Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är samma ja, var den första sorts suben jag testade kom jag på nu.
Inför ett specifikt godkännande om parallellimport jämförs det parallellimporterade läkemedlet med motsvarande godkända läkemedel i importlandet, så kallad direktimporterat läkemedel.
Det parallellimporterade läkemedlet skall i tillräckligt stor utsträckning likna det direktimporterade läkemedlet. Vid denna bedömning beaktas bl.a. om det parallellimporterade läkemedlet och det direktimporterade läkemedlet har gemensamt ursprung, innehåller samma aktiva substans samt har jämförbar sammansättning. Importen ska skötas av annan än den som är tillverkare/innehavare av godkännande för försäljning för det direktimporterade läkemedlet. Läs mer i LVFS 2004:8, LVFS 2004:14 samt 2006:9 (se länk till höger).
Okej, skönt tack så mkt för svaret!
Såg också själv nu (din fråga om bild fick mig att titta mer noggrant på förpackningen) att det på andra sidan stod Medartuum AB, googlade o fick upp att det var samma substans o godkänt för parallellimport från Frankrike.
(Men det stod att det skulle finnas ett MT nummer på förpackningen, det gör det inte på den enskilda tablettförpackningen iaf, o förpackningen ser inte exakt likadan ut vad jag minns, ja ja jag får sluta noja nu..

Gör alltid det om det är något jag inte känner igen....)
Edit: Okej nu såg jag länken, den kom inte upp med en gång (inte vad jag såg iaf, man vad virrig o trött jag är just nu...) Samma som jag googlade.