2009-12-23, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är samma ja, var den första sorts suben jag testade kom jag på nu.

Inför ett specifikt godkännande om parallellimport jämförs det parallellimporterade läkemedlet med motsvarande godkända läkemedel i importlandet, så kallad direktimporterat läkemedel.

Det parallellimporterade läkemedlet skall i tillräckligt stor utsträckning likna det direktimporterade läkemedlet. Vid denna bedömning beaktas bl.a. om det parallellimporterade läkemedlet och det direktimporterade läkemedlet har gemensamt ursprung, innehåller samma aktiva substans samt har jämförbar sammansättning. Importen ska skötas av annan än den som är tillverkare/innehavare av godkännande för försäljning för det direktimporterade läkemedlet. Läs mer i LVFS 2004:8, LVFS 2004:14 samt 2006:9 (se länk till höger).

Okej, skönt tack så mkt för svaret!

Såg också själv nu (din fråga om bild fick mig att titta mer noggrant på förpackningen) att det på andra sidan stod Medartuum AB, googlade o fick upp att det var samma substans o godkänt för parallellimport från Frankrike.

(Men det stod att det skulle finnas ett MT nummer på förpackningen, det gör det inte på den enskilda tablettförpackningen iaf, o förpackningen ser inte exakt likadan ut vad jag minns, ja ja jag får sluta noja nu.. Gör alltid det om det är något jag inte känner igen....)

Edit: Okej nu såg jag länken, den kom inte upp med en gång (inte vad jag såg iaf, man vad virrig o trött jag är just nu...) Samma som jag googlade.
Senast redigerad av Sagoland 2009-12-23 kl. 03:29.
Citera
2009-12-23, 13:27
Medlem
NotBobHarriss avatar
Hej!

För tillfället blir jag skön på 4 mg sub.

Tänkte blanda med lite ikto som jag inte har någon tollerans mot, hur mycket rekommenderar ni att jag ska ta? Gå ner i dos på sub också kanske?
Mvh
Citera
2009-12-23, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ok, ursäkta har inte riktigt läst igenom tråden men har du tagit Subutex/Suboxone tidigare och fått rus-effekt?

Ja jag får också den bi-effekten utav just Buprenorfin, svårt att svälja. Känns nästan uppsvullet i halsen.
Men det är i princip enbart om jag inte använt opioider på ett tag och sedan drar i mig en sub.
Kan vara rätt obehagligt men det gäller att ínte försöka tänka på det och att ta en klunk vatten då och då hjälper.
ja, första gången så kickade det gott, då körde jag kanske 0,5-0,8. efter den fina kvällen så fick jag aldrig mer ett "rus".
Citera
2009-12-24, 11:24
Medlem
boohaas avatar
jag vill ha temmar idddddaaaaaggg.. gah
Citera
2009-12-24, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boohaa
jag vill ha temmar idddddaaaaaggg.. gah

Du får göra en snabbvisit till den lokala "plattan" där du bor och inhandla en lite julklapp till dig själv!

Så på med skorna och ge dig ut, ha gärna kontanta pengar på fickan. Gärna en 500lapp och ett gäng 100 lappar! Sen söker du upp en tandlös uteliggare som ser allmänt borta ut och frågar om han vill följa med och ta en koppkaffe! Försök att undvika kroppskontakt och du ska självklart bjuda på kaffet eller om han vill ha en "nödraket" i form av en 3 1/2 i en halvliters burk!

Sen lägger du fram din fråga, har du subutex? Vet du någon som har? osv osv!

Uteliggaren drar då fram sin Sony Ericsson U10i Aino för att göra några samtal! Och vips så har du ett gäng sub till ditt förfogande. Uteliggaren frågar lite försiktigt om ni möjligtvis skulle kunna fira jul tillsammans då han inte har någon egen familj! Han berättar även att han mer än gärna svänger på sin sexuallitet, detta har han gjort flera gånger sen han hade sin "högglans" dagar för ca 30 år sedan! På detta sätt är du garenterad ett trevligt sällskap och skulle lusten fylla på så har du även möjlighet att lösa detta problem på ett snabbt och enkelt sätt! Självklart så skulle uteliggaren ta sig grundlig dusch och tömma sin "stomi" påse innan själva sammlaget skulle genomföras. Han föredrar dock att ha en tröja på sig på grund av hans stomipåse som han fortfarande efter ca 30 år sedan fick efter en fest som gick snett för mer än din uteläggare! Han viskar försiktit i ditt öra samtidigt som du hör det bubbla i hans stomipåse att han gärna tar den i tvåan och att risken att få skit på din "påle" är obefintlig då stomipåsen tar hand om allt avfall inna det hunnit komma så långt!

Nu är det jul och skänk gärna en slant till dessa hemölsa för vi vet inte vad de gått igenom!
Citera
2009-12-24, 12:09
Medlem
Camazotzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Du får göra en snabbvisit till den lokala "plattan" där du bor och inhandla en lite julklapp till dig själv!

Så på med skorna och ge dig ut, ha gärna kontanta pengar på fickan. Gärna en 500lapp och ett gäng 100 lappar! Sen söker du upp en tandlös uteliggare som ser allmänt borta ut och frågar om han vill följa med och ta en koppkaffe! Försök att undvika kroppskontakt och du ska självklart bjuda på kaffet eller om han vill ha en "nödraket" i form av en 3 1/2 i en halvliters burk!

Uteliggaren drar då fram sin Sony Ericsson U10i Aino för att göra några samtal! Och vips så har du ett gäng sub till ditt förfogande. Uteliggaren frågar lite försiktigt om ni möjligtvis skulle kunna fira jul tillsammans då han inte har någon egen familj! Han berättar även att han mer än gärna svänger på sin sexuallitet, detta har han gjort flera gånger sen han hade sin "högglans" dagar för ca 30 år sedan! På detta sätt är du garenterad ett trevligt sällskap och skulle lusten fylla på så har du även möjlighet att lösa detta problem på ett snabbt och enkelt sätt! Självklart så skulle uteliggaren ta sig grundlig dusch och tömma sin "stomi" påse innan själva sammlaget skulle genomföras. Han föredrar dock att ha en tröja på sig på grund av hans stomipåse som han fortfarande efter ca 30 år sedan fick efter en fest som gick snett för mer än din uteläggare! Han viskar försiktit i ditt öra samtidigt som du hör det bubbla i hans stomipåse att han gärna tar den i tvåan och att risken att få skit på din "påle" är obefintlig då stomipåsen tar hand om allt avfall inna det hunnit komma så långt!

Nu är det jul och skänk gärna en slant till dessa hemölsa för vi vet inte vad de gått igenom!

Antingen har du en extrem fantasi eller så talar du av egen erfarenhet. Hursomhelst, fin julhistoria som fick mig att le lite såhär på en i övrigt värdelös julafton. Hahah.
Citera
2009-12-24, 14:41
Medlem
tem04s avatar
Subbarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är samma ja, var den första sorts suben jag testade kom jag på nu.

Inför ett specifikt godkännande om parallellimport jämförs det parallellimporterade läkemedlet med motsvarande godkända läkemedel i importlandet, så kallad direktimporterat läkemedel.

Det parallellimporterade läkemedlet skall i tillräckligt stor utsträckning likna det direktimporterade läkemedlet. Vid denna bedömning beaktas bl.a. om det parallellimporterade läkemedlet och det direktimporterade läkemedlet har gemensamt ursprung, innehåller samma aktiva substans samt har jämförbar sammansättning. Importen ska skötas av annan än den som är tillverkare/innehavare av godkännande för försäljning för det direktimporterade läkemedlet. Läs mer i LVFS 2004:8, LVFS 2004:14 samt 2006:9 (se länk till höger).

Här har du Frankrike t ex:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040916001085&DocTypeID =3&UserTypeID=0

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/parallelProd.jsp?nplId=20040916001085
Det finns nästan inga sub. kvar nu i svergie, dom importerar från Norge å alla jävla länder nu.
Lika så var det förra året det var slut på alla apotek nästan, en jäääkla kris var det.
Citera
2009-12-24, 23:06
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom

Over the top som vanligt...
Citera
2009-12-25, 11:43
Medlem
chaoswithins avatar
Men vad kan vara ett rimligt pris för dessa då?

Subutex brukar ju ligga runt 150-200 suboxone runt 100-150 men dessa? Fick ett förslöag om 350 st för dessa då dom är mycket potentare
Kah skulle nog inte vilja ge mer än 150 MAX för dessa, gillar dom inte allsm ne var tror ni dom stabiliserar sig på? Som vanliga sub eller som oxone eller i en egen prisklass?
Citera
2009-12-25, 20:01
Bannlyst
Det finns ingen hemsida man skulle kunna beställa hem subutex/oxone ifrån som verkligen är grön?

Verkar rent ut sagt helt slut på sånt.
Citera
2009-12-25, 20:13
Medlem
Nu har jag inte sätt dom ännu men vet att dom ska köpas in snarast här och jag vill gissa att dom kommer hamna runt samma prisklass som Subutex, möjligtvis högre då vad jag läst så ska dom vara lättare
att lösa upp och injicera.

Skickar ett inlägg när jag får tag i dom.
Citera
2009-12-26, 00:13
Medlem
grappens avatar
Hej!
Sökte men hittade fan inget. En polare har intagit sammanlagd 130mg metadon med jämna mellanrum med första dosen vid ca 12.00 i torsdags, och sista dosen igår (fredag) ungefär vid 02.00. När tror ni att han kan ta lite sub igen utan att metadonet ska blockera effekten av subben?

mvh grappen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in