Citat:
Ursprungligen postat av
Julle128
Ibogain är intressant. Fick för något åt sedan inbjudan till behandling med det i Sydafrika för det är laglgt, av enxsjuksyter som jobbar inom beroende men vade att sluta pga den bristfälliga missbruksvården Sverige bedriver.åkte dock inte så redan dit skulle kosta ca 30000kr
Det verkar vara det svåra med den typen av behandlingar, att det kostar så in i helvete och att du oftast behöver boka och betala innan du ens träffat/fått utrymme att känna in shamanen som ska utföra ritualen.
OM jag ska göra det, behöver jag tid för att hitta en shaman som jag la lägga min tillit till. En äkta människa skulle aldrig utföra den typen av ritualer på beställning utan att ha träffat och gjort en personlig bedömning, eller det kanske de hade gjort men hela syftet faller på något vis då. Särskilt när de ska fläska på en ofantlig fet prislapp på det också. Ser ingen mening med att dra till något halvlyxigt resort för att ”behandlas” i 4-5 dagar och sen dra hem igen och jag kan heller inte se hur en tvättäkta shaman skulle tycka det är rimligt.
Ah, jag vet inte, alla får ju göra som de själva vill och det är ju sjukt bra om det funkar för någon på det sättet! Tråkigt att det har blivit en så stor ”industri” av det liksom.
Jag ser det som mycket mer än en behandling för att bli av med ett läkemedelsberoende. För mig handlar det till lika del om den andliga aspekten för att både läka och utvecklas som den människa jag är. Det sägs om både Iboga och Ayahuashca, att de kommer att kalla på dig när du är redo.
Är det menat att det ska hända, då kommer det att hända när jag känner mig redo för det.