2009-12-30, 13:31
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Ja, dom är rätt sura över det. Mycket klagomål och gnäll sista veckorna.
Jag personligen kan inte se något fel i dom nya tabletterna direkt, har inte hört någon här på fb klagat på dom ännu. Och rent tekniskt sätt borde dom också vara smidigare att skjuta då de har mindre bindningsmedel än sin föregångare.
Kan det vara så att dom nya tabletterna är uppbyggda på ett sätt som försvårar iv-bruk, likt suboxone?

Det luktar så. Folk säger att dom bubblar upp och inte löser sig lika bra som vanliga suben. Och att den lilla kicken som man får i början också ska vara borta. Men det är nog möjligt att det är mycket psykiskt. Missbrukare är ju mästare på att hitta fel på saker och aldrig vara nöjda. Folk tror ju självklart att det är nåt mystiskt med tabletten eftersom dom är så små.

Jag som suger dom i snoken märker inte den minsta skillnad, först så ville jag gärna ha tillbaka mina vanliga tabletter men nu efter ett tag så tycker jag dom är kanon om man ska snorta skiten, eftersom det blir så lite pulver så blir man inte alls lika snorig i näsan.
Standardsuben va rena döden för snoken den va tät dygnet runt men nu börjar den vakna till liv.
Citera
2009-12-30, 14:36
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det luktar så. Folk säger att dom bubblar upp och inte löser sig lika bra som vanliga suben. Och att den lilla kicken som man får i början också ska vara borta. Men det är nog möjligt att det är mycket psykiskt. Missbrukare är ju mästare på att hitta fel på saker och aldrig vara nöjda. Folk tror ju självklart att det är nåt mystiskt med tabletten eftersom dom är så små.

Jag som suger dom i snoken märker inte den minsta skillnad, först så ville jag gärna ha tillbaka mina vanliga tabletter men nu efter ett tag så tycker jag dom är kanon om man ska snorta skiten, eftersom det blir så lite pulver så blir man inte alls lika snorig i näsan.
Standardsuben va rena döden för snoken den va tät dygnet runt men nu börjar den vakna till liv.
Jag kan inte snorta de nya alls, får ta dem under tungan =/

Men... nu har jag övriga näsproblem, med sönderfrätningar, men det är inte det som är problemet för mig i det här fallet. När det gäller näsproblemen jag har så var faktiskt de här små bättre, men det blev andra problem som gör att jag inte kan snorta dem.

Av de vanliga Suben har jag aldrig blivit täppt eller snorsnorig. Efter jag snortat de vanliga så börjar jag snora, men inte på ett störande vis och det går över väldigt fort, vilket för mig är en nackdel då jag gillar snorandet. Något annat har jag aldrig upplevt på de vanliga. Jo, att det svider/bränner lite då, men det gillar jag också så det är inget problem. Bränner för lite faktiskt.

När jag sedan bytte till de små så blev jag först glatt överraskad av att det brände mer. Bara bra alltså. Pulvret är ju starkare i sig liksom. Vad som hände sedan gillar jag dock INTE. Jag blev "snorsnorig" och blev tillslut så där äckligt tjock i näsan, som man kan bli av Oxy och Dolc, iaf jag. Det är inte vanlig nästäppa utan man blir mer grötig i näsan, och det sitter i länge.

Först var det inte ett sådant jättestort problem, jag stod ut. Men ju fler ggr jag snortade, ju värre blev det. Blev bara tjockare och tjockare i näsan och låg och snorade hela natten. Plus att jag nyser något fruktansvärt! Vaknar flera ggr, nysandes. Sådana nysningar som kommer från magen, som en stor kramp... skriker rakt ut som en galning av varje nysning. Kommer dessutom i attacker, så många att jag inte hinner andas emellan. Och det kittlar fruktansvärt uppe i näsgångarna, hela tiden. Dessa kittlingar och nysningar är konstanta, hinner inte gå bort tills nästa påfyllning och jag nyser fortfarande dagen efter, innan jag tagit morgondosen.

Tillslut var näsan så konstig att jag fick börja ta under tungan då. Och som snortbesatt så mår jag inte särskilt bra av det =( Jag får inte mitt behov tillfredsställt av att ta under tungan och har faktiskt funderat på att börja slå i mig bara för det. Se om det kan stilla behovet istället.

Jag avskyr de små... alltså. Vet inte om det kan vara dosrelaterat, att vissa tycker de funkar så bra att snorta. Vet dock fler som inte gillar att snorta heller. Jag tar inte mycket heller, vilket borde krossa mängdteorin. Morgondosen är för mig 4 mg sedan fyller jag på under dagen med allt från 2-4 mg/gång. Näsan blir så här på endast 2 mg också då.

Nej, jag klarar verkligen inte av dessa små, går bara inte. Men å andra sidan så kvittar det väl just nu, i och med mina andra snortbekymmer så jag kan ju inte snorta de vanliga Suben heller, om jag inte vill ha väldigt ont. Men det kan jag på något vis stå ut med i nödfall. När jag bara hade vanliga så snortade jag ju fast jag sedan fick lida en stund, pga sönderfrätt näsa då... men de små pallar jag inte ta pga de andra sakerna som sker då.

Kan ju vara så att vissa är mycket mer känsliga mot något i de nya också, att det är därför man får grötig, täppt, snorig, kittlig och nysande näsa. har hört det från fler iaf.

En kompis som kör IV tycker inte han känner av de nya heller men jag har inte hört något klag på själva lösningen där. Han var inte negativt inställd till de nya, tvärtom... men det blev lite antiklimax iaf då.

Verkar vara väldigt olika hur folk upplever de nya. För mig känns det som de är en mardröm för näsan... alltså att det absolut inte kan vara bra att ta dessa en längre tid. Men eftersom andra inte får de här bekymren så... ja.
Citera
2009-12-30, 23:42
Medlem
firesquads avatar
Snabb fråga. Orkar inte leta igenom hela tråden.

Jag har tagit max 2 mg subutex i kväll. Är det okej om jag dricker i morgon eller finns det risk för andningsdepression då?

Pejs
Citera
2009-12-31, 00:11
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firesquad

Jag har tagit max 2 mg subutex i kväll. Är det okej om jag dricker i morgon eller finns det risk för andningsdepression då?

Pejs

Om jag förstått det rätt så borde det inte vara några problem. Vänta dock på ett annat svar från nån mer kunnig inom ämnet.

Påtal om annat: Jag har tagit 1.7mg buprenorfin ungefär tillsammans med 15mg diazeoam och 0.5mg klonazelam. Känner mig väldigt påverkad och är säker på att allt har peakat. Tror ni att 1mg buprnorfin skulle slänga mig ner i däckandets underbar djup eller kan jag hålla mig vaken några timmar till?

Puss på er
Citera
2009-12-31, 02:31
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Om jag förstått det rätt så borde det inte vara några problem. Vänta dock på ett annat svar från nån mer kunnig inom ämnet.

Påtal om annat: Jag har tagit 1.7mg buprenorfin ungefär tillsammans med 15mg diazeoam och 0.5mg klonazelam. Känner mig väldigt påverkad och är säker på att allt har peakat. Tror ni att 1mg buprnorfin skulle slänga mig ner i däckandets underbar djup eller kan jag hålla mig vaken några timmar till?

Puss på er

Kunde inte hålla mig så blev det sista jag hade upphackat

Börjar uppskatta bupronerfin mer och mer faktiskt, subutex ger mycket bättre effemt enlgit mig och man klarar ju sig egentligen på 2mg för ett skönt rus en kväll så det är inte säskilt dyrt.
Citera
2009-12-31, 08:27
Medlem
chaoswithins avatar
Då vanliga kranen hängde inne i stan idag (f.d horsare så han hängde på plattan) och inte vågade ha med sig sina sub (han har franska för tilfället) så fick jag köpa av en av hans polare och fick då en av dessa nya så här kommer min recsension:

+
Dom är mindre vilket gör dom:
Lättare att gömma.
Lätttare att snorta/skjuta rektalt.
(mindre pulver = mindre till spillo/ner i halsen)
Smakar mindre (smakar nästan inget alls)
Smälter snabbare i munnen.

-
Svårare att missta för andra tabletter i brådskan
Svårare att dela upp i mindre doser (t ex 1mg;s doser)
Lättare att tappa bort.
Okända än så länge (Svårare att sälja vidare)

Omdöme:
Allt som allt gillar jag dessa tabletter faktiskt, brukar ta en fjärdis vanligtvis och vanliga tex/oxone blir så mycket pulver att hälften rinner ner i halsen, vissa har klagat på en svidande sensation - det märkte jag inte av ett dugg.

Att dom smakar mindre/är minre och smälter snabbare gör att man kan käka dom mycket mer diskret än tidigare (lycka till att dölja en Vanlig B8 i käften under ett samtal.)

Nä allt som allt så är jag positivt överraskad över dessa, trodde jag skulle avsky dessa men gillar dom likvärdigt med B8;or.
Citera
2009-12-31, 11:54
Medlem
Menas avatar
Citat:

Pejs

Risk och Risk finns ju alltid men du är lugn enligt mina erfarenheter
Citera
2009-12-31, 12:55
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Låter ju helt klart mer lätthanterligt med dom nya om man snortar dom. Läste desutom här i tråden att dom ska smaka mindre vilket är en fördel för mig. Sen tror jag också att mycket av gnället och så runt dom nya är just omställningen för dom som går på subutex regelbundet. Ska forska lite djupare på nätet och så och återkomma när jag vet lite mer om dom nya.
Citera
2009-12-31, 15:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Då vanliga kranen hängde inne i stan idag (f.d horsare så han hängde på plattan) och inte vågade ha med sig sina sub (han har franska för tilfället) så fick jag köpa av en av hans polare och fick då en av dessa nya så här kommer min recsension:

+
Dom är mindre vilket gör dom:
Lättare att gömma.
Lätttare att snorta/skjuta rektalt.
(mindre pulver = mindre till spillo/ner i halsen)
Smakar mindre (smakar nästan inget alls)
Smälter snabbare i munnen.

-
Svårare att missta för andra tabletter i brådskan
Svårare att dela upp i mindre doser (t ex 1mg;s doser)
Lättare att tappa bort.
Okända än så länge (Svårare att sälja vidare)

Omdöme:
Allt som allt gillar jag dessa tabletter faktiskt, brukar ta en fjärdis vanligtvis och vanliga tex/oxone blir så mycket pulver att hälften rinner ner i halsen, vissa har klagat på en svidande sensation - det märkte jag inte av ett dugg.

Att dom smakar mindre/är minre och smälter snabbare gör att man kan käka dom mycket mer diskret än tidigare (lycka till att dölja en Vanlig B8 i käften under ett samtal.)

Nä allt som allt så är jag positivt överraskad över dessa, trodde jag skulle avsky dessa men gillar dom likvärdigt med B8;or.
Jag tycker de smakar MER, men med samma smak. Alltså ingen skillnad i smak men trots att det blir mycket mindre mängd man tar så känner jag smaken mer. Men jag tycker ju det är positivt då, till skillnad från många andra. Jag tycker ju också att de svider mer, men det är också positivt bara. Samma sak med rinnet... mer rinn i halsen.

Lät en vän prova nyligen också och vännen tyckte också det var samma smak, men att det var FÖR starkt. Hela hon rynkades ihop, som hon ätit en citron... tryckte mot näsan och utstötte ljud pga brännet. Hon är en lågdosare och tar nasalt så det ska bli spännande att höra hur hon upplevde dom efter ett tag, om hon fick samma grötiga/nysande näsa som jag och andra jag känner.

Lite intressant hur vi kan uppleva de nya så himla olika. Alltså att vissa tycker de smakar mindre (eller till och med inget alls) medan andra tycker de smakar mer. Och vissa tycker de rinner mer medan andra tycker de rinner mindre. Måste ju vara något nytt ämne som folk reagerar väldigt olika mot. Visst har det alltid varit skillnad för folk, hur mycket det rinner och hur snorig man blir... men här verkar det ju vara så extremt stora skillnader.

Hur som helst så har den här nya sorten gjort så jag inte kan ta mindre doser än halvor nu, eftersom det inte går att dela korrekt (delar sig på helt fel ställe ju) plus att det känns meningslöst att ta bara 2 mg under tungan. Att snorta 2 mg som okynnessnortande är dock inte meningslöst... men jag kan ju inte snorta dessa så... Jag får alltså antingen hålla mig ifrån att ta så ofta som jag vill, eller gå upp något fruktansvärt i dagsdos. Skulle jag ta så många ggr jag vill av de nya så skulle jag hamna på en dagsdos på kanske 4 B8/dag, och det går ju inte =/

En annan liten bagatell jag tycker är negativt är att man som tjej inte längre kan förflytta dessa lika enkelt som de vanliga =) Jag och mina tjejkompisar har alltid stoppat Suben i BH:n men de här små kläms inte fast på samma vis ju så man kan lätt tappa dom. Går ju dock att fixa genom att linda in dom i lite papper eller något, men iaf... =) Alla pundare och andra narkisar har ju inte ens papper.
Citera
2009-12-31, 23:29
Medlem
Citat:

Pejs
Lite sent nu men det ska inte vara någon fara.
Dock mår endel illa och dåligt när dom har Buprenorfin i kroppen och dricker alkohol.
Jag fick den bieffekten i början ett tag men den avtog med tiden.
Citera
2009-12-31, 23:33
Medlem
Är väldigt intresserad över mer rapporter hur dessa nya fungerar i intravenösa sammanhang.
Har iaf läst två poster (ett här på FB i denna tråd och en annan post i ett annat forum) om att dom ska bubbla när man löser dom i vatten.

Den som löste dom i den här tråden kanske kan svara och gärna andra som har provat dom IV får mer än gärna beskriva sina erfarenheter!
På vilket sätt är dom svårlösta?
Bubblar lösningen direkt när vattnet när tabletten? Eller värmer du upp lösningen också och i det skedet bubblar?

Hur är det när du filtrerar lösningen, är den trögflytande (som tex. om man värmt upp en subutex lösning för mycket så den blir trögflytande)
eller är det lätt att dra upp genom filtret?
Citera
2010-01-01, 07:56
Medlem
Är det nogon som kan lägga upp en bild på Buprenotex'en?
Och är det någon som vet varför dom har bytt ut dom isf Subutex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in