Citat:
Ursprungligen postat av pastaposti
Jo, du har nog rätt! Dom håller på bytas ut på flera håll har jag sett.
Men få inte panik, tycker du att dom är starka så blanda ut, eller??
Personligen så skulle jag föredra så lite bindemedel och skit som möjligt.
Personligen så gillar jag faktiskt dom nya runda, ser ut som dom Danska små runda som importerades till många ställen i Sverige under senaste stora officiella "torkan". Dom är ungefär 2-3 mm tjocka och är ca: 6 mm i diameter, vidare så har dom ett sträck (med en pil längst upp) på ena sidan och är märkta med en stor 8:a på andra sidan, thats it!
Jag tar dom oralt (som vanligt), tycker dom fungerar bra. Dom smälter kanske lite väl fort om man har mycket saliv i munnen eller "stryker" med tungan på dom hela tiden. Men dom har ingen speciell smak i alla fall, typ suboxone!
Dom frågade mig på min mottagning om jag ville ha kvar dom vanliga, tror jag chansar på dom vanliga/gamla då dom eventuellt blir mer eftertraktade så småningom, perfekt för mig som inte käkar hela dosen själv numer.

Tack för svaret!
Paniken kommer ju p ga det är så okänt för mig än. Har bara hört talas om skräckexempel som säger att den nya suben är i stort sett omöjlig att snorta, sen om det funkar att blanda ut det vet jag inte, men utan utblandning skulle det vara som att snorta en lina kass tvättmedelstjack (=aj aj i näsan)
Men men, ska väl inte ta och gå ner mig innan jag testat såklart. Är väl bara en tidsfråga innan den dyker upp här.
Schysst förresten att du får välja om du vill ha kvar dom gamla, vet folk som blir tvingade till att byta till Buprenotex.
Att få välja själv är ju hur bra som helst!