2010-07-27, 00:15
  #3901
Medlem
eddiepeddies avatar
Benso brukar fungera när jag tänder av från subutex. Minns en gång då jag hade gått på subutex en längre period och blev ordentligt sjuk efter 2 - 3 dagar. Så jag käkade ett gäng Iktorivil och blev rätt flöddrad och efter det var jag ok igen. Vet inte om det funkar för alla men för mig funkar det i alla fall.
Citera
2010-07-27, 06:23
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Benso brukar fungera när jag tänder av från subutex. Minns en gång då jag hade gått på subutex en längre period och blev ordentligt sjuk efter 2 - 3 dagar. Så jag käkade ett gäng Iktorivil och blev rätt flöddrad och efter det var jag ok igen. Vet inte om det funkar för alla men för mig funkar det i alla fall.

Du är nog en av de få tursamma som har det så. Då skulle jag skatta mig lycklig!
Benso lindrar inte särskillt mycke alls för min del, möjligen en aning sinnesro och något bättre sömn. Måste inhandla bens lr imovane, blir tokig på att sitta vaken hela tiden..
Citera
2010-07-27, 10:56
  #3903
Medlem
Jag har aldrig drabbats av minnesluckor av sub eller andra opiater. Mycket värre med benso.
Citera
2010-07-27, 11:16
  #3904
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Inte full koll på biotillgängligheten i procent, men 2mg subling. skulle nog ge dig ett likvärdigt rus. Är inte sån extrem skillnad mellan nasalt och subling.

Det går ju inte o riktigt jämföra alltså..
Jag tog 2 mg sublingualt en gång och jag kände inte nån effekt alls.
Minst en halv lär det ju vara för att få det att fungera rusmässigt under tungan.
Citera
2010-07-27, 12:46
  #3905
Medlem
Skriver lite här för att skriva av mig lite grann. Har kommit in på min 9nde dag idag, och andra dagen helt utan morfin också och det värsta verkar vara över, de mest intensiva iaf. Så, med andra ord funkade morfinet för mig i väldigt små doser, annars hade jag varit på suben för läängesen.

Jag har fortfarande ett helvete med sömnen och väntar på medecin för det. Har ju iofs theralen men det biter fan inte! Magen trasslar och mår illa och även en del frossa och en väldig trötthet, som konstigt nog släpper mer på kvällen, typiskt när man vill vara trött!

Det som är så jävla jobbigt är ju denna förbannade tristess, vilket är en farlig fälla för mig som jag ramlat dit i allt för många gånger förut. Men jag har inte ork att göra nånting. Musik hjälper faktiskt för en stund, vaknar till lite mer på något sätt. Men det måste vara riktigt HÖGT!

Detta suuug är också jobbigt som bara den

Hmm, nån som vet om privatläkare ser ens journaler nu för tiden? Antagligen..
Citera
2010-07-27, 13:42
  #3906
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Det går ju inte o riktigt jämföra alltså..
Jag tog 2 mg sublingualt en gång och jag kände inte nån effekt alls.
Minst en halv lär det ju vara för att få det att fungera rusmässigt under tungan.

Kanske beror på hur bra ens tunga är då=) För jag har fått bra effekt på 2mg subling. Sen borde ju det påverka lite hurvida man sväljer så fort det smälter lite eller låter det va kvar.
Citera
2010-07-27, 15:20
  #3907
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.u.b
Skriver lite här för att skriva av mig lite grann. Har kommit in på min 9nde dag idag, och andra dagen helt utan morfin också och det värsta verkar vara över, de mest intensiva iaf. Så, med andra ord funkade morfinet för mig i väldigt små doser, annars hade jag varit på suben för läängesen.

Jag har fortfarande ett helvete med sömnen och väntar på medecin för det. Har ju iofs theralen men det biter fan inte! Magen trasslar och mår illa och även en del frossa och en väldig trötthet, som konstigt nog släpper mer på kvällen, typiskt när man vill vara trött!

Det som är så jävla jobbigt är ju denna förbannade tristess, vilket är en farlig fälla för mig som jag ramlat dit i allt för många gånger förut. Men jag har inte ork att göra nånting. Musik hjälper faktiskt för en stund, vaknar till lite mer på något sätt. Men det måste vara riktigt HÖGT!

Detta suuug är också jobbigt som bara den

Hmm, nån som vet om privatläkare ser ens journaler nu för tiden? Antagligen..




Fan vad jag känner igen mig med det du skriver. Krya på dig nu lelle vän!
Citera
2010-07-27, 15:25
  #3908
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Kanske beror på hur bra ens tunga är då=) För jag har fått bra effekt på 2mg subling. Sen borde ju det påverka lite hurvida man sväljer så fort det smälter lite eller låter det va kvar.
Sväljer du det kommer ruset inte infinna sig. Då Bup har extremt dålig oral biotillgänglighet. Så skall man intaga Bup sublingualt får man ha kvar den under tungan i flera minuter. Det är så äckligt så jag hade inte klarat av det. Subuxonesmaken ger mig kväljningar. Avskyr denna smak, Subutex är bättre om vi utgår från smak. För det är endast äckligt, inte äckligt x10 med en eftersmak av syntetisk rutten "apelsin".
Citera
2010-07-27, 15:46
  #3909
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Sväljer du det kommer ruset inte infinna sig. Då Bup har extremt dålig oral biotillgänglighet. Så skall man intaga Bup sublingualt får man ha kvar den under tungan i flera minuter. Det är så äckligt så jag hade inte klarat av det. Subuxonesmaken ger mig kväljningar. Avskyr denna smak, Subutex är bättre om vi utgår från smak. För det är endast äckligt, inte äckligt x10 med en eftersmak av syntetisk rutten "apelsin".

Jo, men jag menade salivet som bildas. Smält en hel B8 under tungan utan att göra sig av med saliv under tiden, liknar man nog en hamster med ett halvårs matförråd i kinderna. Men man kan hålla det en stund och inte svälja salivet direkt, då jag antar all bupe. inte tas upp direkt och finns kvar i salivet.

Äckligt, testa och tugga på tramadol, där har du äckligt..
Citera
2010-07-27, 15:59
  #3910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Fan vad jag känner igen mig med det du skriver. Krya på dig nu lelle vän!


Mmm, det är rena rama helvetet Tack ska du ha!
Citera
2010-07-27, 18:36
  #3911
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Jo, men jag menade salivet som bildas. Smält en hel B8 under tungan utan att göra sig av med saliv under tiden, liknar man nog en hamster med ett halvårs matförråd i kinderna. Men man kan hålla det en stund och inte svälja salivet direkt, då jag antar all bupe. inte tas upp direkt och finns kvar i salivet.

Äckligt, testa och tugga på tramadol, där har du äckligt..
Jo det är klart det blir lite väl mycket saliv. Men jag brukar köra "munsköljsmetoden" skölja runt det som munskölj. Det tas ju upp under läpparna och så också. Då kan man göra så i cirka 5 min sen svälja/spotta lite i taget, och göra om proceduren. (jag hade spottat)
Citera
2010-07-27, 23:05
  #3912
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.u.b
Skriver lite här för att skriva av mig lite grann. Har kommit in på min 9nde dag idag, och andra dagen helt utan morfin också och det värsta verkar vara över, de mest intensiva iaf. Så, med andra ord funkade morfinet för mig i väldigt små doser, annars hade jag varit på suben för läängesen.

Jag har fortfarande ett helvete med sömnen och väntar på medecin för det. Har ju iofs theralen men det biter fan inte! Magen trasslar och mår illa och även en del frossa och en väldig trötthet, som konstigt nog släpper mer på kvällen, typiskt när man vill vara trött!

Det som är så jävla jobbigt är ju denna förbannade tristess, vilket är en farlig fälla för mig som jag ramlat dit i allt för många gånger förut. Men jag har inte ork att göra nånting. Musik hjälper faktiskt för en stund, vaknar till lite mer på något sätt. Men det måste vara riktigt HÖGT!

Detta suuug är också jobbigt som bara den

Hmm, nån som vet om privatläkare ser ens journaler nu för tiden? Antagligen..

Fan vad duktig du är! är riktigt imponerad! och skönt att det har lagt sig någolunda..
Har du Theralen på recept så kan du ju alltid gå till vårdcentralen och fråga om nått annat. Jag prövade Nozinan här om dagen och det fungerade jättebra att sova på.
Theralen och Nozinan(och liknande) blir du ju iofs toktrött på dagen efter, bara det kan ju vara en faktor så man blir sugen på nått, segheten.
Jag antar att du är reggad som missbrukare så det är nog kört att få ut nått starkare.. Dock så brukar dom i vissa fall vara snabba med att föreslå Stilnoct, vet inte varför, men jag har hört några fall.. Min sambo fick Stilnoct, även fast han är registrerad missbrukare.
Rastlösheten är hemsk när man kliver av sub! Man vet inte vad man ska göra av all tid! jag funderade mycket på hur jag disponerade tiden själv när jag gick på sub, jag kom fram till att jag förmodligen mår så himla bra så jag inte behöver göra nånting speciellt liksom.
Imodium fungerade jättebra för mig när jag hade lös mage, annars rinner det ju ur en och man får vätskebrist ;/
Hang in there nu! du fixar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in