2009-07-17, 16:39
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinmedsnöret
Ungefär hur lång tid efter heroin (50mg nasalt) imorse vid 6-7 kan jag ta sub? Har för mig att det är 12h men inte säker. Jag får föresten INTE abstinens.

Jag har tagit subutex redan 4 timmar efter senaste heroin-intag utan några som helst besvär.
Citera
2009-07-17, 18:36
Medlem
Jungles avatar
har tagit en fix efter 10min (16mg subutex) och det var cool, fast det funkade knappt.
Citera
2009-07-22, 18:45
Medlem
hejsan

jag tar subutex dagligen min fråga är kan man ta tramadol under tiden jag tar sub och fu ut mer kick av det? eller slår subben ut tramadolet?

Tacksam för svar
Citera
2009-07-22, 19:11
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattooman26
jag tar subutex dagligen min fråga är kan man ta tramadol under tiden jag tar sub och fu ut mer kick av det? eller slår subben ut tramadolet?

Tacksam för svar
Inga som helst problem, tramadol och buprenorfin krockar ej.
Citera
2009-07-27, 03:18
Medlem
Fuckts avatar
Hur blir man när man tar Subutex för första gången samtidigt som man är förkyld. Är det värt att ta nu eller ska jag vänta tills jag är frisk?
Citera
2009-07-27, 16:22
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Hur blir man när man tar Subutex för första gången samtidigt som man är förkyld. Är det värt att ta nu eller ska jag vänta tills jag är frisk?

Du kan ta då även om du är sjuk, brukar faktiskt ofta ta bort det jobbiga med att vara sjuk! ta inte mer än 0.5mg första gången dock... vissa rekommenderar 1mg som nybörjardos men jag har sett alldeles för många människor må dåligt av den dosen så 0.5mg är snarare en bättre nybörjardos!

Och börja inte ta för ofta, övergången mellan bruk och missbruk är inte ETT snedsteg utan flera HUNDRA snedsteg och därför märkre man inte att man blir beroende förens man redan varit det för längesen och då slutar det med att du behöver doser på 16-20mg som mig......
Citera
2009-07-27, 21:59
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioweapon
Du kan ta då även om du är sjuk, brukar faktiskt ofta ta bort det jobbiga med att vara sjuk! ta inte mer än 0.5mg första gången dock... vissa rekommenderar 1mg som nybörjardos men jag har sett alldeles för många människor må dåligt av den dosen så 0.5mg är snarare en bättre nybörjardos!

Och börja inte ta för ofta, övergången mellan bruk och missbruk är inte ETT snedsteg utan flera HUNDRA snedsteg och därför märkre man inte att man blir beroende förens man redan varit det för längesen och då slutar det med att du behöver doser på 16-20mg som mig......
Följde ditt råd även fast alla i min omgivning varnar mig för det också. Men tog kanske en lina på 0.2mg, kände inte direkt för att ta mer eftersom jag är väldigt kraftigt förkyld, är helt slut i kroppen pga feber osv. Sedan efter 15 minuter blev jag lite uppspelt, kände inte för att sitta still. Jag väntade 15 minuter till och sedan satt jag i baksätet på en bil och då kände jag att jag kunde ha noddat till om jag hade haft extremt mycket koncentration. Men blir istället att ta resten när jag är frisk.
Citera
2009-07-27, 22:56
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Följde ditt råd även fast alla i min omgivning varnar mig för det också. Men tog kanske en lina på 0.2mg, kände inte direkt för att ta mer eftersom jag är väldigt kraftigt förkyld, är helt slut i kroppen pga feber osv. Sedan efter 15 minuter blev jag lite uppspelt, kände inte för att sitta still. Jag väntade 15 minuter till och sedan satt jag i baksätet på en bil och då kände jag att jag kunde ha noddat till om jag hade haft extremt mycket koncentration. Men blir istället att ta resten när jag är frisk.
Jag förstår inte, varför vänta med att ta opioider för att man är förkyld? Om du tar en lagom mängd Subutex när du är förkyld, så kommer du känna dig helt frisk sedan. Förkylningen kommer bli som bortblåst. Det enda negativa jag kan se i det, är att snoret i näsan gör att inte allt tas upp, om man snortar det.
Citera
2009-07-28, 13:57
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Jag förstår inte, varför vänta med att ta opioider för att man är förkyld? Om du tar en lagom mängd Subutex när du är förkyld, så kommer du känna dig helt frisk sedan. Förkylningen kommer bli som bortblåst. Det enda negativa jag kan se i det, är att snoret i näsan gör att inte allt tas upp, om man snortar det.

Exakt, vad är problemet? Det är väl bara att snyta sig innan snytning?
Citera
2009-07-28, 16:05
Medlem
Hej alla!

Tänkte att det kanske är dags att svänga förbi och säga hej, har varit medlem några månader men aldrig postat något här förut.

Men ska jag vara helt ärlig så har jag en fråga som någon här kanske kan svara på, kan inte få ett rakt svar av varken tandläkare el. de sjuksköterskor jag träffat.
Grejen är den att jag har subutex (hög dos dessutom) och har ändå sinnessjuk tandvärk, suben hjälper inte ett skvatt.
Jag vet av erfarenhet att Dexofen/Doloxene fungerar riktigt bra för mig vid värk, men det var längesen jag var "aktiv" och blandade saker hej vilt, så jag minns inte riktigt, haha.
Antar att min fråga lyder: Får jag någon effekt av Dextropropoxifen som värknedsättande när jag konstant har mycket Buprenorfin i kroppen?

Vore mycket tacksam om någon sitter på den vetskapen och kan dela med sig.
Citera
2009-07-28, 17:37
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastaposti
Hej alla!

Tänkte att det kanske är dags att svänga förbi och säga hej, har varit medlem några månader men aldrig postat något här förut.

Men ska jag vara helt ärlig så har jag en fråga som någon här kanske kan svara på, kan inte få ett rakt svar av varken tandläkare el. de sjuksköterskor jag träffat.
Grejen är den att jag har subutex (hög dos dessutom) och har ändå sinnessjuk tandvärk, suben hjälper inte ett skvatt.
Jag vet av erfarenhet att Dexofen/Doloxene fungerar riktigt bra för mig vid värk, men det var längesen jag var "aktiv" och blandade saker hej vilt, så jag minns inte riktigt, haha.
Antar att min fråga lyder: Får jag någon effekt av Dextropropoxifen som värknedsättande när jag konstant har mycket Buprenorfin i kroppen?

Vore mycket tacksam om någon sitter på den vetskapen och kan dela med sig.

Är osäker på om buprenorfinet blockerar dexofen. Men egentligen så spelar det inte så stor roll då man inte ska blanda dexofen med något som är andningsdeprimerande, vilket bup är. Antingen så berättar du för din läkare, eller så tar du värken eller så slutar du med buprenorfinet och tar dexofen istället...
Citera
2009-07-28, 18:15
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
För att jag var väldigt sjuk och omotiverad till att ta droger. Kan säkert tro att det hade tagit bort förkylningen eftersom jag har beprövat det med tramadol, det fungerade hur bra som helst men man är ändå inte sugen på att inta det när man är sjuk och då det var första gången så är jag dessutom så okunnig om preparatet att jag inte ville prova det igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in