Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Jasså, det hade jag inte en anning om. Jo precis, dom fungerar bra på mig med. Dock lite huvudvärk just nu från subutexen :/ Någon som vet varför man får så ont i huvudet ibland på subutex ? Blir så ibland/lite offtare nu för tiden. Kan tillläggas att det är IV som körs, kanske är därför ?
Opioider i sig kan ge huvudvärk, hur man än tar dom... tyvärr. Jag har ofta fått opioidhuvudvärk, alltså inte som "bakfylla" utan för att jag tagit lite för mycket.
Käkade mycket Citodon förr, mot just huvudvärk... så ofta började det med att Kodeinet botade min vanliga huvudvärk men efter ett tag hade jag fått en ny huvudvärk pga Kodeinet.
När det gäller IV och huvudvärk så vet jag inte om det kanske rent allmänt lättare blir så för att det blir "intensivare" eller om bara vissa får så. Vet iaf om några som brukar få huvudvärk i början när dom kör ett IV-race på Opioider (Sub, Dolc, Oxy)... men det brukar släppa efter någon dag typ. Vet inte om det är vanligt eller så, vet bara att det har hänt folk jag känner.
Men en grej som funkar jättebra för mig när det gäller opioidhuvudvärk är Treo. Jag brukar ta en Treo till Suben (eller vad det nu är) och då brukar jag slippa värken. Nu är jag allmänt Treotorsk också så jag vet inte. Men rent allmänt, för mig, så är det bästa mot all huvudvärk en Opioid ihop med en Treo. Bara Opioiden kan alltså ge MER värk och bara Treon gör inget. Men testa ett par Treo om du har... eller Bamyl Koffein. Inget Alvedon eller annat skit.