2010-05-27, 11:11
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
ok, och vad är itok?

Integrerat team för opiatberoende kriminalvårdsklienter
Citera
2010-05-28, 17:35
Medlem
DhaStoners avatar
Tog sub i 4 dagar (en 8a) första gången, sissta dosen som låg på runt 2,5-3mg tog jag för exakt en vecka sen. Är det nån mening att ta cocillana nu eller är det för tidigt?
Citera
2010-05-28, 17:49
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Jag får ingen effekt av sub Kanske lika bra det för då hade jag nog blivit hooked om ruset är som dom flesta beskriver. Jag blir mer kickad av Tramadol.

Har tatt det ungefär tio-elva gånger flera linor om gången. Gör som jag ska, andas sakta in linan så det fastnar i näsan. Sista gången tog jag 4 mg i två linor sen lite senare på dagen tog jag samma sak.

Ok, livet blir kanske lite bättre, men jag får inte den här euforiska lyckokänslan eller att jag noddar av 1 mg och jag kommer inte till himmelriket, som det tydligen blir för många andra.

Har både testat Buprenotex och Suboxone.

Nä, jag har gett upp hoppet för den här drogen, blev jävligt besviken efter att ha hört från folk hur skönt det är. Tram är bättre för min del, det är bara krampriskerna som är problemet.

Ingen som har några åsikter om detta? Varför blir jag inte så påverkad som dom flesta bli av Sub?

Fler som har upplevt detta?
Citera
2010-05-28, 18:27
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Hur länge sitter sub i i blodet/urinet?

Jag har tagit 5 st 8 mg Buprenotex och en 8 mg Suboxone. Sist jag tog var igår och jag har kört på nästan varje dag i en eller två veckor. Hur länge kommer detta synas?

För att beräkna hur mycket du har i dig fortfarande måste man veta vid vilka tillfällen som du tagit dem på och hur mycket, då det är halveringstider det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Tog sub i 4 dagar (en 8a) första gången, sissta dosen som låg på runt 2,5-3mg tog jag för exakt en vecka sen. Är det nån mening att ta cocillana nu eller är det för tidigt?

Du bör ha i dig lite drygt 1mg sub, kanske uppemot 1,5mg. På den låga dosen svarar jag på kodein, etyl-morfin eller andra opi.

Citat:
Ingen som har några åsikter om detta? Varför blir jag inte så påverkad som dom flesta bli av Sub?

Nej inte direkt, men tram och bruprenor fungerar på lite olika sätt, t.ex. så har tram SNRI-egenskaper som buprenor saknar - ett tipps kan vara att ta mindre av båda drogerna och blanda dem. Då burenor inte blockerar tram.
Senast redigerad av Xalterad 2010-05-28 kl. 18:35.
Citera
2010-05-28, 18:35
Medlem
mrorbins avatar
Citat:

Du är väl inkörd på tramadol? Isåfall är det de som spökar. Vet andra personer som kört på opiater och opioider som inte får nån speciell effekt av buprenorfin. Och toleransen skjuter i höjden fort som faaan.
Citera
2010-05-28, 19:20
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Du bör ha i dig lite drygt 1mg sub, kanske uppemot 1,5mg. På den låga dosen svarar jag på kodein, etyl-morfin eller andra opi.

låter ganska mycket i min mening... om halveringstiden är 36 timmar så har jag enligt mina uträkningar drygt 0.1875mg kvar i kroppen.
Men kan ju ha fel såklart!

Har iaf hällt i mej 1,5dl och känner mig rätt mysig, fast inte lika starkt som när jag tog det sisst. Men då hade jag verkligen 0 tolerans mot opiater med.

nej, nu blir det lite OT känns det som.
Citera
2010-05-28, 20:01
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
För att beräkna hur mycket du har i dig fortfarande måste man veta vid vilka tillfällen som du tagit dem på och hur mycket, då det är halveringstider det handlar om.

Det lär ha försvunnit tills jag blir inlagd iaf, så det är inget jag behöver nämna då.

Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Nej inte direkt, men tram och bruprenor fungerar på lite olika sätt, t.ex. så har tram SNRI-egenskaper som buprenor saknar - ett tipps kan vara att ta mindre av båda drogerna och blanda dem. Då burenor inte blockerar tram.

Jag ska ändå inte ta mer sub, ska köra lite på tramadol annars bara benso tills jag skrivs in. Tack för tipset dock.
Citera
2010-05-29, 13:16
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Är ju olika för alla, när det gäller vilka Opioider kroppen kan ta emot bäst och hur mycket man behöver.... precis samma sak som när det gäller Tram. Finns ju väldigt många som inte får ut något av Tram, även vid höga doser, vilket tas upp här på FB ganska ofta tycker jag. Samma sak med Kodein, Dexo och annat. Någon beskriver hur bra X Opioid är och då får svaren "Den är ju skitdålig, funkar inte alls! Du ljuger/är dum i huvudet!"

Jag själv har inte upplevt dålig upptagningsförmåga på just Bupre men jag vet att folk skiljer sig åt i hur mycket de behöver och jag vet även en del som inte får ut något av det. Har sett en del sådana kommentarer här också. Eftersom det finns dom som bara behöver en fjärdedels mg Bupre för att må bra... så måste det ju finnas motsatsen också. Men jag tycker det verkar vanligare att man behöver lite Bupre än tvärtom. Vanligare att få ett rus på väldigt lite än att inte få något rus alls även på mycket.

Exakt varför just du inte kan "ta upp" Suben så bra vet jag inte. När det gäller Kodein så pratas det ju ganska ofta om det, varför vissa känner mycket och andra lite eller inget... förklaringen är så tydlig där eftersom det beror på hur duktig kroppen är på att göra om Kodeinet till Morfin... typ.

Men säkert fungerar det på liknande vis när det gäller andra Opioider också, även om det kanske inte är just en omvandling som ska ske. Jag vet inte och orkar inte googla (säkert en massa krångliga ord där också) för att se vilka delar i kropp/hjärna som ska arbeta för att ta upp t. ex. Tram för att sedan jämföra dito på Bupre, men om du orkar så kanske du kan få ett svar där då... ingen aning.

Men att människor påverkas olika av mediciner är inget konstigt i alla fall.

Sedan kan det ju vara att du är inkörd på annat också, som någon skrev. Men hur det än är så funkar vi olika helt enkelt. Själv har jag en bra Opioid-kropp. Hade iaf... Tar upp alla Opioider väldigt lätt (behöver inte mycket, inte från början iaf) med undantag av Oxy som jag i jämförelse med de andra behöver mer av. Kodein och Morfin kan jag fortfarande ta upp, men det blir inte bra. Något har förändrats i kroppen så resultatet blir mest obehagligt.
Citera
2010-05-30, 13:57
Medlem
Subutex+andra opiat

Hej!
Undrar om det finns någon sjyst opiat som lirar okej med subutex? Jag har haft subutex nu i 5-6 år och innan det ett heroinmissbruk på minst lika lång tid. Jag vet ju att det inte fungerar att ta heroin när man har sub men undrar mest om det finns liknande mediciner som funkar.

Vill ha tips även på om det finns nätapotek som säljer detta eftersom jag inte riktigt har och vill ha kontakt med knarkvärlden .

Så fram med tips!
Citera
2010-05-30, 14:47
Medlem
ultrasunks avatar
Det enda som funkar är Subuxone eller Temgesic, men det är samma verksamma ämne.
Citera
2010-05-30, 15:28
Medlem
Ja det är inte något som hjälper direkt. Det är ju samma medicin som jag har i princip. Funkar det inte med tram, morfin eller något annat liknande?
Citera
2010-05-30, 15:31
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
Ja det är inte något som hjälper direkt. Det är ju samma medicin som jag har i princip. Funkar det inte med tram, morfin eller något annat liknande?

Jagt läste nyss att tramadol ska funka tillsammans med sub här i forumet.
Mern att blanda med vanliga opiater som morfin och heroin funkar ej, suben blockar det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in