2009-12-10, 23:24
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Hur många här har erfarenhet av dessa runda Sub som börjar sprida sig runt i vårt land?
Enligt vad jag har hört så kommer dessa ersätta våra kära ovala sub sakta men säkert..
Dessa ska vara utan bindemedel men ska inte gå så bra att snorta, dvs att det helt enkelt är för starkt samt att man fräter sönder näsan.
De ska vara runda och mindre än de Sub vi är vana vid.

Är det nån som har erfarenhet av dessa?

Får ju panik här hemma =/

En tablett kan ju knappast vara "utan" bindmedel eftersom det är en tablett ju. Jag har fått tag på dessa "sub" du pratar om och dom är väldigt mycket mindre än vanliga sub ja och består såklart därför av mindre bindemedel. Har bara testat att skjuta den eftersom det ju passar bra att skjuta när det har lite bindmedel men kan verkligen inte tänka mig att man skulle fräta sönder näsan bara för att det är en lite renare buprenorfin-tablett, men det blir ju väldigt väldigt små linor. Om man vill ha mer att snorta så är det väl bara att spä ut det med något i värsta fall?

Kan inte se något negativt med dessa nya tabletter alls iaf.
Citera
2009-12-10, 23:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Hur många här har erfarenhet av dessa runda Sub som börjar sprida sig runt i vårt land?
Enligt vad jag har hört så kommer dessa ersätta våra kära ovala sub sakta men säkert..
Dessa ska vara utan bindemedel men ska inte gå så bra att snorta, dvs att det helt enkelt är för starkt samt att man fräter sönder näsan.

Bild på dom? Skulle varit intressant.
Citera
2009-12-10, 23:49
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Bild på dom? Skulle varit intressant.

Buprenotex heter dom. Finns bild på fass.
Citera
2009-12-11, 00:07
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Ja, det låter väldigt väldigt underligt att socialen inte skulle uppmuntra till eget boende och eventuellt jobb.. Vilken Stad/Län är detta?
Södertälje
Citera
2009-12-11, 00:29
Medlem
Macgarvers avatar
Fräta sönder näsan, jo antagligen. Dom innehåller inget vidrigt naloxon, fan vad bra! Det är ju nästan så man vill börja knarka igen.
Citera
2009-12-11, 08:26
Medlem
Jungles avatar
Det låter ju sjukt, folk som vill iväg på behandlingshem/familjehem får det inte men folk som inte vill det försöker dom tvinga....soc i ett nötskal.
Citera
2009-12-11, 12:20
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
En tablett kan ju knappast vara "utan" bindmedel eftersom det är en tablett ju. Jag har fått tag på dessa "sub" du pratar om och dom är väldigt mycket mindre än vanliga sub ja och består såklart därför av mindre bindemedel. Har bara testat att skjuta den eftersom det ju passar bra att skjuta när det har lite bindmedel men kan verkligen inte tänka mig att man skulle fräta sönder näsan bara för att det är en lite renare buprenorfin-tablett, men det blir ju väldigt väldigt små linor. Om man vill ha mer att snorta så är det väl bara att spä ut det med något i värsta fall?

Kan inte se något negativt med dessa nya tabletter alls iaf.

menade såklart så gott som utan binde.
En bekant får dom suben utskrivna nu och han hade provat snorta dom, och han upplevde det inte som jätteroligt att dra i näsan. Han beskrev det som att dra en lina av det fulaste tjack du vet, ungefär. Och då har han snortat de gamla suben också.
Det skrämmer mig om det är så att det ska göra så mycket skada i näsan..
Inte just själva mängden som stör mig alltså.
Citera
2009-12-11, 12:32
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
(efter 10års iv heroin missbruk)

Hur håller man sig levande 10år med IV?
Citera
2009-12-11, 17:12
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Hur håller man sig levande 10år med IV?

Vad är det för dum jävla fråga?
Vet många som dött men vet ändå fler som lever efter 15-20års IVande.
Citera
2009-12-11, 17:28
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Vad är det för dum jävla fråga?
Vet många som dött men vet ändå fler som lever efter 15-20års IVande.

Det var inte meningen att verka lustig alltså, jag trode bara det var något väldigt sällsynt.
Citera
2009-12-13, 21:53
Medlem
Citat:
Nånting som absolut inte funkar mot min AT iallafall är benzo. Tänker man helt logiskt så lär det ju va så att det enda som riktigt funkar mot opi-abstinens är antingen opiater eller opioider.
Hade en riktigt vidrig AT här (tar Sub 4-5 dagar i veckan) för ett tag sen, och hittade en bortglömd karta med sobril 10mg hemma.I brist på andra droger drog jag i mig 4-5 såna + 2 alvedon i hopp om att det oroliga och smärtan i kroppen skulle lägga sig. Men nejdå, efter 2-3 sobril till låg jag fortfarande i sängen och kved av muskelsmärta och myrkrypningar. Gick inte ens att sova trots att jag var fullproppad med benzo (och INGEN tolerans)

Så det bästa mot Subavtändning är enligt min egen erfarenhet antingen Tramadol eller Dexofen.

Har tidigare använt Stilnoct o Imovane mot opi-abstinens och det har hjälpt mkt bra. Benzo hjälpte (vad jag kände av iaf, äter dagligen) ingenting men efter bara en tablett Stilnoct så kände jag genast skillnad.

(Fick tipset av annan person som märkt hur bra dessa preparat funkade mot abstinensen så det kan inte bara va unikt för mig.)
Senast redigerad av Sagoland 2009-12-13 kl. 22:23.
Citera
2009-12-15, 14:08
Medlem
Citat:

Jo, du har nog rätt! Dom håller på bytas ut på flera håll har jag sett.
Men få inte panik, tycker du att dom är starka så blanda ut, eller??
Personligen så skulle jag föredra så lite bindemedel och skit som möjligt.

Personligen så gillar jag faktiskt dom nya runda, ser ut som dom Danska små runda som importerades till många ställen i Sverige under senaste stora officiella "torkan". Dom är ungefär 2-3 mm tjocka och är ca: 6 mm i diameter, vidare så har dom ett sträck (med en pil längst upp) på ena sidan och är märkta med en stor 8:a på andra sidan, thats it!

Jag tar dom oralt (som vanligt), tycker dom fungerar bra. Dom smälter kanske lite väl fort om man har mycket saliv i munnen eller "stryker" med tungan på dom hela tiden. Men dom har ingen speciell smak i alla fall, typ suboxone!

Dom frågade mig på min mottagning om jag ville ha kvar dom vanliga, tror jag chansar på dom vanliga/gamla då dom eventuellt blir mer eftertraktade så småningom, perfekt för mig som inte käkar hela dosen själv numer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in