Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Hur många här har erfarenhet av dessa runda Sub som börjar sprida sig runt i vårt land?
Enligt vad jag har hört så kommer dessa ersätta våra kära ovala sub sakta men säkert..
Dessa ska vara utan bindemedel men ska inte gå så bra att snorta, dvs att det helt enkelt är för starkt samt att man fräter sönder näsan.
De ska vara runda och mindre än de Sub vi är vana vid.
Är det nån som har erfarenhet av dessa?
Får ju panik här hemma =/
Jo, du har nog rätt! Dom håller på bytas ut på flera håll har jag sett.
Men få inte panik, tycker du att dom är starka så blanda ut, eller??
Personligen så skulle jag föredra så lite bindemedel och skit som möjligt.
Personligen så gillar jag faktiskt dom nya runda, ser ut som dom Danska små runda som importerades till många ställen i Sverige under senaste stora officiella "torkan". Dom är ungefär 2-3 mm tjocka och är ca: 6 mm i diameter, vidare så har dom ett sträck (med en pil längst upp) på ena sidan och är märkta med en stor 8:a på andra sidan, thats it!
Jag tar dom oralt (som vanligt), tycker dom fungerar bra. Dom smälter kanske lite väl fort om man har mycket saliv i munnen eller "stryker" med tungan på dom hela tiden. Men dom har ingen speciell smak i alla fall, typ suboxone!
Dom frågade mig på min mottagning om jag ville ha kvar dom vanliga, tror jag chansar på dom vanliga/gamla då dom eventuellt blir mer eftertraktade så småningom, perfekt för mig som inte käkar hela dosen själv numer.