2023-05-29, 09:19
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Friskt vågat, hälften vunnet som dom säger! 😅 det går nog säkert bra ska du se!
Det gick bra började må lite sämre ett tag men tog ingen mer sub fören senare på kvällen sen somna och så här bra har jag inte sovit på länge som jag gjorde inatt
Citera
2023-05-29, 17:39
Medlem
ddd

Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Tog 1mg sub för 1,5h sen bara för att testa om det skulle krocka lite grann, tror inte det blev nån skillnad alls varken bättre eller sämre haha
Undrar om man vågar sig på att ta lite mer sub för nu börjar heroinabsen visa sig

Man ska alltid vänta tills AT'n kickat in på riktigt annars kan man få "precipitated withdrawal", alltså att man han en underliggande AT som kickas igång för att suben trycker bort opin från receptorerna. Har man ingen bakomliggande beroende så kan man blanda utan att det krockar osv. Förmodligen tog du suben när du börjat få AT symptom, men prova 1-2 mg till. Jag brukade göra COWS test (Clinical Opiate Withdrawal Scale) innan jag började LARO. precipitated withdrawal har jag själv åkt på för länge sedan det är typ det värsta jag vart med om, så man ska vara försiktig och introducera bupen gärna 24 timmar efter senaste korttidsverkande opi, med meta är det ännu längre man bör vänta. Du och jag har snackat lite nyligen, jag tycker du ska söka dig till LARO men det vet du nog redan.
Senast redigerad av ImovaneKungen 2023-05-29 kl. 17:41. Anledning: ddd
Citera
2023-05-29, 20:44
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Man ska alltid vänta tills AT'n kickat in på riktigt annars kan man få "precipitated withdrawal", alltså att man han en underliggande AT som kickas igång för att suben trycker bort opin från receptorerna. Har man ingen bakomliggande beroende så kan man blanda utan att det krockar osv. Förmodligen tog du suben när du börjat få AT symptom, men prova 1-2 mg till. Jag brukade göra COWS test (Clinical Opiate Withdrawal Scale) innan jag började LARO. precipitated withdrawal har jag själv åkt på för länge sedan det är typ det värsta jag vart med om, så man ska vara försiktig och introducera bupen gärna 24 timmar efter senaste korttidsverkande opi, med meta är det ännu längre man bör vänta. Du och jag har snackat lite nyligen, jag tycker du ska söka dig till LARO men det vet du nog redan.
Hade koll på att det kunde hända därför tog jag det lugnt började må lite sämre efter det sen väntade jag tills dey gått 24h sedan senaste heroindosen innan jag tog mer och då funka det bra och jag somna fint som fan efter 1 timme har sökt till laro så nu lämnar jag prover och så i väntan på att utredningen ska bli klar men verkar som att jag kommer bli antagen iallafall
Citera
2023-06-02, 09:47
Medlem
Vill bara tipsa er som tänder av om kratom. Körde sub 4 mg om dagen I 3 månader och slutade sen tvärt. Inte känt mycket till at när jag kört kratom. 3-4 gram var 3e-4e timme. Att sluta med kratom sen är mycket lättare.
Citera
2023-06-07, 11:01
Medlem
Soperents avatar
Suboxone kan vara döden för tänderna om man lider av muntorrhet och har otillräcklig buffringsförmåga från saliv och inte är extremt noggrann med sin munhygien. Suboxone har ett pH-värde på 3.4 när det är löst i vatten. Individor visste givetvis om att det är skadligt för tänder men inte förrens ganska nyligen har FDA i USA har gått ut med varningar om att det kan öka risken för karies och tandskador. Försök att bara dosera en gång per dag och skölj ur munnen 20-30 minuter efter dosering och borsta inte tänderna förrens åtminstone 30 minuter efter att syran är neutraliserad för att emalj ska få chansen att återmineraliseras och härdna, det finns annars risk att skada emaljen permanent. Försök att gå över till Buvidal eller liknande alternativ så ni slipper subligunal dosering.
Senast redigerad av Soperent 2023-06-07 kl. 11:49.
Citera
2023-06-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Suboxone kan vara döden för tänderna om man lider av muntorrhet och har otillräcklig buffringsförmåga från saliv och inte är extremt noggrann med sin munhygien. Suboxone har ett pH-värde på 3.4 när det är löst i vatten. Individor visste givetvis om att det är skadligt för tänder men inte förrens ganska nyligen har FDA i USA har gått ut med varningar om att det kan öka risken för karies och tandskador. Försök att bara dosera en gång per dag och skölj ur munnen 20-30 minuter efter dosering och borsta inte tänderna förrens åtminstone 30 minuter efter att syran är neutraliserad för att emalj ska få chansen att återmineraliseras och härdna, det finns annars risk att skada emaljen permanent. Försök att gå över till Buvidal eller liknande alternativ så ni slipper subligunal dosering.

Mycket bra att du informerar, suboxone pajjar tänderna. Mina var ganska bra innan, knappt 2 år på suboxone så är mt fucked och då har jag lagt en hel del på tandläkaren. Våran läkare vet hur mycket det fuckar med tänderna, men det skiter han i. Jag ska byta till buvidal snart, många tror att det bara är muntorrheten visst det e mkt de det handlar om. Men själva suboxone tab/film har som du säger lågt PH värde klassas som väldigt surt. Men för mig har att bli drogfri varit prio 1 om några tänder går förlorade så spelar det ingen roll nu lever man iaf.
Citera
2023-06-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Vill bara tipsa er som tänder av om kratom. Körde sub 4 mg om dagen I 3 månader och slutade sen tvärt. Inte känt mycket till at när jag kört kratom. 3-4 gram var 3e-4e timme. Att sluta med kratom sen är mycket lättare.

Är du säker på detta? Är beroad av kratom själv och måste sluta med den för min framtids skull. La du den under tungan? Hur sourceade du subben? Blir det inte SKITdyrt att köpa det på gatan? Har ingen vidare lust att göra allt jävla onödigt pappersarbete och stigmatisering som kommer med att vara på NA-möten och subutexprogram (från andra svenska myndigheter)

Har tagit kratom i 5 år nu och vill bara mer än allt annat sluta med skiten.
Citera
2023-06-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhsmaster
Är du säker på detta? Är beroad av kratom själv och måste sluta med den för min framtids skull. La du den under tungan? Hur sourceade du subben? Blir det inte SKITdyrt att köpa det på gatan? Har ingen vidare lust att göra allt jävla onödigt pappersarbete och stigmatisering som kommer med att vara på NA-möten och subutexprogram (från andra svenska myndigheter)

Sub är billigt på gatan. Gick bara på en halv om dagen så ca 100:-/dag. Kratom har funkat ypperligt för mig. Vart utan sub I nästan 2 veckor. Tror det går att köra tvärt om också. Tända av från kratom mha sub. Men kör bara max 1 vecka, tills den värsta fysiska abstinensen lagt sig.
Citera
2023-06-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhsmaster

Hur stora doser kratom tar du? Vilken typ av känningar får du av att kliva av? Har du provat att trappa ner?

Tror chansen att du skulle komma in på LARO programmet med bara ett kratommissbruk är nära noll.

Använder själv Kratom nästan dagligen, och kan säga att Subutex är otroligt mycket starkare. Att byta ut ditt kratom mot sub du köper på gatan lär antagligen sluta i ett betydligt värre beroende än det du försökte bli av med. Be safe.

PS. Jag betalar mellan 200-300:- för 8mg Svenska sub. En sub klarar jag mig på i några dagar, snortar så jag får i mig mellan 0.5-1mg per lina, och detta håller mig skön i ett bra tag. Vill jag bli ännu lite mer skön så slänger jag i mig lite lyrica i mixen.
Citera
2023-06-07, 23:05
Medlem
FatFreddysCats avatar
Lider sedan länge av svår smärtproblematik p g a diverse neurologiska sjukdomar bland annat och har nyss slutat med metadon efter en relativt kort period då jag inte mådde så bra på dom. Stod på 60 mg där. Bra mot smärta men för mycket biverkningar för mig.

Hursomhelst så tillbaks till Norspan-plåster samt Temgesic 0,4 mg som jag får ta tre ggr dagligen. Har även 2-3 mg Iktorivil till kvällen. Sist jag stod på denna kombination så fick jag rätt god smärtlindring MEN fick feta hudirritationer av själva Norspan-plåstret med blåsor, svullnad, kliande/klåda utav h*lvete m,m trots att jag gjorde allt som smärtläkarna rekommenderade som att lufta plåstret innan i minst 1-2 timmar samt smörja in området där plåstret skall sitta med Betnovat salva (stark steroid) i 2-3 dagar innan med. Trots detta så fick jag problem ändå.

Hört av vissa att det kan vara skillnad på dom olika märkena som finns och limmet i produkten och nyfiken om någon som själv har Norspan/Buprenorfin plåster märkt av detta och isåfall vilken som är "mildast" märke så att säga? Själv provat Norspan och Buprenorphine STADA och båda gav exakt samma besvär. Finns sedan Buprenorphine Sandoz och Buprenorphine Teva kvar som jag ej provat men börjar misstänka att det nog blir samma resultat? Suger att få såna här besvär som smärtpatient när en medicin funkar bra mot smärta men så är man rätt allergisk mot skiten. Ni kan gissa om det suger...

Väl mött hursomhelst!
Citera
2023-06-13, 13:36
Medlem
Fler som tycker att man får skönare rus när man snortar suben jämfört med IV?
Citera
2023-06-19, 12:18
Medlem
Finns det något sätt att undvika naloxenen? Tex om jag spottar ut närjag är färdig istället för att svälja skiften. Får jag endå i naloxenen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in