2009-12-15, 15:33
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Har tidigare använt Stilnoct o Imovane mot opi-abstinens och det har hjälpt mkt bra. Benzo hjälpte (vad jag kände av iaf, äter dagligen) ingenting men efter bara en tablett Stilnoct så kände jag genast skillnad.

(Fick tipset av annan person som märkt hur bra dessa preparat funkade mot abstinensen så det kan inte bara va unikt för mig.)

jaså? har jag aldrig hört talas om
Snubblar jag över ett par nocter så måste jag spara dom till nästa abs, för att prova, tack för tipset!
Citera
2009-12-15, 15:38
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastaposti
Jo, du har nog rätt! Dom håller på bytas ut på flera håll har jag sett.
Men få inte panik, tycker du att dom är starka så blanda ut, eller??
Personligen så skulle jag föredra så lite bindemedel och skit som möjligt.

Personligen så gillar jag faktiskt dom nya runda, ser ut som dom Danska små runda som importerades till många ställen i Sverige under senaste stora officiella "torkan". Dom är ungefär 2-3 mm tjocka och är ca: 6 mm i diameter, vidare så har dom ett sträck (med en pil längst upp) på ena sidan och är märkta med en stor 8:a på andra sidan, thats it!

Jag tar dom oralt (som vanligt), tycker dom fungerar bra. Dom smälter kanske lite väl fort om man har mycket saliv i munnen eller "stryker" med tungan på dom hela tiden. Men dom har ingen speciell smak i alla fall, typ suboxone!

Dom frågade mig på min mottagning om jag ville ha kvar dom vanliga, tror jag chansar på dom vanliga/gamla då dom eventuellt blir mer eftertraktade så småningom, perfekt för mig som inte käkar hela dosen själv numer.

Tack för svaret!
Paniken kommer ju p ga det är så okänt för mig än. Har bara hört talas om skräckexempel som säger att den nya suben är i stort sett omöjlig att snorta, sen om det funkar att blanda ut det vet jag inte, men utan utblandning skulle det vara som att snorta en lina kass tvättmedelstjack (=aj aj i näsan)
Men men, ska väl inte ta och gå ner mig innan jag testat såklart. Är väl bara en tidsfråga innan den dyker upp här.

Schysst förresten att du får välja om du vill ha kvar dom gamla, vet folk som blir tvingade till att byta till Buprenotex.
Att få välja själv är ju hur bra som helst!
Citera
2009-12-15, 17:06
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Har tidigare använt Stilnoct o Imovane mot opi-abstinens och det har hjälpt mkt bra. Benzo hjälpte (vad jag kände av iaf, äter dagligen) ingenting men efter bara en tablett Stilnoct så kände jag genast skillnad.

(Fick tipset av annan person som märkt hur bra dessa preparat funkade mot abstinensen så det kan inte bara va unikt för mig.)

Håller absolut med!
Tar Zopiklon/Imovane och det fungerar alldeles utmärkt när jag är utan Tram.
Iofs tar jag både Tram och Zop varje dag, men när jag var totalt utan båda i tre dagar (Vidrig AT!) mådde jag jättebra igen när jag på fjärde dagen tog enbart Zop igen.
Citera
2009-12-15, 19:15
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Fräta sönder näsan, jo antagligen. Dom innehåller inget vidrigt naloxon, fan vad bra! Det är ju nästan så man vill börja knarka igen.

Är suboxone mycket farligare för näsan eftersom det innehåller naloxon?
Citera
2009-12-15, 19:23
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Är suboxone mycket farligare för näsan eftersom det innehåller naloxon?

Nä inte vad jag vet. Däremot har det en hel del biverkningar av annat slag.
Citera
2009-12-15, 20:02
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Nä inte vad jag vet. Däremot har det en hel del biverkningar av annat slag.

Jasså? Har hört något om huvudvärk, några andra biverkningar man märker av när man kör oxone?
Citera
2009-12-15, 20:49
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Jasså? Har hört något om huvudvärk, några andra biverkningar man märker av när man kör oxone?

Vanliga biverkningar av naloxon är till exempel yrsel, huvudvärk, illamående och kräkningar.
Citera
2009-12-15, 20:56
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Vanliga biverkningar av naloxon är till exempel yrsel, huvudvärk, illamående och kräkningar.

Verkar som om jag har haft tur då, eller brukar dom flesta biverkningar bara visa sig vig högre doser än 1-2mg?
Citera
2009-12-15, 22:20
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Buprenotex heter dom. Finns bild på fass.

Guld att FASS hade bild på dem. Det vart nyligt en mindre incident med de nya och en person som trodde att han höll på bli fetblåst. Det höll på att sluta med 9mm, men FASS styrde upp läget. Jösses vad labila snubbar det finns egentligen..
Citera
2009-12-15, 22:39
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
Guld att FASS hade bild på dem. Det vart nyligt en mindre incident med de nya och en person som trodde att han höll på bli fetblåst. Det höll på att sluta med 9mm, men FASS styrde upp läget. Jösses vad labila snubbar det finns egentligen..

Borde ju vara guld att snorta så små? ju mindre pulver, desto mindre som rinner ner i halsen? Jag tror dom är guld!
Citera
2009-12-16, 02:52
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Verkar som om jag har haft tur då, eller brukar dom flesta biverkningar bara visa sig vig högre doser än 1-2mg?

Är inte säker, personligen tycker jag buprenorfinet i sig kan framkalla alla de där biverkningarna. Det vill säga, jag har upplevt det både på Subutex, som alltså inte innehåller naloxon, likväl som på Suboxone. Så det är svårt att säga för mig när och om det är naloxonet som ligger bakom det.

Personligen finner jag att det inte är någon jätteskillnad Subutex kontra Suboxone. Jag föredrar Subutex på grund av att jag tycker mig få ett lite skönare, klarare rus och marginellt mindre illamående (att slippa den motbjudande apelsinsmaken i munnen till och med när man skjuter är också ett plus). Men det kan faktiskt lika gärna vara placebo, det finns de som tycker tvärtom också nämligen.
Citera
2009-12-16, 03:19
Medlem
slaeshs avatar
ngn förutom jag som har fått "kronisk tolerans" av sub ? :P

i början räckte det med 1mg för att ja skulle spy som en gris. sist, efter ca 6mån uppehåll på alla opiater så gick det 4mg utan att jag blev "nöjd"
inbillning??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in