Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Ingen som har några åsikter om detta? Varför blir jag inte så påverkad som dom flesta bli av Sub?
Fler som har upplevt detta?
Är ju olika för alla, när det gäller vilka Opioider kroppen kan ta emot bäst och hur mycket man behöver.... precis samma sak som när det gäller Tram. Finns ju väldigt många som inte får ut något av Tram, även vid höga doser, vilket tas upp här på FB ganska ofta tycker jag. Samma sak med Kodein, Dexo och annat. Någon beskriver hur bra X Opioid är och då får svaren "Den är ju skitdålig, funkar inte alls! Du ljuger/är dum i huvudet!"
Jag själv har inte upplevt dålig upptagningsförmåga på just Bupre men jag vet att folk skiljer sig åt i hur mycket de behöver och jag vet även en del som inte får ut något av det. Har sett en del sådana kommentarer här också. Eftersom det finns dom som bara behöver en fjärdedels mg Bupre för att må bra... så måste det ju finnas motsatsen också. Men jag tycker det verkar vanligare att man behöver lite Bupre än tvärtom. Vanligare att få ett rus på väldigt lite än att inte få något rus alls även på mycket.
Exakt varför just du inte kan "ta upp" Suben så bra vet jag inte. När det gäller Kodein så pratas det ju ganska ofta om det, varför vissa känner mycket och andra lite eller inget... förklaringen är så tydlig där eftersom det beror på hur duktig kroppen är på att göra om Kodeinet till Morfin... typ.
Men säkert fungerar det på liknande vis när det gäller andra Opioider också, även om det kanske inte är just en omvandling som ska ske. Jag vet inte och orkar inte googla (säkert en massa krångliga ord där också) för att se vilka delar i kropp/hjärna som ska arbeta för att ta upp t. ex. Tram för att sedan jämföra dito på Bupre, men om du orkar så kanske du kan få ett svar där då... ingen aning.
Men att människor påverkas olika av mediciner är inget konstigt i alla fall.
Sedan kan det ju vara att du är inkörd på annat också, som någon skrev. Men hur det än är så funkar vi olika helt enkelt. Själv har jag en bra Opioid-kropp. Hade iaf... Tar upp alla Opioider väldigt lätt (behöver inte mycket, inte från början iaf) med undantag av Oxy som jag i jämförelse med de andra behöver mer av. Kodein och Morfin kan jag fortfarande ta upp, men det blir inte bra. Något har förändrats i kroppen så resultatet blir mest obehagligt.