2009-12-09, 14:41
Medlem
Benyameans avatar
Kan man kolla upp någonstans vilka städer som har ett aktivt subutex/metadon program eller finns inom alla landsting så att det värsta man kan råka ut för är att få pendla?

Förresten hur ser de på tidigare behandlingar har varit med i subprogrammet två gånger tidigare en gång som 17åring (!) och en gång 2005/2006?
Citera
2009-12-09, 21:46
Medlem
Verkar som idioterna släpper in vem som helst i subprogrammet, ge istället det till dom som behöver - HEROINMISSBRUKARE. Dessutom så vet inte de flesta snorvalpar inte vad de ger sig in på utan är mest där för att få gratis "knark" och spela häftiga för polarna. Har gått på programmet i 6 år(efter 10års iv heroin missbruk) nu och det kommer fan inte vara enkelt när jag lägger av med subben .

Ni som verkligen behöver sub, lycka till, det är inte enkelt men ni kan fixa det. Kunde jag så kan ni!!!
Citera
2009-12-09, 23:08
Medlem
.-.-.s avatar
Det är rent löjligt hur det fungerar ibland.

Själv försökte jag komma med i 5-6 år innan jag slutligen fick chansen. Under den tiden så skulle folk nästan vara halvvägs ner i graven innan dom fick komma med. Och nu tar dom in vilken unge som helst, behövs inte ens nån dokumentation om missbruk, inga tidigare behandlingar, ingenting. Det enda dom behöver säga är att jag har knarkat en gång. Det är rent bedrövligt..

Skillnaderna mellan städerna kan vara gigantiska, vissa låter alla komma med och i andra städer så löns det inte ens att försöka om man inte skjutit horse i 50 år.
Citera
2009-12-10, 00:58
Medlem
henke1984s avatar
Sub efter intag av Methylone (bk-mdma) först och främst för att lugna ner kroppen och få sina pupiller storlek att minska.

Några farligheter med det tror ni?
Citera
2009-12-10, 01:31
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Sub efter intag av Methylone (bk-mdma) först och främst för att lugna ner kroppen och få sina pupiller storlek att minska.

Några farligheter med det tror ni?

Inte direkt farligt, hjärtat kan börja rusa vilket kan vara skadligt i längden om man blandar upp och ner ofta, vid enstaka fall är det dock "lugnt". Lycka till!
Citera
2009-12-10, 01:41
Medlem
henke1984s avatar
Tack för svar

Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Inte direkt farligt, hjärtat kan börja rusa vilket kan vara skadligt i längden om man blandar upp och ner ofta, vid enstaka fall är det dock "lugnt". Lycka till!
Citera
2009-12-10, 03:34
Medlem
En annan fin variant när man tagit en lina är att gå ut på balkongen. Det ger nån form av frisk upplevelse så ni slipper det där att det rinner i halsen.
Citera
2009-12-10, 09:57
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Vad kan man ta för att minska muskelsmärtorna under ATn?

Nånting som absolut inte funkar mot min AT iallafall är benzo. Tänker man helt logiskt så lär det ju va så att det enda som riktigt funkar mot opi-abstinens är antingen opiater eller opioider.
Hade en riktigt vidrig AT här (tar Sub 4-5 dagar i veckan) för ett tag sen, och hittade en bortglömd karta med sobril 10mg hemma.I brist på andra droger drog jag i mig 4-5 såna + 2 alvedon i hopp om att det oroliga och smärtan i kroppen skulle lägga sig. Men nejdå, efter 2-3 sobril till låg jag fortfarande i sängen och kved av muskelsmärta och myrkrypningar. Gick inte ens att sova trots att jag var fullproppad med benzo (och INGEN tolerans)

Så det bästa mot Subavtändning är enligt min egen erfarenhet antingen Tramadol eller Dexofen.
Citera
2009-12-10, 10:05
Medlem
mrsQs avatar
Dom nya runda suben

Hur många här har erfarenhet av dessa runda Sub som börjar sprida sig runt i vårt land?
Enligt vad jag har hört så kommer dessa ersätta våra kära ovala sub sakta men säkert..
Dessa ska vara utan bindemedel men ska inte gå så bra att snorta, dvs att det helt enkelt är för starkt samt att man fräter sönder näsan.
De ska vara runda och mindre än de Sub vi är vana vid.

Är det nån som har erfarenhet av dessa?

Får ju panik här hemma =/
Citera
2009-12-10, 21:13
Medlem
FizzyWhomacks avatar
En polare har precis kommit in i subprogrammet och socialen kräver att han ska bo familjehem/behandlingshem på obestämd tid istället för att ha eget boende ev jobb mm vilket är meningen med det hela.
Istället för behandligshem kan han kontakt med öppenvården (som dem flesta) som betyder att det kommer gå fortare att skaffa jobb osv. Jag tycker det är är sjukt.
Nån som verkligen vill sluta och styra upp sitt liv får inte den hjälp han behöver.
Nån som har varit i liknande sits eller har åsikter?
Citera
2009-12-10, 23:06
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
En polare har precis kommit in i subprogrammet och socialen kräver att han ska bo familjehem/behandlingshem på obestämd tid istället för att ha eget boende ev jobb mm vilket är meningen med det hela.
Istället för behandligshem kan han kontakt med öppenvården (som dem flesta) som betyder att det kommer gå fortare att skaffa jobb osv. Jag tycker det är är sjukt.
Nån som verkligen vill sluta och styra upp sitt liv får inte den hjälp han behöver.
Nån som har varit i liknande sits eller har åsikter?

Ja, det låter väldigt väldigt underligt att socialen inte skulle uppmuntra till eget boende och eventuellt jobb.. Vilken Stad/Län är detta?
Citera
2009-12-10, 23:08
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjascroll
En annan fin variant när man tagit en lina är att gå ut på balkongen. Det ger nån form av frisk upplevelse så ni slipper det där att det rinner i halsen.
Så genom att gå ut på balkan slipper man att det rinner ner i halsen? "ok"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in