2009-05-09, 23:33
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Du kan ta subutex efter heroinanvändning, men inte precis innan. buprenofrinet "blockerar" andra opiater/opioider, men du får fortfarande ett subrus efter heroin intag.

kände av lite. väntade som sagt circka 5 timmar och det räckte för att jag inte skulle bli dålig. blir nog lite lättare att sova nu hoppas jag. tack
Citera
2009-05-10, 12:44
Medlem
tem04s avatar
Helt rätt!

Citat:
Du kan ta subutex efter heroinanvändning, men inte precis innan. buprenofrinet "blockerar" andra opiater/opioider, men du får fortfarande ett subrus efter heroin intag.
Japp helt rätt!!
Sub. går bra att ta efter man tagit Gryn...men inte tvärt om (sub å sen gryn)
Citera
2009-05-10, 22:27
Medlem
eddiepeddies avatar
ingen skjuts?

är det någon annan än jag som har svårt att få ett rus/kick från subutexen efter att ha gått på heroin ett tag? har inte ens rökt mycket sista tiden och tagit en rätt hög dos sub.
Citera
2009-05-10, 22:39
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
är det någon annan än jag som har svårt att få ett rus/kick från subutexen efter att ha gått på heroin ett tag? har inte ens rökt mycket sista tiden och tagit en rätt hög dos sub.

Korstolerans?
Citera
2009-05-10, 22:45
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Nån annan än du... hmmm... det är nog ganska många skulle jag tro
Citera
2009-05-11, 01:37
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Korstolerans?

antagligen. blir förvånad över att jag tagit en så stor dos subutex jämfört med dosen heroin. visst lindrar det abstinens och ångest bra, men blir också lämnad med en konstig känsla i huvudet. speciellt på kvällarna/nätterna då jag ofta vaknar till och är förrvirrad och rädd. känns lite som hög feber. aldrig upplevet dessa bieffekter tidigare, inte heller att jag har enorma svårigheter att kissa. och utan subutexen blir det sistnämda betydligt mycket svårare.
Citera
2009-05-11, 16:59
Medlem
cyberdolls avatar
Hur mycket subutex ska man ta om man bara vill känna på ruset? Har aldrig testat innan men vill kunna gå på stan osv utan att folk märker att jag är på det. När slår ruset på om man snortar och hur länge varar det ungefär? Tacksam för svar!
Citera
2009-05-11, 17:02
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Hur mycket subutex ska man ta om man bara vill känna på ruset? Har aldrig testat innan men vill kunna gå på stan osv utan att folk märker att jag är på det. När slår ruset på om man snortar och hur länge varar det ungefär? Tacksam för svar!

Svårt att säga, allt tål så olika. Men testa att snorta drygt 0.5 mg, det skulle jag säga är en bra nybörjardos. Det slår på efter 20-30 min, för mig i alla fall. Det klingar av efter en 4-5 timmar, typ.
Citera
2009-05-12, 00:55
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Svårt att säga, allt tål så olika. Men testa att snorta drygt 0.5 mg, det skulle jag säga är en bra nybörjardos. Det slår på efter 20-30 min, för mig i alla fall. Det klingar av efter en 4-5 timmar, typ.

Jag tycker ca 1mg är en rätt stark, men ändå lagom nybörjardos sub... men toleransen går upp väldigt snabbt, särskilt om du böja ta andra opiater också. Jag behöver nu 24mg för att känna mig lite opiatad även om jag inte har tagit horse eller subutex på över en vecka
Citera
2009-05-12, 15:57
Medlem
cyberdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag tycker ca 1mg är en rätt stark, men ändå lagom nybörjardos sub... men toleransen går upp väldigt snabbt, särskilt om du böja ta andra opiater också. Jag behöver nu 24mg för att känna mig lite opiatad även om jag inte har tagit horse eller subutex på över en vecka

Oj kanske dags o avgifta sig snart?
Jag är rätt lättpåverkad rent allmänt, blir rejält påverkad av 100mg tramadol t.ex. Vet inte om jag borde va extra försiktig med sub för att jag är tjej (och därmed kanske mer lättpåverkad).
Citera
2009-05-12, 22:13
Medlem
Citat:
Oj kanske dags o avgifta sig snart?
Jag är rätt lättpåverkad rent allmänt, blir rejält påverkad av 100mg tramadol t.ex. Vet inte om jag borde va extra försiktig med sub för att jag är tjej (och därmed kanske mer lättpåverkad).

Ska inte moralisera, men tänk på att sub är bra mycket starkare än tram, så du kanske inte ska ta det ute på stan första gången. Skulle nog rekomendera lugn hemmamiljö.
Citera
2009-05-13, 07:38
Bannlyst
Prova 0.5mg som första-dos. Gillar du inte det så mycket prova 1mg istället. Du kommer inte att kunna gå på stan de första gångerna du tar sub, man måste lära sig hur man ska kontrollera sig så man betér sig så vanligt som vanligt. Man kan av ruset ganska mycket efter 30-45 minuter, full effekt får du efter 90 minuter. Lycka till, hoppas du får en trevlig upplevelse

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in