2026-04-27, 06:54
Medlem
Jag har nu haft buprenorfin i 3 veckor och jag står på 0,2mg 2tabletter 5 ggr om dagen.. Jag svettas som en gris och har hjärtklappning till och från. Det är vidrigt.

Kan någon insatt tala om varför jag mår så här dåligt? Det luktar verkligen svett om mig och jag är varm i kroppen till och från. Vilket nedköp med denna medicin, det känns så iallafall. Tacksam för svar..
Citera
2026-04-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indigo
Köpte Sandoz Subutex 8mg på karta igår (ser legot ut). Inte tagit på väldigt länge.. Saken är att de senaste gångerna jag köpt verkar de ha varit gravt underdoserade. Kan liksom ta 3-4 mg och knappt få effekt (utan tolerans). För några månader sen tog jag två åttor på typ två dagar. Inte alls som jag minns det där man kunde tvärspy på bara 0,5 mg. Är det tabletterna som är falska eller kan det vara något annat? Har någon liknande upplevelser?
Det är ju självklart att en 18 milligram subutex från sandås och samtliga övriga etablerade företag i närhåller åtta milligram under står 8 milligram. Du skriver är en ständigt återkommande kommentar från människor som inte förstår sig på medicinen när det gäller kemiska och Tekniska detaljer. Sånt är mycket några statligt kontrollerakt och skulle det avvika så mycket som 0,1 mg i en tablett ens en gång så skulle du fabriken omedelbart få en varning och stängas ner om de inte åtgärder fället omedelbart. Det är helt uteslutet att 8 milligrams tablett på svenska marknaden inte innehåller 8 mg.

Det är du som har utvecklat en tolerans naturligtvis eftersom din kropp känner igen ämnet och inte behöver lika starkt som tidigare
Citera
2026-04-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indigo
Tack för svar min vän. Allt du skriver är ganska logiskt och jag håller med.. Men jag har haft 0 tolerans de senaste tre-fyra tillfällena jag tagit sub det senaste halvåret.. Jag har heller ingen korstolerans. Igår tog jag för första ggn (snort) på en månad men hände knappt nåt, samma idag. Har tagit nästan en hel 8a på två dagar. Har haft en 8a i minst en vecka förr och att ta mer än en mg på en dag skulle vara katastrof.

Jag känner av det pyttelite på 4mg av dessa tabletterna, har inte ens klåda, små pupiller eller illamående liksom. Det är wierd för tabletterna ser helt legit ut. Det jag undrar är om det inte kan vara lite som med Ksalol, som innehåller alprazolam men så lite i vissa att man inte känner av dom. Det bör inte vara så mycket svårare att kopiera sub?
Känns liksom mer troligt än att jag skulle blivit plötsligt immun men om ingen annan här delar samma grej så kanske det är så!

Ha en fet kväll
Dat existerar inga förfalskade subutex tabletter i vare sig blister eller lösa. Jag har tagit heroin framförallt men också massa andra opiater sedan 1984 och jag har aldrig i mitt liv högtalare som förfalskade Subutex, du kan vara lugnt trög med att de garanterat är äkta och att de också innehåller 8 mg. Jag har läst dina alla inläggar om Subutex och förstår dina tankar och det är inga konstiga tankar för jag har hört det hundratals gånger förut från andra missbrukare, Det är vanligt att folk Neuer på att dragen inte funkar längre särskilt då det gäller och teater där man utvecklar stor tolerans på ganska kort tid. Det är helt enkelt så att din kropp har vant sig vid den aktiva substansen nu och reagerar inte lika starkt. Precis likadant när man använder heroin Det är första veckorna räcker det med 0,3 gram sedan helt plötsligt är man uppe i två till tre gram om dagen Om man har råd till det
Citera
2026-04-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
En fråga. Är det stor skillnad att gå ifrån Metadon till Buprenorfin? Jag menar riskerar man att få abstinens! Är det som natt och dag menar jag. En smärtpatient som trappat ner Metadonet och nu tycker läkaren att Buprenorfin vore bra istället. Jag tänker nu bara på abstinens problem av Buprenorfinet. Tacksam för svar.
Jag har gått över för från metadon till subutex för 11 månader sedan och det var inga problem alls att göra bytet. Först trappade någon mer nytt metadon under två och en halv månad ned till endast 5 mg utan några problem vad gäller abstinens, sedan lades jag in på Beroendecentrum på sjukhuset och de satte in subutex på mig, efter fem dagar fick jag gå hem med 16 mg subutex per dygn och jag har inte upplevt några problem överhuvudtaget, inte ens lite grann
Citera
2026-04-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Låter som att du har fått en dålig produkt. Hade du utan tolerans intagit 2-4mg så hade du definitivt fått effekter, förmodligen varit för mycket. 1mg, elr t.o.m. 0,5mg ska räcka i början vid låg tolerans. Buprenorfin anses vara otroligt dospotent i jämförelse med vanligt morfin, finns ekvivalenstabeller på nätet så man kan uppskatta det på ett ungefär.

Dom släpper ju fake piller så det kan vara vadsomhelst i det på gatan, fentanyl, nitazener, bensos t.ex.

Rekommenderar att uppsöka vården om du behöver buprenorfin medicinskt.

Metadon är rätt tungt, rekommenderar att hellre ta sub eller tom hellre kratom - dessa funkar att inkorporera i ett vanligt liv med arbete. Metadon är tyngre och bör väl främst användas för personer som har väldigt hög tolerans och när andra alternativ inte funkat. Dessutom så försvinner magin du pratar om, så är det med alla opioider. Fördelen med buprenorfin är att man intar det en gång per dag eller en gång i veckan/månaden med injektionen. Och att det är en partiell agonist på muopioidreceptorerna, därav mildare/säkrare på vissa sätt.

Tror du lider av ångest därför du uppfattar metadon eller opioider så bra då du får en flykt från den mentala biten. Jag tycker det är rätt överskattat och inte alls så kul när man inte har svår ångest. Då jag har ångesten under kontroll (pga alternativmedicin) så blir inte opioider något speciellt i effekten, visst det hjälper psykiska ohälsa men det är inget wow, inte heller var fentanyl eller heroin det (fentanyl var värdelöst och heroin var helt ok men överskattat och inget som bör kosta så mycket dessutom så idag är väldigt mycket spetsat med fentanyl eller nitazener, dock så hade jag ångest då jag prövade heroin över tio år sedan, och det hjälpte ju för stunden, men är det värt det? När det finns många andra säkrare mer hälsosamma alternativ).
Definitivt inget jag skulle riskera skada mig för eller bryta mot lagen t.ex.
Kan du visa mig en enda artikel om förfalskade subutex tabletter tack. Jag har gått på främst heroin men också andra opiater sedan 1985 och aldrig hört talas om förfalskade subutex i hela mitt liv, har aldrig ens träffat någon som har sett det eller hört talas om det, så det finns alltså inte. Jag är 100% säker på detta då jag både salt och används dragare i över 40 år och aldrig ska ta det. Däremot har jag hört ett dussintal människor pratar och ingen av dem har kunnat bevisa vad de säger utan det är bara snack precis som så mycket annat i knarkarsvängen
Citera
2026-04-27, 11:22
Medlem
Citat:
Jag har nu haft buprenorfin i 3 veckor och jag står på 0,2mg 2tabletter 5 ggr om dagen.. Jag svettas som en gris och har hjärtklappning till och från. Det är vidrigt.

Kan någon insatt tala om varför jag mår så här dåligt? Det luktar verkligen svett om mig och jag är varm i kroppen till och från. Vilket nedköp med denna medicin, det känns så iallafall. Tacksam för svar..
Vad är det för mening att ta det fem gånger om dagen när det har en halveringstid på långt över två dygn? Där du skriver kan inte vara sant för det finns ingen läkare i världen som skulle ordinera buprenorfin fem gånger om dagen (ifall det har skett så måste det ju vara en komplett jävla idiot till läkare som inte vet vad han sysslar med och så ska du byta läkare omgående)
Citera
2026-04-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Vad är det för mening att ta det fem gånger om dagen när det har en halveringstid på långt över två dygn? Där du skriver kan inte vara sant för det finns ingen läkare i världen som skulle ordinera buprenorfin fem gånger om dagen (ifall det har skett så måste det ju vara en komplett jävla idiot till läkare som inte vet vad han sysslar med och så ska du byta läkare omgående)
Men det är ju sant, annars hade jag inte skrivit det! Jag har kartongen framför mig. Vad beror mina svettningar på? Och är dosen för låg? Ja min läkare på smärtmottagningen/laro är speciell. Hon bestämmer. Jag tar 0,2mg 2tabletter var 3-4 timme. 5ggr om dagen. Jag har yrsel också, men bara ibland. Supporta mig please för jag mår jävligt dåligt. Jag stod på metadon i 20år och sen oxycodone i 6 månader och nu buprenorfin.
Citera
2026-04-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Jag har gått över för från metadon till subutex för 11 månader sedan och det var inga problem alls att göra bytet. Först trappade någon mer nytt metadon under två och en halv månad ned till endast 5 mg utan några problem vad gäller abstinens, sedan lades jag in på Beroendecentrum på sjukhuset och de satte in subutex på mig, efter fem dagar fick jag gå hem med 16 mg subutex per dygn och jag har inte upplevt några problem överhuvudtaget, inte ens lite grann
Jag är glad för din skull, men jag mår pyton. Vet inte riktigt varför.
Citera
2026-04-28, 11:22
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Men det är ju sant, annars hade jag inte skrivit det! Jag har kartongen framför mig. Vad beror mina svettningar på? Och är dosen för låg? Ja min läkare på smärtmottagningen/laro är speciell. Hon bestämmer. Jag tar 0,2mg 2tabletter var 3-4 timme. 5ggr om dagen. Jag har yrsel också, men bara ibland. Supporta mig please för jag mår jävligt dåligt. Jag stod på metadon i 20år och sen oxycodone i 6 månader och nu buprenorfin.
Har du det mot smärta eller mot opiatberoende?
För 2mg bup mot opiatberoende är extremt låg dos. Det är urtrappning isf.
Citera
2026-04-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Har du det mot smärta eller mot opiatberoende?
För 2mg bup mot opiatberoende är extremt låg dos. Det är urtrappning isf.
Jag har det mot både opiat beroende och smärta. Det blir 1mg på ett dygn. Jag har en sådan abstinens så att det är vidrigt.
Citera
2026-04-28, 13:18
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Jag har det mot både opiat beroende och smärta. Det blir 1mg på ett dygn. Jag har en sådan abstinens så att det är vidrigt.
Ok, räknade fel
Det där är helt galet. Jag förstår dig.
Jag vet inte vad man gör i din situation.
8mg är väl det minsta man ställs in på hos laro. Det måste finnas någon att prata med?
Citera
2026-04-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Ok, räknade fel
Det där är helt galet. Jag förstår dig.
Jag vet inte vad man gör i din situation.
8mg är väl det minsta man ställs in på hos laro. Det måste finnas någon att prata med?
Min läkare är allt annat än bra på smärtmottagningen. En grekiska med hetsigt humör. Hade det gått att köpa oxy på Ica hade jag gjort det bara för att slå bort abstinensen, om det går att ta bort. Hon har hotat patienter med utskrivning utan anledning. Uppsala smärtmottagning är skit. Jag vet inte vad jag ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in