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2010-09-18 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in