Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det luktar så. Folk säger att dom bubblar upp och inte löser sig lika bra som vanliga suben. Och att den lilla kicken som man får i början också ska vara borta. Men det är nog möjligt att det är mycket psykiskt. Missbrukare är ju mästare på att hitta fel på saker och aldrig vara nöjda. Folk tror ju självklart att det är nåt mystiskt med tabletten eftersom dom är så små.
Jag som suger dom i snoken märker inte den minsta skillnad, först så ville jag gärna ha tillbaka mina vanliga tabletter men nu efter ett tag så tycker jag dom är kanon om man ska snorta skiten, eftersom det blir så lite pulver så blir man inte alls lika snorig i näsan.
Standardsuben va rena döden för snoken den va tät dygnet runt men nu börjar den vakna till liv.
Jag kan inte snorta de nya alls, får ta dem under tungan =/
Men... nu har jag övriga näsproblem, med sönderfrätningar, men det är inte det som är problemet för mig i det här fallet. När det gäller näsproblemen jag har så var faktiskt de här små bättre, men det blev andra problem som gör att jag inte kan snorta dem.
Av de vanliga Suben har jag aldrig blivit täppt eller snorsnorig. Efter jag snortat de vanliga så börjar jag snora, men inte på ett störande vis och det går över väldigt fort, vilket för mig är en nackdel då jag gillar snorandet. Något annat har jag aldrig upplevt på de vanliga. Jo, att det svider/bränner lite då, men det gillar jag också så det är inget problem. Bränner för lite faktiskt.
När jag sedan bytte till de små så blev jag först glatt överraskad av att det brände mer. Bara bra alltså. Pulvret är ju starkare i sig liksom. Vad som hände sedan gillar jag dock INTE. Jag blev "snorsnorig" och blev tillslut så där äckligt tjock i näsan, som man kan bli av Oxy och Dolc, iaf jag. Det är inte vanlig nästäppa utan man blir mer grötig i näsan, och det sitter i länge.
Först var det inte ett sådant jättestort problem, jag stod ut. Men ju fler ggr jag snortade, ju värre blev det. Blev bara tjockare och tjockare i näsan och låg och snorade hela natten. Plus att jag nyser något fruktansvärt! Vaknar flera ggr, nysandes. Sådana nysningar som kommer från magen, som en stor kramp... skriker rakt ut som en galning av varje nysning. Kommer dessutom i attacker, så många att jag inte hinner andas emellan. Och det kittlar fruktansvärt uppe i näsgångarna, hela tiden. Dessa kittlingar och nysningar är konstanta, hinner inte gå bort tills nästa påfyllning och jag nyser fortfarande dagen efter, innan jag tagit morgondosen.
Tillslut var näsan så konstig att jag fick börja ta under tungan då. Och som snortbesatt så mår jag inte särskilt bra av det =( Jag får inte mitt behov tillfredsställt av att ta under tungan och har faktiskt funderat på att börja slå i mig bara för det. Se om det kan stilla behovet istället.
Jag avskyr de små... alltså. Vet inte om det kan vara dosrelaterat, att vissa tycker de funkar så bra att snorta. Vet dock fler som inte gillar att snorta heller. Jag tar inte mycket heller, vilket borde krossa mängdteorin. Morgondosen är för mig 4 mg sedan fyller jag på under dagen med allt från 2-4 mg/gång. Näsan blir så här på endast 2 mg också då.
Nej, jag klarar verkligen inte av dessa små, går bara inte. Men å andra sidan så kvittar det väl just nu, i och med mina andra snortbekymmer så jag kan ju inte snorta de vanliga Suben heller, om jag inte vill ha väldigt ont. Men det kan jag på något vis stå ut med i nödfall. När jag bara hade vanliga så snortade jag ju fast jag sedan fick lida en stund, pga sönderfrätt näsa då... men de små pallar jag inte ta pga de andra sakerna som sker då.
Kan ju vara så att vissa är mycket mer känsliga mot något i de nya också, att det är därför man får grötig, täppt, snorig, kittlig och nysande näsa. har hört det från fler iaf.
En kompis som kör IV tycker inte han känner av de nya heller men jag har inte hört något klag på själva lösningen där. Han var inte negativt inställd till de nya, tvärtom... men det blev lite antiklimax iaf då.
Verkar vara väldigt olika hur folk upplever de nya. För mig känns det som de är en mardröm för näsan... alltså att det absolut inte kan vara bra att ta dessa en längre tid. Men eftersom andra inte får de här bekymren så... ja.