2022-06-25, 17:23
Medlem
Hur länge måste man ha uppehåll från sub om man tagit det dagligen i flera år, för att få ut ett rus?

Säg att en person tagit 12mg/dag i 4 år, hur långt uppehåll behövs?
Citera
2022-06-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattias89312
Är det någon som kan förlara varför subuxone blockerar opiater som kodein,morfin,oxycontin mm..

Och vad jag förstått mig rätt finns det undantag bland alla opiater som fungerar, tex Tramadol,Tapentadol och ketogan

Vad är skillnaden? Buprenorfinet borde väl "blockera" eller sänka effekten även för vissa opioder/opiater, Någon påläst person som kan förklara lite enkelt varför vissa opiater fungerar ihop med subuxone och vissa inte... Blir inte klok på det.. Dock vet jag att Tapentadol tex gör mig påverkad när jag står på 12mg/dygn sub... Men minns inte hur mycket tapentadol jag behövde för att få ett rus när man inte går på sub, Kanske känner man av det fast lite mindre?

Hoppas någon kan räta ut detta för mig och GLAD MIDSOMMAR ALLESAMMANS

Ingen expert jag heller men två grejer:
- Buprenorfin blockerar många opioider, men inte helsyntetiska som tramadol, tapentadol, fentanyl mfl. Det är min erfarenhet och så jag förstått det hela.
- Suboxone är ju inte bara buprenorfin, utan också naloxon. Det borde betyda att ”blockeringen” blir ändå starkare. Har ingen erfarenhet av det, men någon mer erfaren kanske vet om det ändå finns något som ger effekt…
Citera
2022-07-02, 10:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Hur länge måste man ha uppehåll från sub om man tagit det dagligen i flera år, för att få ut ett rus?

Säg att en person tagit 12mg/dag i 4 år, hur långt uppehåll behövs?

Högst individuellt och ingen kan nog svara på det.
Citera
2022-07-04, 15:27
Medlem
ARREZs avatar
Har kommit över ett gäng "Buprenorphine Sandoz 8mg".
Är det någon större skillnad från dom franska B8orna?
Senast redigerad av ARREZ 2022-07-04 kl. 15:30.
Citera
2022-07-04, 15:37
Medlem
Gaspatroninnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARREZ
Nej. Kanske i konsistensen dom e hårdare och franska mjukare
Citera
2022-07-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARREZ
8mg buprenorfin är 8mg buprenorfin, så rusmässigt är det exakt samma grej. Det som skiljer olika märken är saker som smak, utformning, hårdhet och sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Högst individuellt och ingen kan nog svara på det.
Det borde väl vara ungefär liknande för alla? Menar inte exakta timmar eller dagar, utan mer generellt. Är det 4 veckor eller 6mån liksom?
Citera
2022-07-04, 18:42
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Subutex/Suboxone är oerhört bra på att dämpa sin ångest/oro men sen kommer det ju bieffekter som jag inte riktigt vet om dom väger upp. Självmedicinerar i perioder. Som kuken och allt som har med sex att göra på Subutex är ju bara att glömma man har helt enkelt inget sexliv på sub.

Det andra & vet inte om det bara är jag men jag blir extremt aggressiv efter ett par dagar på sub och väldigt lätt irriterad med. Vilket är konstigt för det är ju nedåt tjack & inte upp?

Lustigt, jag får bättre sexlust på sub.
Citera
2022-07-04, 19:45
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Lustigt, jag får bättre sexlust på sub.

Då har du nog inte stått på sub, eller någon annan opiat särskilt länge heller, am i right?
Citera
2022-07-04, 20:26
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Då har du nog inte stått på sub, eller någon annan opiat särskilt länge heller, am i right?

Tvärtom, bättre sexlust när jag var ny på sub.
Citera
2022-07-05, 07:44
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Men efter ett tag då? För det är ju en av dom absolut tråkigaste biverkningarna, sexlusten försvinner helt..
Citera
2022-07-05, 10:13
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:

Det var ju just det jag menade, om du har bra sexlust på sub har du nog inte stått på det så länge.
Citera
2022-07-06, 10:49
Medlem
youlaugh.s avatar
Varning för sjuk hypotetisk fråga 😂

Borde det inte funka ypperligt med krossad buprenorfin innanför förhuden? Säg att man cabbar ner så att säga, o sen sprinklar över önskad dos, och kanske en dusch nässpray över för att dikta upp det, sen cabbar man upp tillbaks och inväntar. Det är väl slemhinnor och fan och hans moster där så det räcker och blir över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in