2010-02-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
tjena!
har tagit suboxone (1-2mg/dag) i tio dagar.
nu har jag hållt upp från suben i två dagar, och undrar om jag kan äta mitt kodein?

kommer bup eller naloxonen göra mig sjuk?

Jag måste klargöra detta för dig och andra: Buprenorfin/Naloxon gör dig endast sjuk om du är beroende av opioider med lägre affinitet än förstnämnda (buprenorfin/naloxon, för er som inte har fullgod läsförståelse) och tagit din senaste dos mindre än sex timmar innan bup/naloxon.

Så, man blir inte sjuk av att ha sub i systemet och tar h/dolk/oxy/fentanyl etc.. Däremot kan man bli sjuk av subutex/naloxon/tillräckliga mängder suboxone om man är beroende av H/morfin/fentanyl/oxy/ketogan och tagit sin sista dos för mindre än sex timmar sen.

Förstår du? Annars får jag förklara enklare...
Citera
2010-02-10, 18:49
Medlem
.-.-.s avatar
Säljs dessa billigare än subutex? har hört rykten om att det ska vara så. Det är ju förjävligt. Det är samma skit, förstår inte varför dom ska dra ner priserna. Det är som att folk tror dom är sämre bara för att dom är mindre. Det är inte storleken som räknas.

Dom här sliter mer på magen också, mår riktigt illa vissa dagar ett par timmar sen man sugit i sig den.
Vissa har fått byta tillbaka efter dom klagat på magproblem.
Citera
2010-02-10, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Jag måste klargöra detta för dig och andra: Buprenorfin/Naloxon gör dig endast sjuk om du är beroende av opioider med lägre affinitet än förstnämnda (buprenorfin/naloxon, för er som inte har fullgod läsförståelse) och tagit din senaste dos mindre än sex timmar innan bup/naloxon.

Så, man blir inte sjuk av att ha sub i systemet och tar h/dolk/oxy/fentanyl etc.. Däremot kan man bli sjuk av subutex/naloxon/tillräckliga mängder suboxone om man är beroende av H/morfin/fentanyl/oxy/ketogan och tagit sin sista dos för mindre än sex timmar sen.

Förstår du? Annars får jag förklara enklare...
Fast Buprenorfin/naloxon ska inte blockera Fentanyl.
Annars var det en mycket bra förklaring!
Citera
2010-02-12, 01:16
Medlem
Moakers avatar
En fråga kan man köra subtex efer att ha kört en gubbe mdma. Eller kan detta på något sätt vara farligt? Tanken är vi ska köra när vi börjar dala bör kanske på pekas.

Tack sam för ett seriöst och snabbt svar
k
PS hoppas ni alla flashbackare mår lika bra som jag nu
Citera
2010-02-13, 20:09
Medlem
Jedis avatar
hur ser Ditt subutex rus ut??

ja jag vet, det finns otaliga trådar i ämnet och därtill är jag vän med sök-funktionen. finner dessvärre inga tillfredsställande svar på Mina funderingar så får bli ännu en tråd -mot mitt bättre vetande.

ex. på bidrag som efterlyses till tråden:

hur ser ett generellt rus ut för Dig?
hur länge sitter ruset från Din optimala/normala dos?
svänger euforin/lyckkänslorna fram å tillbaka under Ditt rus?

själv får jag en väldigt tillfreds eufori när jag inmundigar nämnda substans, blir pigg social osv. MEN från klar himmel svänger detta ofta till en obehaglig känsla med inslag utav ångest, orkeslöshet och total likgiltighet. plötsligt kommer både välmående samt euforin tillbaka utan att ha fyllt på med mera sub...

nån som känner igen sig eller är detta preparat helt enkelt inget för mig.. funderingar någon??

/Jedi.
Citera
2010-02-13, 20:52
Medlem
Finns det nån bra tråd för hur man hanterar subabstinens o att sluta? Har använt dagligen i tre månader. Använt mellan ca 0.5 -2.5 mg/dag. Är nu nere i 0.5 mg dag sen en tid (med några undantag för högre doser). Säg att jag skulle sluta c.t nu. Vad har jag ungefär att vänta?

(Äter även iktorivil o lyrica vilket kraftfullt förstärker effekten.)
Citera
2010-02-13, 22:06
Medlem
vemods avatar
Redan när jag snortat in pulvret får jag en underbar känsla. Samma känsla som när man som liten såg fram emot paketen på julafton; vetskapen om att inom kort kommer man att vara glad och må bra som sällan tidigare.

När ruset väl kommer är det ren perfektion från början till slut. Jag kan utföra vilken tråkig aktivitet som helst och tycka att det är kul. Jag blir utåtriktad och pratglad, är annars väldigt inåtvänd. Jag har aldrig känt allmänt obehag på sub och har heller aldrig träffat på någon som känt så (bortsett från illamående och klåda då). Jag vet ärligt talat inte varför du reagerar som du gör, hur stora doser tar du? Kanske tar för lite/för mycket? Är du van brukare eller har detta bara hänt några enstaka gånger?

Fortsätter obehagskänslorna så finns det ju ingen anledning att fortsätta ta sub, testa något annat istället. Ifall du inte tycker att ruset är värt det då, trots "känslosvackorna".
Citera
2010-02-13, 23:13
Medlem
En lång väntan på att helvetet skulle gå över. Nej fy fan vilken skitdrog!
Bara negativa effekter.
Citera
2010-02-13, 23:24
Medlem
Macgarvers avatar
Väldigt underbart, för bra tyvärr. Sopar undan min ångest med garanti. Kontrasterna är för stora och det gör mig olycklig att mitt rus inte kan få vara jämt.

Berättade en polares polare kan jag tillägga
Citera
2010-02-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Finns det nån bra tråd för hur man hanterar subabstinens o att sluta? Har använt dagligen i tre månader. Använt mellan ca 0.5 -2.5 mg/dag. Är nu nere i 0.5 mg dag sen en tid (med några undantag för högre doser). Säg att jag skulle sluta c.t nu. Vad har jag ungefär att vänta?

(Äter även iktorivil o lyrica vilket kraftfullt förstärker effekten.)

Du kommer att ha 3 veckor lång kämpande framför dig, där egentligen alla dagar är jobbiga så förbered dig mentalt.

lagom mängder med alkohol och benzo för sömnen rekommenderas. 99 % är det mental krig som hjälper så kämpa på! du klarar det bara du ger dig fan på d.

första dagarna är lite lättare men sedan dag 3 el 4 när allt är ute ur kroppen har din kropp förklarat krig mot dig. stå ut!!
Citera
2010-02-14, 06:19
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Du kommer att ha 3 veckor lång kämpande framför dig, där egentligen alla dagar är jobbiga så förbered dig mentalt.

lagom mängder med alkohol och benzo för sömnen rekommenderas. 99 % är det mental krig som hjälper så kämpa på! du klarar det bara du ger dig fan på d.

första dagarna är lite lättare men sedan dag 3 el 4 när allt är ute ur kroppen har din kropp förklarat krig mot dig. stå ut!!

Precis! Det jobbiga med en sub-AT är ju att den håller i sig ett tag! Om du har möjlighet, försök komma över catapresan då denna medicin hjälper en del mot ATn... Fixa även det receptfria läkemedlet Loperadmid mot den dåliga magen...ett stort lycka till sagoland!

mvh
Citera
2010-02-14, 06:38
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Väldigt underbart, för bra tyvärr. Sopar undan min ångest med garanti. Kontrasterna är för stora och det gör mig olycklig att mitt rus inte kan få vara jämt.

Berättade en polares polare kan jag tillägga

Mitt Subutexrus ser ut som så att det inte syns alls annat än att det tar bort ATn!
Detta då jag använt alldeles för mycket och i för långa perioder av tyngre Opioider såsom OxyContin, Horse, Fentanyl och Metadon.

Må väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in