2022-07-30, 00:55
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Låter som en riktigt najs kombo. Har själv tagit alprazolam och sub mycket mysigt.

sista dagen lär du knappt känna nåt.
toleransen skjuter direkt i höjden så då kommer det va bortkastat
Citera
2022-08-05, 16:02
Medlem
Franska subutex är vad jag har hört förbjudna i Frankrike och kom över franska b8 men de saknade det där "svärdet" eller vad det ska föreställa som även finns på temgesic 0,4mg. Är det plagiat och vad har ni att säga om dessa?
Citera
2022-08-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Högst individuellt och ingen kan nog svara på det.

Du får väl testa boosta med nåt annat, typ några hundra mg Lyrica eller gabapentin funkar ju bra så länge man inte överdriver så balansen ger upp
Citera
2022-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag hade suboxone över 2 år. Men har nu Buvidal injektioner 32mg i veckan. Funkar kanon. Ja förstoppning har jag som kommer och går

Lust att förklara lite mer ang de positiva du mörkt med att få sprutan? Var motståndare till den förut men är nu vad jag vill ha istället just för att slippa tänka på sub eller annat som jag lätt för direkt på morgonen. Hur ofta får du sprutan? En närstående får injektionen var 5e dag men den ska hålla i sig i 7 dagar. Hur tycker ni om effekten sista dagen gentemot första dagen?

Mvh
Citera
2022-08-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tror inte heller Tramadol kommer hjälpa dig, det hade krävts hästdoser av det i sådana fall antagligen, och det ska man ju absolut låta bli..

Såg att du valde tillbaka metadon. Har läst att en av dom största biverkningarna med det är svettningar.
Dock är det något Botox tar bort helt, om det nu är just svettningar du har problem med (pma gärna om du vill ha mer info om det).

I övrigt hoppas jag att allt går bra för dig 🫡🍀

Menar du att botox injektioner skulle ta bort svettningar man har? Injektioner där man har som mest svett problem då eller? PMa gärna

Mvh
Citera
2022-08-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Buprenorfin bra mot nervsmärtor i ben och fötter? Om man lider av fintrådsneuropati/polyneuropati nland annat? En smärtläkare som nämligen pratat om denna medicin.

Fått för mig att buprenorfin inte är en bra opiat mot smärta men kan ha fel. Finns det i tablettform eller är det plåster som gäller? Är inget fan av plåster då skiten har en förmåga att både lossna trots att jag tejpar extra samt ge röda kliande utslag där plåstret suttit. Så inget fan av plåster direkt...

Väl mött!

Många inklusive mig tycker temgesic 0,4mg funkar bäst mot smärta vid användning av buprenorfin
Citera
2022-08-05, 21:40
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Menar du att botox injektioner skulle ta bort svettningar man har? Injektioner där man har som mest svett problem då eller? PMa gärna

Mvh

Var och varannan skönhetssalong/klinik utför väl botox mot svettningar nuförtiden, bara googla så hittar du information i massor.
Citera
2022-08-11, 12:19
Medlem
Thraxxs avatar
Är det vanligt man känner sig väldigt omotiverad efter att ha avstått Subutex på ett tag efter ha tagit det ett par veckor tid? När jag väl tar Subutex brukar jag bli speedad/kreativ istället för alltför "mysig" så att säga?

Det är konstigt hur vissa blir helt sänkta och bara ligger & noddar i soffan och inte gör något produktivt, jag & andra sidan blir väldigt kreativ och brukar städa ta tag i sånt jag tycker vore jobbigt innan jag tar Subutex.

Jag gör i bokstavligen allt jag borde gjort direkt typ söka jobb betala av räkningar i tid och ta tag i det jag tyckte var en börda i nykters tillstånd, jag känner mig väldigt euforisk på sub och det brukar tillföra en inre energi att ta tag i saker jag har förhalat i nykter tillstånd en längre tid och få allt gjort på noll tid.

Är jag i ett euforisk tillstånd enligt mig själv gör allt jag skjutit upp direkt utan att känna det är jobbigt för fem öre när jag tar lite Sub. Jag blir som sagt väldigt målinriktad och tar tag i allt, oavsett om det är att städa hålla min situation i order & gå över alla räkningar som jag dragit ut på när jag varit nykter.

Jag städar tar tag i allt jag tyckte var jobbigt när jag väl är i ett euforiskt tillstånd & och bara gör allting instant utan att det verkar jobbigt överhuvudtaget?

Min fråga är det ett vanligt fenomen att bli målinriktad göra allting man borde gjort utan det är jobbigt på Subutex? Det är min erfarenhet på Sub iallafall.
Citera
2022-08-11, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Min fråga är det ett vanligt fenomen att bli målinriktad göra allting man borde gjort utan det är jobbigt på Subutex? Det är min erfarenhet på Sub iallafall.

Har i stort sett samma erfarenhet av subutex och alla andra opiater, även heroin i låga doser. Man blir som en driven människa med törst på livet och inga sysslor känns för jobbiga att ta itu med. I högre doser noddar jag.
Citera
2022-08-11, 19:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Är det vanligt man känner sig väldigt omotiverad efter att ha avstått Subutex på ett tag efter ha tagit det ett par veckor tid? När jag väl tar Subutex brukar jag bli speedad/kreativ istället för alltför "mysig" så att säga?

Det är konstigt hur vissa blir helt sänkta och bara ligger & noddar i soffan och inte gör något produktivt, jag & andra sidan blir väldigt kreativ och brukar städa ta tag i sånt jag tycker vore jobbigt innan jag tar Subutex.

Jag gör i bokstavligen allt jag borde gjort direkt typ söka jobb betala av räkningar i tid och ta tag i det jag tyckte var en börda i nykters tillstånd, jag känner mig väldigt euforisk på sub och det brukar tillföra en inre energi att ta tag i saker jag har förhalat i nykter tillstånd en längre tid och få allt gjort på noll tid.

Är jag i ett euforisk tillstånd enligt mig själv gör allt jag skjutit upp direkt utan att känna det är jobbigt för fem öre när jag tar lite Sub. Jag blir som sagt väldigt målinriktad och tar tag i allt, oavsett om det är att städa hålla min situation i order & gå över alla räkningar som jag dragit ut på när jag varit nykter.

Jag städar tar tag i allt jag tyckte var jobbigt när jag väl är i ett euforiskt tillstånd & och bara gör allting instant utan att det verkar jobbigt överhuvudtaget?

Du beskriver den berömda ”smekmånaden” på opioider, dvs när allt bara är skööönt, man är som en duracellkanin, har ofantligt med energi och känner sig som stålmannen (precis som du beskriver) osv osv..

Självklart blir du deppig när du sedan är nykter, opioider tillför dopamin (om jag nu minns namnet rätt), och när du inte längre matar hjärnan med detta blir du just, deppig.

Finns säkert någon som bättre kan förklara det hur hjärnan påverkas, men i stora drag är det så.
När du sen ätit det ett tag så slutar euforin, då måste du bara ta för att hålla dig frisk och upprätt.

Så passa dig noga, inget kan mäta sig med den känslan, men du kan få ett riktigt jävligt beroende på köpet.
Citera
2022-08-13, 05:38
Medlem
trainriders avatar
Hej allihopa! Det är såhär att jag går på 4mg sub om dagen, igår fredag så tog jag 2mg sub som vanligt på morgonen men när jag kom hem från jobbet blev jag jävligt sugen heroin så jag sköt först i mig 140mg och blev lite småmysig och däckade när jag rökte en joint sen vid 8tiden sköt jag i mig 150mg till med samma resultat som innan. Nu undrar jag när ni tror att jag kan ta sub igen? Det har gått 10h sedan jag tog heroinet och det var ju inte direkt mycket heroin jag tog, ser var nog så jag låg precis på gränsen för att slå igenom subens blockerande effekt. Snabba svar uppskattas då jag är väldigt sugen på subutex nu
Citera
2022-08-13, 07:56
Medlem
trainriders avatar
Det har nu gått 12h
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in