Citat:
Ursprungligen postat av
Indigo
Köpte Sandoz Subutex 8mg på karta igår (ser legot ut). Inte tagit på väldigt länge.. Saken är att de senaste gångerna jag köpt verkar de ha varit gravt underdoserade. Kan liksom ta 3-4 mg och knappt få effekt (utan tolerans). För några månader sen tog jag två åttor på typ två dagar. Inte alls som jag minns det där man kunde tvärspy på bara 0,5 mg. Är det tabletterna som är falska eller kan det vara något annat? Har någon liknande upplevelser?
Det är ju självklart att en 18 milligram subutex från sandås och samtliga övriga etablerade företag i närhåller åtta milligram under står 8 milligram. Du skriver är en ständigt återkommande kommentar från människor som inte förstår sig på medicinen när det gäller kemiska och Tekniska detaljer. Sånt är mycket några statligt kontrollerakt och skulle det avvika så mycket som 0,1 mg i en tablett ens en gång så skulle du fabriken omedelbart få en varning och stängas ner om de inte åtgärder fället omedelbart. Det är helt uteslutet att 8 milligrams tablett på svenska marknaden inte innehåller 8 mg.
Det är du som har utvecklat en tolerans naturligtvis eftersom din kropp känner igen ämnet och inte behöver lika starkt som tidigare