2010-01-11, 13:14
Medlem
fenazepams avatar
suboxone+fenanyl=krock?

nu är det så att jag håller på att tugga på ett fentanylplåster, och jag ska köpa suboxone senare idag.

så till frågan: krockar fentanylen med suboxone?
och om det gör det, hur länge bör jag vänta emellan?
Citera
2010-01-11, 13:19
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Jag tycker dom är rena guldet, va negativ i början förståss men, effekten är densamma, dom är mindre (lättare att gömma, innehåller säkert mindre skit)
Mindre pulver att dra in i snoken (rinner inte lika mycket, länge)

Enda nackdelen är väl att dom är svårare att kränga, har nog bara att göra med att inte alla vet vad det är och eftersom dom är mindre så tror dom inte på att det är 8mg. Men folk lär ju fatta efter ett tag att det är samma sak.

Och dom som skjuter säger att dom löser upp sig sämre, bubblar osv. Dom borde vara nyttigare att skjuta eftersom dom innehåller mindre elände.

Håller med till 100%! Dom är mycket bättre än dom gammla, inte prövat att snorta dom utan la undet tungan och det gav mycket bättre effekt än dom gammla. Löste upp sig super smidigt också. Kom själv in på substitut-programmet nu i veckan (applåder) så får se om jag får testa dom nya ett tag.
Citera
2010-01-11, 13:50
Medlem
Benyameans avatar
Du ska inte ta suboxone (eller buprenorfin öht) när du är påverkad av andra opiater/opioider, det slutar med ganska jobbiga abstinenssymptom.

Vänta helst 2-3dagar med att ta sub efter att ha kört något annat och vice versa (då suben blockar dina opiatreceptorer ganska länge efter intag).
Citera
2010-01-11, 14:27
Medlem
whatelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Du ska inte ta suboxone (eller buprenorfin öht) när du är påverkad av andra opiater/opioider, det slutar med ganska jobbiga abstinenssymptom.

Detta kanske är en dum fråga, men varför slutar det med jobbiga abstinenssymptom? Jag har gått på tram många dagar och varit påverkad av det för att sen köra lite sub och jag märkte inga abstinenssymptom? Varför skulle man få det?
Förstår inte alls...
Citera
2010-01-11, 14:52
Medlem
blablablabalb
fentganyl är farligt
Citera
2010-01-11, 14:57
Medlem
är det någon som vet?
jag har hört att fentanyl är en så säregen opioid, så man skulle kunna gå på båda samtidigt.

väldigt tacksamm för svar
Citera
2010-01-11, 15:17
Bannlyst
Ifall jag inte minns helt galet nu så ska Fentanyl vara en av Opioiderna som fungerar tillsammans med Buprenorfin.
Har inte testat det själv men varit med personer som har plåstrat om sig på båten.

Ha en mysig dag!
Citera
2010-01-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatelse
Hade du inte sparat en jädrans massa sub ifall du snortat istället?

Okej, att du inte gillar det, inte för att uppmuntra dig men, jag tror du hade tyckt om det mer och mer när du märker skillnaden och hur mycket du sparar. Svidandet när du snortar sub tycker jag är nästintill obefintlig om man jämför med andra substanser.

Får man fråga varför du inte tycker om att "snorta" eller andas in kan man nästan säga när det gäller subben?

Jo, det hade jag säkert gjort, men jag är inte ute efter att spara på den Inte heller spara för att sälja etc..

Jag vet inte, jag har aldrig gillat att snorta nånting, har alltid tyckt att det funkat dåligt och/eller smakat illa/rinnig näsa(socker), var samma med tjacket när man var ung och heroinet senare, det enda jag tycker är ok att snorta är väl kolat, även om jag mycket hellre röker det(base), eller t o m slår i mig det..

Men har nära bekanta som snortat sub dagligen i 7-8 år, och visst klarar de sig på mindre när de snortar än om de tar dem under tungan, de tycker ju det funkar bra så, även om de inte tycker att de får någon direkt effekt på det mer än att de blir friska.

Men får väl prova snorta nån gång och se vad jag tycker

Mvh
Citera
2010-01-11, 18:12
Medlem
.-.-.s avatar
8,64 mg buprenorfinhydroklorid

Den innehåller tydligen mer buprenorfin än vanliga subben.
Senast redigerad av .-.-. 2010-01-11 kl. 18:16.
Citera
2010-01-11, 18:36
Medlem
lowerCases avatar
Fick en present så har haft 4mg buprenorfin upphackat på bordet under dagen. Intaget 2.5 sen kl 13 kanske. Dags för resten snart. Käkade en 2mg ikto imorses kl6 och somnade om. Åt 2mg klonazepam och 1mg alrazolam till frukost kl 13. Har en hyffsad tempärärt) hög bensotolerans(käkat 2mg's iktos i minst 14 dagar dagligen. 1-3 om, dagen + 10 mg azlprazplam sammanlagt).

Så sen kl 12 så har jag alltså fått i mig:

2mg klonazepam intaget kl 13 ungefär
1mg alprazolam intaget vid samma tid
2.5mg buprenorfin nasalt runt spritt under 15-16
Det har nog slinkit ner en ikto till, får ta och räkna

Men tror nu det är lugnt med lite mer benso under kvällen? Farligare med ikto än alprazola om jag fattet det rött?

Rätt påverkad, det har tagit 10 min eller nått att skriva detta med alla rättningar som behövts göras :P

mvh
glad måndagstomte
Citera
2010-01-11, 20:08
Medlem
Entoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertex77
Jo, det hade jag säkert gjort, men jag är inte ute efter att spara på den Inte heller spara för att sälja etc..

Jag vet inte, jag har aldrig gillat att snorta nånting, har alltid tyckt att det funkat dåligt och/eller smakat illa/rinnig näsa(socker), var samma med tjacket när man var ung och heroinet senare, det enda jag tycker är ok att snorta är väl kolat, även om jag mycket hellre röker det(base), eller t o m slår i mig det..

Men har nära bekanta som snortat sub dagligen i 7-8 år, och visst klarar de sig på mindre när de snortar än om de tar dem under tungan, de tycker ju det funkar bra så, även om de inte tycker att de får någon direkt effekt på det mer än att de blir friska.

Men får väl prova snorta nån gång och se vad jag tycker

Mvh

Jag tror att dem som inte är med i ett program men ändå går på sub ser det som en stor ekonomisk grej.
Medans vi som är med i ett program inte betalar för den eller sliter för att få tag på den.

Tar det mer för givet och har ett mycket mer avslappnat förhållande till suben.

Sedan är det just det med jakt och drift som man är så less på.
Så en stor del av att gå på sub lagligt går ut på att man ska kunna slippa
jaga ,styra upp cash mm.

Att man kommer med i programet å får sub löser inga problem.

Men det underlättar att ha den för å kunna fokusera på andra saker så som jobb skaffa sej ett liv med andra värderingar osv.
Citera
2010-01-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entox
Jag tror att dem som inte är med i ett program men ändå går på sub ser det som en stor ekonomisk grej.
Medans vi som är med i ett program inte betalar för den eller sliter för att få tag på den.

Tar det mer för givet och har ett mycket mer avslappnat förhållande till suben.

Sedan är det just det med jakt och drift som man är så less på.
Så en stor del av att gå på sub lagligt går ut på att man ska kunna slippa
jaga ,styra upp cash mm.

Att man kommer med i programet å får sub löser inga problem.

Men det underlättar att ha den för å kunna fokusera på andra saker så som jobb skaffa sej ett liv med andra värderingar osv.

Absolut, visst är det så!

Någon fråga hur jag rökte, jag krossar en bit, typ 1 mg och strör ut en sträng på folie, ungefär som man röker horset/jagar drake, men lägger inte allt i en hög utan en jämn sträng och gör sen som brukligt... Men jag råder ingen till att börja röka, då det förstår halsen och lungorna rätt rejält om man håller på med det under en längre tid...

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in