Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
Är det vanligt man känner sig väldigt omotiverad efter att ha avstått Subutex på ett tag efter ha tagit det ett par veckor tid? När jag väl tar Subutex brukar jag bli speedad/kreativ istället för alltför "mysig" så att säga?
Det är konstigt hur vissa blir helt sänkta och bara ligger & noddar i soffan och inte gör något produktivt, jag & andra sidan blir väldigt kreativ och brukar städa ta tag i sånt jag tycker vore jobbigt innan jag tar Subutex.
Jag gör i bokstavligen allt jag borde gjort direkt typ söka jobb betala av räkningar i tid och ta tag i det jag tyckte var en börda i nykters tillstånd, jag känner mig väldigt euforisk på sub och det brukar tillföra en inre energi att ta tag i saker jag har förhalat i nykter tillstånd en längre tid och få allt gjort på noll tid.
Är jag i ett euforisk tillstånd enligt mig själv gör allt jag skjutit upp direkt utan att känna det är jobbigt för fem öre när jag tar lite Sub. Jag blir som sagt väldigt målinriktad och tar tag i allt, oavsett om det är att städa hålla min situation i order & gå över alla räkningar som jag dragit ut på när jag varit nykter.
Jag städar tar tag i allt jag tyckte var jobbigt när jag väl är i ett euforiskt tillstånd & och bara gör allting instant utan att det verkar jobbigt överhuvudtaget?
Min fråga är det ett vanligt fenomen att bli målinriktad göra allting man borde gjort utan det är jobbigt på Subutex? Det är min erfarenhet på Sub iallafall.
Ja det är vanligt
Sub blir nästan lite som tjack när det slår på. Man får lust att diska, städa, fixa saker man inte orkat med. Allt känns lätt som innan kändes omöjligt och jobbigt....Denna fas varar dock inte hela ruset utan kanske 1-4 timmar sedan kommer den mer sega och noddiga fasen då man fortfarande mår bra men blir mer slö.
Men tänk såhär att man är sjuk som fan, har feber, ont överallt och mår skit.
och på 30 min är ALLT dåligt man kände borta. Man mår helt plötsligt bra igen!
Sjukdomen är borta och man orkar allt och lite till !! (tills nästa AT)
Som tur håller ju suben såpass länge så man har iaf ca 3 dygn på sig innan man blir riktigt dålig. Det är värre att gå på H där det handlar om att man blir dålig 3-6 ggr om dagen typ.
Fy fan vad jobbigt. Först höll ruset ca 6 timmar sedan 4, sedan knappt 2 sedan hände inget alls typ. Håller man dosen på sub under 2 mg hela tiden så slipper man må helt mega förjävligt. Det är som att va sjukt en vecka med allt va det innebär plus magbesvär, och att det rinner snor och tårar non stop för slemhinnorna är fucked...
Det är stor skillnad på sub och morfin baserade opiater, de orkar man inte göra nåt på , bara ligga och må bra tills det går över. När man är van vid den långa rus tiden på sub är 4 timmar rena katastrof. Speciellt om det inte finns mer, paniken kryper på ca 1½ dygn utan, redan innan dess bör man löst sin situation. Kan ta upp till 4-5 dagar innan man blir riktigt dålig så man har fan rätt gott om tid som tur är. Fattar inte ni som bara tar H, hur fan planerar ni så det inte hinner ta slut helt och blir ATn lättare eller svårare ju mer man hållt på.
Körde Heroin under 2 år ca 2-4 dagar i sträck (0.5-1g) sedan brukade jag hålla upp 1-3 månader och var tillbaka på suben. Horset får en ju att må total skit så fort det går ur kroppen, det var inte värt det kände jag.